Akadály a Facebook hirdetési rendszere

Szerző: digibiz

Címkék: Facebook | hirdetés

2011.
04.05.
09:00

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A comScore felmérései szerint februárban az online hirdetések harmada a Facebook-on jelent meg. Azonban a Facebook nem tudja megszerezni a nagy cégek online reklámra fordított költésének harmadát. Egyrész, mert a hirdetések hatásfoka viszonylag alacsony, másrészt pedig mert bonyolult a hirdetésvásárló felületük.

Utóbbi kiküszöbölésére marketinges cégek egy új generációja jött létre, akik segítenek a hirdetőknek reklámokat elhelyezni, célozni, felmérni a Facebook-on. A Blinq Media LCC, a Kenshoo, a Web-Trends és még megannyi kisebb cég azért tud egyre nagyobb teret nyerni, mert a közösségi oldal 2009-ben hozzáférést biztosított belső hirdetési rendszeréhez.

A Blinq ügyvezető igazgatója, Dave Williams azt mondja, hogy míg a kereső optimalizálás során a hirdetők a felhasználó szándékával hozhatják összhangba a terméket, addig a Facebook-kal az érdeklődési körükkel. Ez pedig nagy előnyökkel járhat, ha jól csinálják. Viszont a Facebook saját marketing részlege csak a legnagyobb cégeknek ad segítséget, a legtöbb hirdetőnek a közösségi oldal saját önkiszolgáló rendszerén keresztül kell elhelyeznie hirdetéseket. Ennek kezelése pedig lassú, egy nap alatt viszonylag kevés, és nem túl változatos hirdetést tudnak kitenni vele a Facebook-ra.

A közösségi oldal hirdetési rendszerét javító cégek olyan rendszereket fejlesztettek, amelyekkel egyszerre rengeteg, és nagyon sokféle hirdetést lehet elhelyezni a portálon, ami már vonzó lehet a nagyobb cégeknek. Hiszen azok kampányainak volumene miatt erre van szükség, és eddig pont a fenti hiányosságok miatt nem költöttek reklámra a Facebook-on.

Bár a reklámok elhelyezésében segítséget nyújthatnak, az még nem világos, hogy ezek a cégek hogyan növelhetik a Facebook-os hirdetések hatásfokát. Az viszont nyilvánvaló, hogy általuk sokkal célzottabb, nagyobb számú, és specializált reklámok juthatnak el a felhasználókhoz, ami talán növelheti a hirdetések sikerességét. A Facebooknál örülnek az új cégek fejlődésének, mert úgy látják, hogy sok új hirdetőt hoznak számukra, beleértve nagyobb cégeket is.

A nagy reklámcégek azonban továbbra is direkt kapcsolatot akarnak fenntartani a közösségi oldallal, és saját alkalmazásokat fejlesztenek a hirdetések elhelyezésére. A Facebook ehhez megad minden támogatást, de szerintük a kisebb cégek sokkal gyorsabban tudnak majd reagálni a piac változásaira, ami a hirdetőknek is kedvezőbb.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Safari vagy Chrome?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés