A T-online a magyar Yahoo?

Szerző: digibiz

Címkék: T-online Yahoo

2010.
12.19.
11:09

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Yahoo éppen nagytakarítást végez, bezárja a már senki által nem használt szolgáltatásait. Márpedig a Yahoo-nak van egy pár ilyen. Sorozatban tűntek el a Yahoo által felvásárolt site-ok, jóllehet a vásárláskor rengeteg pénzt költött rájuk a cég, mégsem tudta felfuttatni őket. Folyamatosan maradtak le a versenytársaktól, aztán eltűntek. Nekünk pedig itt van az átrajzolt iwiw.

Négy évvel ezelőtt vette meg a T-online at iwiwet, és máris itt a redizájn, amikor már mindenki megírta, hogy késő. Évek óta érthetetlen volt, hogy miért nem kezdenek vele valamit? Nem látják, hogy jön a Facebook? Aztán eszembe jutott a Freemail. Amely majdnem egy évtizedig futott változatlan dizájnnal és szolgáltatás kínálattal, majd megújult, hogy kiírhassák rá, hogy ez egy béta verzió. Lehet, hogy még mindig béta, hónapok óta felé sem néztem. Idén nyáron indította el az origo a blogszolgáltatását, ehhez még komment sem kell.


Mi lehet az oka a tehetetlenségnek és lassúságnak? Hiszen a T az iwiw felvásárlásával időben lépett, egy évvel a Youtube indulása után másfél évvel már elindult a Videa.


A Yahoo volt mérnökei arra panaszkodtak a Techcrunch-on, hogy a fejlesztés helyett állandóan a stratégiával, a belső vállalati adminisztrációval, sok-sok érintett meggyőzésével voltak elfoglalva. Így nyilvánvalóan nem lehet a tartani a Google vagy a Facebook által tartott rohamtempót. És akkor sem, ha nem tudják kialakítani, hogy az új termék függetlenül fejlődhessen, mégis integrálva a nagy rendszerbe, ahogy ez a Google-nál megfigyelhető.


A Yahoo évekig dominálta a piacot, volt egy időszak, amikor az internet szinte egyet jelentett a Yahoo-val. Ezt ott valószínűleg elhitték, és a cégben nem alakultak ki azok a folyamatok, amelyek az új szolgáltatások, új irányok gyors felismerését és integrációját tennék lehetővé, míg a versenytársak éles versenyben nőtték ki magukat, és alig vesztettek a lendületükből.


Most helyettesítsük be a Yahoo-t a T-online-nal a fenti két bekezdésben.


A T esetében a problémát az is jelenthette, hogy az általa dominált kis hazai piacon, a magyar nyelv által nyújtott, áttörhetetlennek tűnő védelem egyik napról a másikra semmivé foszlott. A további Yahoo - T-online párhuzamokat az olvasóra bízom.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Céges honlap vagy blog?

További villámkérdések  Szavazás állása

Interjú Barczi Imrével, a Postr leendő termékmenedzserével

"Nem ismerem még ennyire a Postr-t, de nem hiszem, hogy mindenkinek bloggerré kellene válnia. Épp az a lényeg, hogy ezek az új újramegosztó szolgáltatások a bloggolásnál jóval kevesebb energiaráfordítást kívánnak a felhasználóktól, így többen tudnak bevonódni. Sokkal fontosabb a reagálás, mint az önálló tartalomelőállítás."

"Nem hiszem, hogy mindenkinek bloggerré kellene válnia" 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés