A szolgáltatók sorra fejlesztik az okostelefonos ügyintézést

Szerző: Madár Bea Forrás: digibiz

Címkék: okostelefon

2011.
08.17.
11:16

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egyre több olyan alkalmazás tölthető le az új generációs mobiltelefonokra, mely megkönnyítheti mindennapi életünket. A magyarországi szolgáltatók is igyekszenek kihasználni az okostelefonok adta lehetőségeket, de ahány ház, annyi szokás. A GDF SUEZ például olyan androidos alkalmazást indított fogyasztói számára, mellyel az előbb említett smartphone-okkal is elérhető az online ügyfélszolgálat, így például mérőállás-bejelentés. A Tigáz pedig kifejezetten mobileszközökre fejlesztett honlappal rukkolt elő, hogy az internetes ügyintézés telefonnal is egyszerű és gyors legyen.

Az online ügyfélszolgálat szinte az összes telekommunikációs vagy energetikai vállalat honlapján elérhető. A folyamatosan változó igényeknek megfelelően mobileszközökre is egyre több praktikus fejlesztés készül, mellyel új korszak indulhat az ügyintézés világában. Az általunk megkérdezett nagy szolgáltatók különböző megoldásokat választottak arra, hogy a fogyasztóik immár okostelefonjaik segítségével is bejelenthessék mérőállásukat vagy nyomon követhessék számlatörténetüket. 

A GDF SUEZ Energia Magyarország Zrt. nemrég indította el hivatalos android-alkalmazását, mely a szolgáltató szektorban az elsők között jelent meg. Segítségével a társaság ügyfelei - a webes felület mellett - okostelefonjaikon is elérhetik a legfontosabb online ügyfélszolgálati funkciókat, így bejelenthetik mérőállásukat, lekérdezhetik a diktálási időszakot, megtekinthetik a korábbi mérőállások listáját és megkereshetik a legközelebbi személyes ügyfélszolgálatot is. Az utóbbi két funkció csak regisztráció, majd bejelentkezés után használható.

A GDF SUEZ csaknem 800 ezer fogyasztónak szolgáltat gázt, közülük a megfelelő mobillal rendelkező ügyfelek tudják használni ezt az alkalmazást, melyet az Android Marketről tölthetnek le. A társaság közlése szerint eddig csaknem 250-en éltek a lehetőséggel, a visszajelzések pedig pozitívak. Mint mondták: a tapasztalatok szerint a magyar androidos közösségek kiemelten érdeklődnek az ügyviteli jellegű alkalmazások iránt. A vállalatnak egyébként ez az első olyan alkalmazása, amelyet androidos telefonokra fejlesztetett ki.

Az androlib.blog.hu bloggere szerint ez az alkalmazás valóban úttörőnek számít ebben a szektorban. Ugyanakkor hozzátette, hogy számtalan olyan fejlesztés létezik, amely megkönnyíti életünket, illetve nem köt minket a számítógép elé. Példaként azokat a már ismert, okostelefonra letölthető applikációkat említette, melyekkel autópálya-matricát válthatunk, parkolhatunk a belvárosban vagy böngészhetünk a felvételi ponthatárok között.

A Tigáznál más úton indult el az online ügyfélszolgálat bővítése: egy kifejezetten mobileszközökön való ügyintézésre kifejlesztett oldallal kívánják ugyanis megkönnyíteni ügyfeleik dolgát. A társaság szóvivője ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy nemcsak android, hanem egyéb okostelefonnal, tablettel és palmtoppal is használható a m.tigaz.hu címen található, mobileszközökre optimalizált honlap, melyen a hírek mellett online ügyintézés - ezen belül mérőállás "bediktálás", számlatörténet és egyenleglekérdezés - is igénybe vehető regisztráció után.

Száraz Gábor arról is beszélt, hogy méréseik szerint ügyfeleik nagyobb arányban veszik igénybe az online ügyintézést, mint más társaságoknál. A Tigázhoz tartozó 1 millió 250 ezer fogyasztó 13-16 százaléka már internetes ügyfélszolgálaton keresztül bonyolítja tennivalóit. A fejlesztések szükségességének miértjét ezek a statisztikák adják meg, a fogyasztói igényekre válaszolva döntöttek úgy, hogy az online ügyintézést a mobileszközökön is elérhetővé és egyszerűvé teszik - közölte a szóvivő.

A FŐGÁZ is folyamatosan dolgozik olyan szolgáltatások kifejlesztésén és bevezetésén, amelyek ügyfeleik számára kényelmesebb, egyszerűbb és gyorsabb ügyintézést tesznek lehetővé - mondta Bálint Norbert, a társaság szóvivője. Hozzátéve, hogy ilyen szolgáltatás-fejlesztés volt 2 éve az online ügyfélszolgálati rendszer bevezetése. "A technika gyors ütemű fejlődése természetesen társaságunkat is arra sarkallja, hogy internetes ügyfélkiszolgáló rendszereinket olyan irányba fejlesszük, amelyek - az okostelefonok világában is - felhasználóbarát, gyors, kényelmes és biztonságos ügyintézési lehetőségeket nyújtanak" - fogalmazott. A FŐGÁZ ezért hamarosan új funkciókkal bővíti online ügyfélszolgálati rendszerét, de az új funkciókon túl a fejlesztéssel olyan lehetőséget is biztosítanak majd, mint például a gyakran használt mérőállás bejelentése akár mobiltelefonon keresztül is - tájékoztatott a szóvivő.

A fejlesztések pontos részleteit egyelőre nem árulták el, annyit sikerült megtudnunk, hogy több lépcsőben vezetik majd be azokat. Bálint Norbert közlése szerint a fejlesztésekkel a piaci- és fogyasztói igényekhez alkalmazkodnak, illetve igyekszenek lépést tartani a technikai újításokkal online ügyfélszolgálati rendszerüket illetően is. A szóvivő arról is tájékoztatott, hogy az online ügyfélszolgálatot a 20m3/h fogyasztás alatti egyetemes szolgáltatásra jogosult ügyfeleik vehetik igénybe. Az említett ügyfélkör körülbelül 6 százaléka (megközelítőleg 40200 fogyasztó) él ezzel a lehetőséggel.

A Fővárosi Vízművek Zrt. kommunikációs osztályvezetője megkeresésünkre elmondta, hogy az internetes és telefonos ügyfélszolgálat technológiai megújítása és fejlesztése mellett idén kezdtek el foglalkozni a mobil alkalmazásokkal mint lehetséges új ügyfél-kommunikációs csatornával. Ennek első lépése a weboldaluk optimalizálása smart telefonokra, a jövőben pedig egy E-projekt keretein belül teszik elérhetővé a mobiltelefonon történő mérőállás-bediktálást.

Lévai Zsuzsanna arról is beszámolt, hogy a háztartások mellékmérőinek leolvasásával megbízott Díjbeszedő Holding fejlesztési stratégiájában az internetes szolgáltatások mellett kiemelt jelentőségű a mobiltelefonos, ezen belül az "okostelefonos" fejlesztések szerepe. Ezek középpontjában a különféle fizetési alkalmazások állnak, így például a DigiCsekk elnevezésű rendszer, amely bank- és szolgáltató független mobilfizetést takar papíralapú számlákra helyezett QR kód lefényképezésével. 
Csaknem egy éve a leolvasók is mobilalkalmazáson keresztül rögzítik a mérőállásokat, illetve folyamatban van egy ügyfélhátralék-kezelést támogató rendszer is - közölte a kommunikációs osztályvezető. Lévai Zsuzsanna leszögezte, hogy rövidtávú terveikben nem szerepel olyan fejlesztés, amely a fogyasztók számára lehetővé tenné a mérőállás bejelentését okostelefonon. Jelenleg személyes leolvasás útján, telefonon, e-mailben, a Díjnet honlapján, mérőállás-közlő nyomtatványon, illetve a Díjbeszedő kirendeltségein fogadják a mérőállásokat, de középtávon elképzelhetőnek tartják az ez irányú továbblépést is.

    
1 hozzászólás 

2011.
08.18.
08:36

Alma
Az ELMŰ kimaradt a cikkből. Pedig a leghasználhatóbb iPhone App-pel jöttek ki, az összes közül... Ki kellene egészíteni a cikket!

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Safari vagy Chrome?

További villámkérdések  Szavazás állása

ÜGYFÉLKAPU

Bár karbantartás miatti leállások a jövőben is várhatók, az ügyfélkapu köszöni szépen, rekord látogatottság mellett működik. A közel ötmilliárdos EU-s finanszírozású rendszer fejlesztéséről Oláh Istvánt, az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózatot és a Kormányzati Portált üzemeltető Kopint-Datorg Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük.

Két éven belül illeték is fizethető az ügyfélkapun keresztül - interjú Két éven belül illeték is fizethető az ügyfélkapun keresztül - interjú

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés