A netes társkeresők mégsem aluliskolázottak?

Szerző: digibiz

Címkék: társkereső | Parom.hu | Randivonal.hu

2011.
02.01.
13:29

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Valentin nap közeledtével kíváncsiak voltunk, hogyan ismerkedünk a társkereső oldalakon. A kérdéseinkre két oldal, a Parom.hu és a Randivonal.hu válaszolt, melyből kiderült, hogy korántsem olyan egyértelmű, hogy a nők vagy a férfiak vannak-e többségben a regisztráltak közt. Tapasztalataik alapján a diplomások felülreprezentáltak, a gemius/Ipsos Audience adatai szerint a többség csak nyolc általánost végzett.

A randioldalakon a férfiak vannak többségben, a Randivonal.hu felhasználóinak 53 százaléka férfi, és 47 százaléka nő. Ugyanakkor a Parom.hu tapasztalatai szerint 35 év felett ez az arány megfordul. Ez a trend stabilnak tekinthető, a társkeresők szerint 2007 óta szinte azonos a nemek aránya.

Az oldalak adatai szerint a diplomások a lakosságon belüli számukhoz képest felülreprezentálnak. Lőrincz László, a Randivonal.hu üzleti elemző munkatársa elmondta, hogy náluk 44 százalékban vannak jelen az érettségizettek, és 35 százalékban a diplomázottak.

A Parom.hu-nál van előfizetési díj a regisztráltak számára és feltehetőleg éppen emiatt azt tapasztalták, hogy náluk a budapestiek, illetve a nagyvárosiak és az idősebbek felülreprezentáltak, a fiatalok kevésbé hajlandóak fizetni az ismerkedés lehetőségéért.

A portálokon az egy randizóra eső, párkereséssel eltöltött időről nem kaptunk információt, ugyanakkor bíztató tény lehet, hogy egy átlaguser mindössze 3-4 hónapot tölt fent vagy még annál is kevesebbet. Az átlag azonban nem feltétlenül a gyors sikert takarja.
 
"Sokan néhány nap után itt hagyják az oldalt, míg van, aki tíz éve itt van. A felhasználóink fele 36 napon belül kiregisztrál, egy részük egyszerűen azért, mert mondjuk nem tetszett neki az oldal. Vannak, akik megtalálták a párjukat, és azért hagyják itt az oldalt. Ez az 50 százalékuk esetében kevesebb, mint 64 nap." - árulta el Lőrincz László.

Abban mindkét oldal képviselői egyetértettek, hogy a karácsony, a január és az augusztus a legerősebb időszak. Azaz Valentin napra a randizók igyekeznek párt találni, és a szerelem napjának közeledte egyelőre nem készteti intenzívebb ismerkedésre a portálok látogatóit.

Éppen a tavaly nyári, a fentiek alapján intenzívebb augusztusi időszakban publikálta a Gemius a magyar randiportálok átfogó adatait.

A digibiz.hu körkérdésére kapott válaszokkal ellentétben a Gemius számai azt mutatták, hogy az ismerkedő oldalakon felülreprezentáltak az alacsony iskolai végzettségűek és a fiatal középkorúak, valamint a községben élők.
 
A kutatás vizsgálta az oldalakon eltöltött időt. Míg az általános iskolát végzettek havonta csak félórát, addig a diplomások közel 2 órát böngésznek, de az oldalletöltések száma terén is jelentős az eltérés: 38 oldalletöltés az alacsonyabb képzettségűek átlaga, míg a diplomásoké 134.

A fiatalok havonta csak 40 percet, az idősek (55+) a kétszer ennyi időt töltenek párkereséssel, mely eltérés az oldalletöltések számában is megjelenik. A fiatalok havonta átlagosan 70-szer, míg az 55 év felettiek 105-ször kattintanak társkereső oldalakon.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Bill Gates vagy Steve Jobs?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mekkora az online adózási söralátét?

A kormányfő által még a kampány során használt söralátét-hasonlat éppen azt az attitűdöt fejezi ki, amiről a - törvénytisztelő - állampolgár az adózás kapcsán álmodik: ha már adózni kell, járjon ez a legkevesebb macerával. De vajon hogyan váltak be azok a kezdeményezések, amelyek az adózás egyszerűsítését hivatottak szolgálni, és mi a helyzet a kormányváltás időszakán átívelő, hasonló célú projektekkel?

Mekkora az online adózási söralátét? Mekkora az online adózási söralátét?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés