A Facebook Credit gazdasági hatása I.rész

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: Facebook | Facebook Credit | játék

2010.
10.21.
15:55

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Facebook egyre nagyobb bevételre tesz szert saját virtuális pénze, a Facebook Credits jóvoltából. Segítségével különböző játékokért, játék-kiegészítőkért és újabban egyre több más alkalmazásért, virtuális áruért is fizethetünk. A Facebook Credits jól példázza a virtuális pénz egyre nagyobb jelentőségét. Egyes szakemberek szerint már küszöbön a virtuális pénz hatalom átvétele.

Folyamatosan bővíti és fejleszti szolgáltatásait a Facebook. Az év elején kiterjesztette például a Facebook Credits néven ismertté vált szolgáltatását, amelynek segítségével traktorokat, haleledelt és fegyvereket is vásárolhatunk az online játékokban, és amelynek eladásaiból jelenleg 30 százalékban részesedik a közösségi oldal. A Facebook azóta is több tucat játék esetében teszteli a fizetési opció lehetőségét. A világhálón található adatok szerint ilyen például a 3,33 dollárért megvásárolható traktor a "FarmVille"-ben, az 5,95 dolláros helikopter a "Mafia Wars"-ban vagy a 4,89 dollárba kerülő doboznyi haleledel a "Happy Aquarium"-ban.

Hamarosan indul a legújabb Facebook-őrület, egy játék-alkalmazás, amely valós pénzben fizetett juttatást ígér a legügyesebb játékosoknak, akiknek nem más lesz a feladata, mint minél gyorsabban elkölteni minél több pénzt. Az Apps Genius által fejlesztett My Mad Millions nevű játék segítségével ugyanis a tékozló milliomosok - virtuális - mindennapjait élhetjük. A játék célja elkölteni 300 millió örökölt dollárt, majd a játék végére teljesen nincstelenné válni.

flickr.comSomi András, a portfolio.hu elemzője elmondta, hogy jelenleg kétféle módja van a Facebook-on való virtuális vásárlásnak: vagy Facebook Credit-et vásárolunk és abból veszünk különböző dolgokat, vagy egy harmadik fél által üzemeltetett szolgáltatáson keresztül szerezzük be a virtuális eszközöket. Felmerülhet a kérdés, hogy kinek miért jó a credit rendszer. A játékos kedvű felhasználnak talán azért, mert jobban megbízik a Facebook-ban mint valamilyen ismeretlen vagy kevésbé ismert internetes cégben.

Az a tény, hogy folyamatosan növekszik a felhasználók száma - lehet, mire ezek a sorok olvashatók lesznek a félmilliárdot is meghaladják - már önmagában vonzó. A Facebook számára pedig egyértelmű mire jó a credit rendszer: jelentős sápot tud levenni a játékszervezők-fejlesztők forgalmából. Elemzők szerint a 2012-re becsült 3,6 milliárd dolláros amerikai virtuális játék piacból 2,2 milliárdnyit a közösségi oldalak fognak kihasítani, sőt ennek a 80 százalékát maga a Facebook.  Amennyiben ezek a kifizetések Facebook Credit használatával fognak megtörténni, az közel 530 millió dollár bevételt jelentene a vállalatnak. (Ennyiért már egy kisebb országot megvehet magának.)

Somi András szerint amennyiben a Facebook-felhasználók számára lehetővé válna, hogy megvásároljanak egy olyan virtuális pénzt, amit aztán minden játékban elkölthetnek, az valószínűleg a játék-fejlesztők eladásait is megnövelné. A több helyen, többféleképpen felhasználható virtuális pénz kétségkívül nagyobb vonzerővel bírhat a felhasználók számára, mintha csak egy meghatározott helyen költhetnék el azt.

A Facebookon található játékokat két nagyobb fejlesztő cég szolgáltatja, az egyik a Zynga (FarmVille, Mafia Wars stb.) a másik pedig a Crowd Star (Happy Aquarium, Restaurant City, stb.). Jelenleg az utóbbi cég által fejlesztett játékok esetében van lehetőség Facebook Credit vásárlására, mely virtuális pénz több játékban is felhasználható. A Zynga által létrehozott FarmVille-ben is van lehetőség virtuális fizetőeszköz vásárlására, azt azonban csak abban az egy játékban használhatjuk fel.

A Facebook, és a rajta keresztül elérhető online játékok hazánkban is nagy népszerűségnek örvendenek, a magyar felhasználók is igénybe vehetik a közösségi oldal fizetős szolgáltatásait a játékok során, itthon azonban még nincs akkora bizalma az embereknek az interneten történő vásárlásban. Nyilvánvalóan nem a magyar közönség lesz a fő célcsoportja a virtuális játszótér fizetős extráinak. Ennek ellenére a magyar felhasználók számára is érdekes lehet, hogy a múlt hónapban hitelkártyával rukkolt elő a Facebook. Vagyis az üzletekben is elérhető lesz a Facebook Credits kártya, mellyel a közösségi oldalon található játékokban és egyéb alkalmazásokban lehet majd fizetni. A kártya sikeréhez hozzájárulhat, hogy a legnépszerűbb játékokat jegyző Zynga is támogatja ezt a fizetési módot. Az internetes cég reméli, hogy a felhasználók egy jelentős része hamarosan az összes virtuális vásárlásukat az új eszközzel bonyolítják le.

A cikk második részében banki fizetés és tőzsdei érték párhuzamban vizsgáljuk a virtuális pénzt.
    
1 hozzászólás 

2011.
04.26.
12:08

dalma92
http://szavazz.net/WebUI/faces/AnswerPages/PublicPollBuiltIn.jsp?qs=1980 Légyszi minél többen tötlsék ki.

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Kindle vagy iPAD?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mi értelme van az MTI-nek?

Rendhagyó dologra vállalkoztunk. Arra tettünk kísérletet, hogy megvizsgáljuk, milyen arányban hasznosulnak a Magyar Távirati Iroda által készített anyagok fontos hazai hírfelhasználó portálokon. Ami egyben természetesen a saját tartalom nagyságrendjére is utal.

Mi értelme van az MTI-nek? Mi értelme van az MTI-nek?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés