A profilkép a legfontosabb

Szerző: digibiz Forrás: mashable.com

Címkék: Facebook | Twitter

2011.
12.06.
14:47

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egy weboldalak áttekintésekor a szemmozgást rögzítő rendszert ezúttal a szociális tartalmú oldalakra állítottak rá. Az eredmények nem meglepőek, de a munkakör lehet fontosabb, mint az arckép.

Az EyeTrackShop szemmozgást megfigyelő rendszert kifejlesztő startup vállalkozás segített a Mashable hírportálnak abban, hogy a technológiát egy kutatáshoz is alkalmazzák.

A tanulmányhoz harminc résztvevő webkameráját használták, és rögzítették a szemmozgásukat, miközben más-más Facebook, Google+, LinkedIn, Flickr, YouTube, Tumblr vagy Twitter profilokat mutattak nekik 10 másodperces váltásban.

Hozzá kell tenni, hogy a tanulmány nem tökéletes, hiszen harminc ember elég kicsi mintát jelent, és az, hogy mi kelti fel az érdeklődést, az természetesen a megjelenített tartalomtól is függ.

A kapott eredmények alapján az egyik legfontosabb a profilkép. A Facebookon, a StumbleUponon és a Klouton is elsősorban a profilképet nézték meg. A LinkedIn-en fontosabb a munkakör, mint a profilkép, ugyanakkor egy oldalon a profil tulajdonos barátai is kiemelt figyelmet kapnak. 

A kutatás nem adott egyértelmű magyarázatot arra, hogy csak az elhelyezkedésük miatt keltik-e fel a figyelmet, mindenesetre az érdeklődők megnézik a barátok kis bélyegképeit is. Ahogyan a portáloknál, a profil oldalakon is a lapteteji tartalom a nyerő. Tehát például egy Facebook oldalon lefele haladva, egyre kevesebben nézik a tartalmat. A Twitteren és a YouTube-on azonban kevésbé volt tapasztalható eltérés.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Origo vagy Index?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés