A szolgáltatók sorra fejlesztik az okostelefonos ügyintézést

Szerző: Madár Bea Forrás: digibiz

Címkék: okostelefon

2011.
08.17.
11:16

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egyre több olyan alkalmazás tölthető le az új generációs mobiltelefonokra, mely megkönnyítheti mindennapi életünket. A magyarországi szolgáltatók is igyekszenek kihasználni az okostelefonok adta lehetőségeket, de ahány ház, annyi szokás. A GDF SUEZ például olyan androidos alkalmazást indított fogyasztói számára, mellyel az előbb említett smartphone-okkal is elérhető az online ügyfélszolgálat, így például mérőállás-bejelentés. A Tigáz pedig kifejezetten mobileszközökre fejlesztett honlappal rukkolt elő, hogy az internetes ügyintézés telefonnal is egyszerű és gyors legyen.

Az online ügyfélszolgálat szinte az összes telekommunikációs vagy energetikai vállalat honlapján elérhető. A folyamatosan változó igényeknek megfelelően mobileszközökre is egyre több praktikus fejlesztés készül, mellyel új korszak indulhat az ügyintézés világában. Az általunk megkérdezett nagy szolgáltatók különböző megoldásokat választottak arra, hogy a fogyasztóik immár okostelefonjaik segítségével is bejelenthessék mérőállásukat vagy nyomon követhessék számlatörténetüket. 

A GDF SUEZ Energia Magyarország Zrt. nemrég indította el hivatalos android-alkalmazását, mely a szolgáltató szektorban az elsők között jelent meg. Segítségével a társaság ügyfelei - a webes felület mellett - okostelefonjaikon is elérhetik a legfontosabb online ügyfélszolgálati funkciókat, így bejelenthetik mérőállásukat, lekérdezhetik a diktálási időszakot, megtekinthetik a korábbi mérőállások listáját és megkereshetik a legközelebbi személyes ügyfélszolgálatot is. Az utóbbi két funkció csak regisztráció, majd bejelentkezés után használható.

A GDF SUEZ csaknem 800 ezer fogyasztónak szolgáltat gázt, közülük a megfelelő mobillal rendelkező ügyfelek tudják használni ezt az alkalmazást, melyet az Android Marketről tölthetnek le. A társaság közlése szerint eddig csaknem 250-en éltek a lehetőséggel, a visszajelzések pedig pozitívak. Mint mondták: a tapasztalatok szerint a magyar androidos közösségek kiemelten érdeklődnek az ügyviteli jellegű alkalmazások iránt. A vállalatnak egyébként ez az első olyan alkalmazása, amelyet androidos telefonokra fejlesztetett ki.

Az androlib.blog.hu bloggere szerint ez az alkalmazás valóban úttörőnek számít ebben a szektorban. Ugyanakkor hozzátette, hogy számtalan olyan fejlesztés létezik, amely megkönnyíti életünket, illetve nem köt minket a számítógép elé. Példaként azokat a már ismert, okostelefonra letölthető applikációkat említette, melyekkel autópálya-matricát válthatunk, parkolhatunk a belvárosban vagy böngészhetünk a felvételi ponthatárok között.

A Tigáznál más úton indult el az online ügyfélszolgálat bővítése: egy kifejezetten mobileszközökön való ügyintézésre kifejlesztett oldallal kívánják ugyanis megkönnyíteni ügyfeleik dolgát. A társaság szóvivője ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy nemcsak android, hanem egyéb okostelefonnal, tablettel és palmtoppal is használható a m.tigaz.hu címen található, mobileszközökre optimalizált honlap, melyen a hírek mellett online ügyintézés - ezen belül mérőállás "bediktálás", számlatörténet és egyenleglekérdezés - is igénybe vehető regisztráció után.

Száraz Gábor arról is beszélt, hogy méréseik szerint ügyfeleik nagyobb arányban veszik igénybe az online ügyintézést, mint más társaságoknál. A Tigázhoz tartozó 1 millió 250 ezer fogyasztó 13-16 százaléka már internetes ügyfélszolgálaton keresztül bonyolítja tennivalóit. A fejlesztések szükségességének miértjét ezek a statisztikák adják meg, a fogyasztói igényekre válaszolva döntöttek úgy, hogy az online ügyintézést a mobileszközökön is elérhetővé és egyszerűvé teszik - közölte a szóvivő.

A FŐGÁZ is folyamatosan dolgozik olyan szolgáltatások kifejlesztésén és bevezetésén, amelyek ügyfeleik számára kényelmesebb, egyszerűbb és gyorsabb ügyintézést tesznek lehetővé - mondta Bálint Norbert, a társaság szóvivője. Hozzátéve, hogy ilyen szolgáltatás-fejlesztés volt 2 éve az online ügyfélszolgálati rendszer bevezetése. "A technika gyors ütemű fejlődése természetesen társaságunkat is arra sarkallja, hogy internetes ügyfélkiszolgáló rendszereinket olyan irányba fejlesszük, amelyek - az okostelefonok világában is - felhasználóbarát, gyors, kényelmes és biztonságos ügyintézési lehetőségeket nyújtanak" - fogalmazott. A FŐGÁZ ezért hamarosan új funkciókkal bővíti online ügyfélszolgálati rendszerét, de az új funkciókon túl a fejlesztéssel olyan lehetőséget is biztosítanak majd, mint például a gyakran használt mérőállás bejelentése akár mobiltelefonon keresztül is - tájékoztatott a szóvivő.

A fejlesztések pontos részleteit egyelőre nem árulták el, annyit sikerült megtudnunk, hogy több lépcsőben vezetik majd be azokat. Bálint Norbert közlése szerint a fejlesztésekkel a piaci- és fogyasztói igényekhez alkalmazkodnak, illetve igyekszenek lépést tartani a technikai újításokkal online ügyfélszolgálati rendszerüket illetően is. A szóvivő arról is tájékoztatott, hogy az online ügyfélszolgálatot a 20m3/h fogyasztás alatti egyetemes szolgáltatásra jogosult ügyfeleik vehetik igénybe. Az említett ügyfélkör körülbelül 6 százaléka (megközelítőleg 40200 fogyasztó) él ezzel a lehetőséggel.

A Fővárosi Vízművek Zrt. kommunikációs osztályvezetője megkeresésünkre elmondta, hogy az internetes és telefonos ügyfélszolgálat technológiai megújítása és fejlesztése mellett idén kezdtek el foglalkozni a mobil alkalmazásokkal mint lehetséges új ügyfél-kommunikációs csatornával. Ennek első lépése a weboldaluk optimalizálása smart telefonokra, a jövőben pedig egy E-projekt keretein belül teszik elérhetővé a mobiltelefonon történő mérőállás-bediktálást.

Lévai Zsuzsanna arról is beszámolt, hogy a háztartások mellékmérőinek leolvasásával megbízott Díjbeszedő Holding fejlesztési stratégiájában az internetes szolgáltatások mellett kiemelt jelentőségű a mobiltelefonos, ezen belül az "okostelefonos" fejlesztések szerepe. Ezek középpontjában a különféle fizetési alkalmazások állnak, így például a DigiCsekk elnevezésű rendszer, amely bank- és szolgáltató független mobilfizetést takar papíralapú számlákra helyezett QR kód lefényképezésével. 
Csaknem egy éve a leolvasók is mobilalkalmazáson keresztül rögzítik a mérőállásokat, illetve folyamatban van egy ügyfélhátralék-kezelést támogató rendszer is - közölte a kommunikációs osztályvezető. Lévai Zsuzsanna leszögezte, hogy rövidtávú terveikben nem szerepel olyan fejlesztés, amely a fogyasztók számára lehetővé tenné a mérőállás bejelentését okostelefonon. Jelenleg személyes leolvasás útján, telefonon, e-mailben, a Díjnet honlapján, mérőállás-közlő nyomtatványon, illetve a Díjbeszedő kirendeltségein fogadják a mérőállásokat, de középtávon elképzelhetőnek tartják az ez irányú továbblépést is.

    
1 hozzászólás 

2011.
08.18.
08:36

Alma
Az ELMŰ kimaradt a cikkből. Pedig a leghasználhatóbb iPhone App-pel jöttek ki, az összes közül... Ki kellene egészíteni a cikket!

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google vagy Yahoo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés