Adóparadicsomban landolnak a Google milliárdok

Szerző: digibiz Forrás: businessweek, guardian, emarketer, digibiz.hu

Címkék: google

2010.
12.24.
13:00

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Szép karácsonyi ajándékot kapott a keresőóriás: a francia kormány úgy döntött, hogy idén januárban mégsem nem vezetik be az online hirdetési bevételekre vonatkozó úgynevezett "Google-adót". A keresőóriás megadóztatására világszerte keresik a megoldást, mert a cég legális adóelkerülési módszereket alkalmazva az Egyesült Államokon kívüli bevételei után mindössze 2,4%-nyi adót fizet. A cégnek mindenesetre jól megy, a napokban 1,9 milliárdért vett irodaházat New Yorkban.

Az eredeti tervek szerint az új adó elsősorban a nagy hirdetési bevétellel rendelkező online szolgáltatókat sújtotta volna január elsejétől, így a Google és a Yahoo! bevételeit csapolta volna meg Franciaország, a legfőbb indoklás szerint azért, mert ezek a cégek Európában nem fizetnek adót a bevételeik után.


Azonban egy hónappal ezelőtt, november 23-án a Google dublini székhelyét elszámolási központtá nyilvánította, így azóta aki Európában, a Közép Keleten vagy Afrikában veszi igénybe a Google szolgáltatásait, egy írországi számlára fizeti be a pénzt. De az összegek nem állnak meg Dublinban, azonnal továbbutalják Hollandiába.


Mivel Írország nem sújtja különadóval az Európai Unión belüli átutalásokat, így összesen körülbelül 1% adót kell fizetni a művelet után. Hollandiában a keresőóriás papíron tart fent egy céget, ez a Google Netherlands Holdings, amelynek a BusinessWeek szerint nincs egyetlen alkalmazottja sem. Ezt követően az Írországból átutalt pénz 99,8%-a - hála a nagylelkű holland adózási szabályoknak - egy bermudai számlára érkezik meg.

A francia kormány eredeti szándéka tehát ellehetetlenült, hiszen a Google végül is fizet adót, még ha minimálisat is.


A francia kormány ezért úgy igyekezett módosítani az eredeti jogszabályt, hogy inkább a hirdetőkre mintsem a hirdetési platformokra írta elő a befizetési kötelezettséget. Ez pedig az egész francia online iparágat sújtotta volna, főleg a startup-okat, a tiltakozások miatt a kormány egyelőre meghátrált. A módosítás támogatói ugyanakkor kifejtették, hogy a klasszikus nyomtatott és elektronikus média szereplői fizetik a reklámadót, így nem fogadható el, hogy a web a versenytorzító módon előnyösebb helyzetbe kerüljön.


Pedig minden olyan szépen indult, az éves szinten 20 millió eurósra tervezett bevételből kulturális tartalmakat és művészeket támogattak volna. A Google és Párizs viszonya régóta nem felhőtlen, adóügyi és személyiségi jogi problémák miatt a francia kormány folyamatosan támadja a keresőóriást.


Az Enders Analisys becslése szerint 2009-ben az online hirdetési költések Franciaországban elérik az 1,9 milliárd eurót, a Google részesedése a keresőhirdetések szegmensében 90%-os. A cégnek mindenesetre jól megy, a napokban 1,9 milliárdért vette meg New York negyedik legnagyobb irodaházát.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Iparági fúziók I-II

A fúziók, licencek, bevásárlások témakörében annyi az esemény, hogy halandó újságíró a legjobb szándékkal is csak jellemzőnek vélhető részleteket tud kiragadni a folyamatok áradatából. Ezúttal nem napjaink felvásárlásai között tallóztunk, hanem az iparág (közel)múltjából ragadtunk ki néhány tanulságos példát.

It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés