A netes társkeresők mégsem aluliskolázottak?

Szerző: digibiz

Címkék: társkereső | Parom.hu | Randivonal.hu

2011.
02.01.
13:29

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Valentin nap közeledtével kíváncsiak voltunk, hogyan ismerkedünk a társkereső oldalakon. A kérdéseinkre két oldal, a Parom.hu és a Randivonal.hu válaszolt, melyből kiderült, hogy korántsem olyan egyértelmű, hogy a nők vagy a férfiak vannak-e többségben a regisztráltak közt. Tapasztalataik alapján a diplomások felülreprezentáltak, a gemius/Ipsos Audience adatai szerint a többség csak nyolc általánost végzett.

A randioldalakon a férfiak vannak többségben, a Randivonal.hu felhasználóinak 53 százaléka férfi, és 47 százaléka nő. Ugyanakkor a Parom.hu tapasztalatai szerint 35 év felett ez az arány megfordul. Ez a trend stabilnak tekinthető, a társkeresők szerint 2007 óta szinte azonos a nemek aránya.

Az oldalak adatai szerint a diplomások a lakosságon belüli számukhoz képest felülreprezentálnak. Lőrincz László, a Randivonal.hu üzleti elemző munkatársa elmondta, hogy náluk 44 százalékban vannak jelen az érettségizettek, és 35 százalékban a diplomázottak.

A Parom.hu-nál van előfizetési díj a regisztráltak számára és feltehetőleg éppen emiatt azt tapasztalták, hogy náluk a budapestiek, illetve a nagyvárosiak és az idősebbek felülreprezentáltak, a fiatalok kevésbé hajlandóak fizetni az ismerkedés lehetőségéért.

A portálokon az egy randizóra eső, párkereséssel eltöltött időről nem kaptunk információt, ugyanakkor bíztató tény lehet, hogy egy átlaguser mindössze 3-4 hónapot tölt fent vagy még annál is kevesebbet. Az átlag azonban nem feltétlenül a gyors sikert takarja.
 
"Sokan néhány nap után itt hagyják az oldalt, míg van, aki tíz éve itt van. A felhasználóink fele 36 napon belül kiregisztrál, egy részük egyszerűen azért, mert mondjuk nem tetszett neki az oldal. Vannak, akik megtalálták a párjukat, és azért hagyják itt az oldalt. Ez az 50 százalékuk esetében kevesebb, mint 64 nap." - árulta el Lőrincz László.

Abban mindkét oldal képviselői egyetértettek, hogy a karácsony, a január és az augusztus a legerősebb időszak. Azaz Valentin napra a randizók igyekeznek párt találni, és a szerelem napjának közeledte egyelőre nem készteti intenzívebb ismerkedésre a portálok látogatóit.

Éppen a tavaly nyári, a fentiek alapján intenzívebb augusztusi időszakban publikálta a Gemius a magyar randiportálok átfogó adatait.

A digibiz.hu körkérdésére kapott válaszokkal ellentétben a Gemius számai azt mutatták, hogy az ismerkedő oldalakon felülreprezentáltak az alacsony iskolai végzettségűek és a fiatal középkorúak, valamint a községben élők.
 
A kutatás vizsgálta az oldalakon eltöltött időt. Míg az általános iskolát végzettek havonta csak félórát, addig a diplomások közel 2 órát böngésznek, de az oldalletöltések száma terén is jelentős az eltérés: 38 oldalletöltés az alacsonyabb képzettségűek átlaga, míg a diplomásoké 134.

A fiatalok havonta csak 40 percet, az idősek (55+) a kétszer ennyi időt töltenek párkereséssel, mely eltérés az oldalletöltések számában is megjelenik. A fiatalok havonta átlagosan 70-szer, míg az 55 év felettiek 105-ször kattintanak társkereső oldalakon.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iPhone vagy Blackberry?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés