A profilkép a legfontosabb

Szerző: digibiz Forrás: mashable.com

Címkék: Facebook | Twitter

2011.
12.06.
14:47

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egy weboldalak áttekintésekor a szemmozgást rögzítő rendszert ezúttal a szociális tartalmú oldalakra állítottak rá. Az eredmények nem meglepőek, de a munkakör lehet fontosabb, mint az arckép.

Az EyeTrackShop szemmozgást megfigyelő rendszert kifejlesztő startup vállalkozás segített a Mashable hírportálnak abban, hogy a technológiát egy kutatáshoz is alkalmazzák.

A tanulmányhoz harminc résztvevő webkameráját használták, és rögzítették a szemmozgásukat, miközben más-más Facebook, Google+, LinkedIn, Flickr, YouTube, Tumblr vagy Twitter profilokat mutattak nekik 10 másodperces váltásban.

Hozzá kell tenni, hogy a tanulmány nem tökéletes, hiszen harminc ember elég kicsi mintát jelent, és az, hogy mi kelti fel az érdeklődést, az természetesen a megjelenített tartalomtól is függ.

A kapott eredmények alapján az egyik legfontosabb a profilkép. A Facebookon, a StumbleUponon és a Klouton is elsősorban a profilképet nézték meg. A LinkedIn-en fontosabb a munkakör, mint a profilkép, ugyanakkor egy oldalon a profil tulajdonos barátai is kiemelt figyelmet kapnak. 

A kutatás nem adott egyértelmű magyarázatot arra, hogy csak az elhelyezkedésük miatt keltik-e fel a figyelmet, mindenesetre az érdeklődők megnézik a barátok kis bélyegképeit is. Ahogyan a portáloknál, a profil oldalakon is a lapteteji tartalom a nyerő. Tehát például egy Facebook oldalon lefele haladva, egyre kevesebben nézik a tartalmat. A Twitteren és a YouTube-on azonban kevésbé volt tapasztalható eltérés.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Torrent vagy iTunes?

További villámkérdések  Szavazás állása

Az adat az új olaj

"Az [origo] portál címkehalmaza például szinte kimeríthetetlen. Tartalmazza ugyanis a portál teljes archívumának - közel 400 ezer cikk - címkéit is. Ennyi szöveget képtelenség lett volna utólag kézzel felcímkézni, a feladatot a Szegedi Tudományegyetem Mesterséges Intelligencia Kutatócsoportja által fejlesztett algoritmus végezte el."

"Az adat az új olaj" - interjú az Origo Zrt. távozó tartalomfejlesztési vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés