Kitálal a Vatera - közösségi oldalak és vásárlás

Szerző: digibiz

Címkék: Vatera | eBay | közösségi vásárlás

2010.
11.19.
14:21

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Vatera.hu nemrég ünnepelte tizedik születésnapját. A cégnél arról érdeklődtünk, hogy hogyan látják az elmúlt tíz évet és vajon mit hoz a jövő. A közösségi média és a közösségi vásárlás összekapcsolódásának tervéről hivatalosan elsőként a Digibiz.hu-n kommunikálnak.

Elmondásuk alapján a legnagyobb kihívást a Vatera életében maga az indulás jelentette: tíz évvel ezelőtt a hazai piacon úttörőként megjelenni egy e-kereskedelmi modellel igazán merész vállalkozás volt. Mindezt egy olyan országban, ahol éppen csak elkezdett terjedni a szélessávú internet, és a lakosság még csak kis százaléka volt jelen a weben. További nehézséget jelentett, hogy  az ezredfordulón még a felhasználói tartalmak sem kaptak ekkora teret, miközben a Vatera piactere kezdetekben kizárólag a userek által feltöltött aukciókból építkezett.

Fontos a bizalom megteremtése

Később is akadtak nehézségeik, mert tíz éve az internet sokak számára egy megfoghatatlan terület volt, ezért - érthető módon - nem igazán tartották biztonságosnak az itt történő vásárlást vagy értékesítést. Éppen ezért a kezdetektől törekednek arra, hogy eloszlassák ezt a tévhitet, és a felhasználók részére egy átlátható és biztonságos kereskedelmi teret biztosítsanak. Ennek érdekében létrehoztak többek között egy önálló, több főből álló biztonsági csapatot. A csalások megelőzése érdekében kialakítottak egy csalófigyelő rendszer is, amelynek lényege, hogy múltbeli magatartási és cselekvési minták elemzésével szűri a gyanús, csalásra készülő felhasználókat.

A Vatera működése alatt folyamatosan vizsgálja a hazai igényeket, és a szolgáltatásaikat ezekhez igazítják. Véleményük szerint ennek köszönhető, hogy az ország piacvezető aukciós portáljává váltak. Kiemelt figyelmet fordítanak például a partneri megállapodások bővítésére - melyek közé egyre több a hagyományos B2C kereskedelemből ismert szereplő csatlakozik, pl.: Praktiker, Kika, Albacomp, Baumax. Ezek az együttműködések a hagyományos kereskedelem számára is új alternatívát jelentenek.

Facebook

Egyre több fix áras termék

A jövőbeni terveikkel kapcsolatban a Vatera elmondta, hogy hasonlóan mint külföldön, itthon is egyre növekszik a fix áras aukciók száma, így gyakorlatilag a Vatera kínálatának túlnyomó része akár azonnal is megvásárolható, licitálás nélkül - ez a trend a TeszVeszen is megfigyelhető. A piac átalakulóban van, a meglévő óriási kínálat mellett a legfontosabb tényező a minőségi szolgáltatások nyújtása, a könnyű, átlátható fizetési módok, a kezelhető felületek, a minőségi kiszolgálás, hogy a vásárlók minél egyszerűbben megtalálhassák a keresett terméket, és ahhoz a lehető legegyszerűbben és biztonságosan hozzá is jussanak, legyen szó B2C vagy akár a C2C kereskedelemről.

A közösségi média és a közösségi vásárlás összekapcsolódásában látják a jövőt

A nemzetközi trendeket figyelve az egyik legerősebb hullámnak a közösségi média és a közösségi vásárlás összekapcsolódását érezik. A közösségi médiát aktívan használók egyre többet adnak más felhasználók véleményére, egyre fontosabbak az ismerősöktől érkező ajánlatok már az online vásárlásnál is. A hazánkban népszerű közösségi oldalakon hatalmas számú tömeg kezd összegyűlni; ezeken a fórumokon óriási információ megosztás történik. A Vatera is tekintélyes helyet foglal el a web 2.0-ás térben: a Marketing és Média online közlése alapján a jelenlegi több mint 23.000 rajongójával a top10 legnagyobb és leginkább meghatározó hazai Facebook oldala közé tartozik.

Sikeres az integrált kampány

Legújabb kampányuk révén a Vatera átmenő forgalma is megnőtt, és a napi regisztrálók száma is jelentősen emelkedett. A kampány koncepció egy japán lány történetére épül, aki világkörüli ballon útja közben lezuhant egy budapesti helyszínen. Ismét integrált kampányról futtatnak, ahol az ambient megjelenést (léggömb lezuhanása egy budapesti háztetőre), klasszikus ATL elemeket (televízió, rádió), online hirdetéseket és a közösségi médiát is használják. A kampány indulása után rengetegen csatlakoztak Facebook oldalukhoz. Több ezren használják a nemrégiben elkészített Yuki-fal alkalmazást, ahol a kampánnyal kapcsolatos plusz információkhoz juthatnak. A szponzortárgyak több mint felét már megvásárolták, és a nagy értékű tárgyak (plazmatévé, robogó, autó) még csak ez után várhatók.

Az eBay nem ellenség

Mint azt már korábban Csupó Erik is elmondta nekünk, a Vatera nem tart az Ebay hazai megjelenésétől. Véleményük szerint az újonnan induló versenytársak és az új piaci belépők gyakorlatilag a hazai e-kereskedelmi piacot erősítik, népszerűsítik és bővítik, ami egyaránt érdeke a Vaterának is. Hazai tekintetben a Vatera egyszerre nyújtja a legnagyobb kínálatot (jelenleg 1,5 millió feltöltött aukció) és a legnagyobb vásárlóerőt (jelenleg 1,3 millió felhasználó), mely mindkét oldal számára kiemelt jelentőségű. A hazai vásárlóknak ma már az a legfontosabb, hogy gyorsan megtalálják a keresett terméket, és -lehetőleg magyar nyelven- megkapjanak minden szükséges információt, majd vásárlás után egyszerű, átlátható fizetési móddal és átvételi-szállítási opciókkal juthassanak a termékhez. Az eladóknak pedig az, hogy minél gyorsabban, és minél több potenciális vásárlóhoz eljuttassák a terméket. A szolgáltatótól elvárják, hogy olyan hátteret kapjanak, mely az ő értékesítésüket is elősegíti: ügyfélszolgálat, nagyeladói kedvezmények, extra szolgáltatások lehetősége.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Safari vagy Chrome?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés