Akadály a Facebook hirdetési rendszere

Szerző: digibiz

Címkék: Facebook | hirdetés

2011.
04.05.
09:00

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A comScore felmérései szerint februárban az online hirdetések harmada a Facebook-on jelent meg. Azonban a Facebook nem tudja megszerezni a nagy cégek online reklámra fordított költésének harmadát. Egyrész, mert a hirdetések hatásfoka viszonylag alacsony, másrészt pedig mert bonyolult a hirdetésvásárló felületük.

Utóbbi kiküszöbölésére marketinges cégek egy új generációja jött létre, akik segítenek a hirdetőknek reklámokat elhelyezni, célozni, felmérni a Facebook-on. A Blinq Media LCC, a Kenshoo, a Web-Trends és még megannyi kisebb cég azért tud egyre nagyobb teret nyerni, mert a közösségi oldal 2009-ben hozzáférést biztosított belső hirdetési rendszeréhez.

A Blinq ügyvezető igazgatója, Dave Williams azt mondja, hogy míg a kereső optimalizálás során a hirdetők a felhasználó szándékával hozhatják összhangba a terméket, addig a Facebook-kal az érdeklődési körükkel. Ez pedig nagy előnyökkel járhat, ha jól csinálják. Viszont a Facebook saját marketing részlege csak a legnagyobb cégeknek ad segítséget, a legtöbb hirdetőnek a közösségi oldal saját önkiszolgáló rendszerén keresztül kell elhelyeznie hirdetéseket. Ennek kezelése pedig lassú, egy nap alatt viszonylag kevés, és nem túl változatos hirdetést tudnak kitenni vele a Facebook-ra.

A közösségi oldal hirdetési rendszerét javító cégek olyan rendszereket fejlesztettek, amelyekkel egyszerre rengeteg, és nagyon sokféle hirdetést lehet elhelyezni a portálon, ami már vonzó lehet a nagyobb cégeknek. Hiszen azok kampányainak volumene miatt erre van szükség, és eddig pont a fenti hiányosságok miatt nem költöttek reklámra a Facebook-on.

Bár a reklámok elhelyezésében segítséget nyújthatnak, az még nem világos, hogy ezek a cégek hogyan növelhetik a Facebook-os hirdetések hatásfokát. Az viszont nyilvánvaló, hogy általuk sokkal célzottabb, nagyobb számú, és specializált reklámok juthatnak el a felhasználókhoz, ami talán növelheti a hirdetések sikerességét. A Facebooknál örülnek az új cégek fejlődésének, mert úgy látják, hogy sok új hirdetőt hoznak számukra, beleértve nagyobb cégeket is.

A nagy reklámcégek azonban továbbra is direkt kapcsolatot akarnak fenntartani a közösségi oldallal, és saját alkalmazásokat fejlesztenek a hirdetések elhelyezésére. A Facebook ehhez megad minden támogatást, de szerintük a kisebb cégek sokkal gyorsabban tudnak majd reagálni a piac változásaira, ami a hirdetőknek is kedvezőbb.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Foursquare vagy Gowalla?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kijátszható a Facebook?

Annak ellenére, hogy szerepe egyre inkább felértékelődik, a legnépszerűbb közösségi oldal keresője egyelőre nincs felkészülve a csalásokra. Sőt, egy FB- marketinggel foglalkozó cég friss tanulmánya szerint kisebb-nagyobb trükkökkel pillanatok alatt juttatható tetszőleges rajongói oldal a találati lista élére.

Kijátszható a Facebook - kis csalással könnyű élre jutni Kijátszható a Facebook - kis csalással könnyű élre jutni

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés