Adatkezelési félelmek az elektronikus kereskedelemben

Szerző: digibiz Forrás: www.ecommercetimes.com

Címkék: adatkezelés | elektronikus kereskedelem

2010.
04.28.
07:45

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A fogyasztók úgy gondolják, a kereskedő felelőssége megvédeni felhasználóit személyes adataik ellopásától, vagy az adataikkal történő visszaélésektől miközben azok az adott internetes felületen vásárlásokat bonyolítanak le. Továbbá szerintük a kereskedő felelőssége biztonságos online felületet létrehozni, és amennyiben az oldal használata során bármilyen adat-biztonsággal kapcsolatos kár éri a felhasználót, az csakis a kereskedő hibájából történhetett, és hatással lesz annak jövőbeni kereskedelmi tevékenységére.

Napjainkban, a gazdasági válságból való kilábalás során azt tapasztalhatjuk, hogy mintha mindez a zűrzavar az internet világát teljesen érintetlenül hagyta volna. A Forrester Research legfrissebb előrejelzése szerint ugyanis 2014-re a vásárlások 53%-a online kereskedelem útján bonyolódik majd le. Ez pozitív irányú változást jelent, mégis, amennyiben az internet teljes növekedési potenciálját vesszük alapul, csupán 10%-os fejlődést eredményez éves szinten.

Bár az elektronikus kereskedelem nagy előrelépéseket tett a kényelmes, gyors, és biztonságos online vásárlási élmény megteremtése érdekében, annak ténye még mindig megcáfolhatatlan, hogy a fogyasztók továbbra is jelentős hányadának fenntartásai vannak az internetes vásárlások biztonságosságát illetően, ez pedig hatással van elektronikus pénzköltési szokásaikra. Az online kereskedők dollár milliárdoktól esnek el évente a biztonsággal kapcsolatos félelmek miatt. Sok számítógéppel, hitelkártyával, és bankkártyával rendelkező fogyasztó, akik a kereskedők számára potenciális vásárlókként jelennek meg a gazdaságban, a biztonsági kockázatok miatt nem köteleződnek el az elektronikus kereskedelem mellett.

Határozzuk meg a félelmet

A vásárlók az új gazdasági környezethez igazodva változtattak fogyasztói szokásaikon. Mára egyrészt sokkal inkább megválogatják, mire költenek, másrészt jobban odafigyelnek arra, hogy mindezt hogyan teszik. A biztonsággal kapcsolatos aggodalmak így továbbra is akadályát képezik az internetes kereskedelem felvirágzásának. A fogyasztói félelmek a biztonság vonatkozásában három kategóriába sorolhatók:

1. a személyes adatok ellopása, és az azokkal történő visszaélés,
2. az online kereskedő adatkezelési gyakorlatával kapcsolatos negatív tapasztalat,
3. a fizetés, vagyis a tranzakciót lezáró, az adott kereskedelmi rendszerből való kilépés során jelentkező bizonytalanság.

A vásárlók többségének még a legnagyobb előnyök sem bizonyulnak elég meggyőzőnek ahhoz, hogy online szerezzék be, amire szükségük van, mert úgy érzik, személyes adataikat ez esetben szabad prédaként teszik ki az ellopásnak, vagy az azokkal való visszaélésnek. A "biztonság ígérete" sokkal jelentősebb értéket képvisel, mint a kereskedők által ajánlott egyéb juttatások és garanciák. A fogyasztok jóval motiváltabbak az online vásárlásokra, amennyiben az adott oldal biztosítja őket arról, hogy pénzügyi tranzakcióik, és az azokat kísérő adataik teljes diszkrécióval kerülnek felhasználásra.




Tény, hogy a fogyasztók  úgy gondolják, a kereskedő felelőssége megvédeni felhasználóit személyes adataik ellopásától, vagy az adataikkal történő visszaélésektől miközben azok az adott internetes felületen vásárlásokat bonyolítanak le. Továbbá szerintük a kereskedő felelőssége biztonságos online felületet létrehozni, és amennyiben az oldal használata során bármilyen adat-biztonsággal kapcsolatos kár éri a felhasználót, az csakis a kereskedő hibájából történhetett, és hatással lesz annak jövőbeni kereskedelmi tevékenységére.

A vásárlók hűségesek maradnak, miután a megbízhatóság, a bizalom meghatározott szintjét felépítette bennük az adott weboldal üzemeltetője a kínált termékek minősége, és az elektronikus vásárlási élmény jóvoltából. A fogyasztók személyes - és sokszor pénzügyi vonatkozású - információkat is megadnak az érintett kereskedő lapján az adott tranzakciót lezáró kilépő oldalon. Amennyiben nem világos számukra ezeknek a személyes információknak a kezelése, akár vissza is léphetnek az online vásárlás lebonyolítása alól. Néhányaknak elegendő csak a gondolat, hogy esetleg eladják az adataikat, vagy innentől fogva kéretlen levelek lepik el a postafiókjaikat, és máris elfordulnak az adott kereskedőtől. Ezek a lehetőségek már önmagukban megtörik a fogyasztók hajlandóságát az elektronikus vásárlásokra.

Zökkenőmentes fizetés és kilépés. Az online felületeken a vásárlók meglehetősen visszafogottan nyilatkoznak személyes adataikról. Az olyan privát információk bekérése, mint a születésnap, bankszámlaszám, hitelkártya szám, vagy társadalombiztosítási szám elrettentik a potenciális vásárlókat, sebezhetőnek érzik magukat, és megkérdőjelezik pénzügyi átutalásaik és adataik kezelésének biztonságosságát.

A fogyasztó védelme">Olvassa tovább a cikket!

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Apple vagy Nokia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Augmented reality: Hallott már róla?

Az augmented reality mobiltechnológiára való átterjedése előrevetíti, hogy a jövőben mobiljaink fő feladata lesz tetszőleges pillanatban összekötni a digitális és a valódi világot. Kereséseinket intuitív módon, a fizikai világra kiterjesztve futtathatjuk, a találatok pedig szintén kézzelfogható valóságként érkeznek szempillantás alatt.

A kiterjesztett valóság üzleti lehetőségei A kiterjesztett valóság üzleti lehetőségei

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés