Közel százezren rombolják a Facebookon a Nestlé imidzsét

Szerző: digibiz Forrás: The Wallstreet Jounal

Címkék: Facebook | Nestlé | közösségi oldal | YouTube

2010.
04.15.
11:37

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Nestlé a Facebook-on csapott össze a környezetvédőkkel, aminek az lett az eredménye, hogy 99 ezer feldühödött követő zúdítja rá nem éppen rajongói véleményét. Egyes szakértők szerint célszerűbb lenne megszüntetni a svájci élelmiszer óriás Facebook profilját.

Az lassan nyilvánvaló, hogy a közösségi média lehetőségeit okosan kihasználva bármely vállalkozás képes megerősíteni pozitív fogyasztói megítélését. Vannak azonban olyan helyzetek, amikor nem csak a rajongók lepik el egy-egy márka közösségi oldalát.(Ez a kényes helyzet akár értékesítésbeli visszaesést is eredményezhet) A Nestlé a Facebook-on csatázik a környezetvédőkkel, akiknek nem tetszik a Kitkatben felhasznált pálmaolaj származása.

A tiltakozók negatív felhangú videót tettek közzé a YouTube oldalán, továbbá olyan híresztelésekkel árasztották el a Nestlé Facebook rajongói oldalát és Twitter megjelenését, amelyek szerint a Nestlé részt vesz az indonéz esőerdők pusztításában, és felelős a környezeti következményekért. A fenti állítások onnan erednek, hogy a Nestlé egy olyan indonéz cégtől vásárolt pálmaolajat, amelyről a Greenpeace International úgy tudja, irtásokat végzett az esőerdőben annak érdekében, hogy pálma ültetvényeket telepítsen - írta a Wallstreet Journal.

AFP foto
Peking, 2010. március 18.  - gyorsan terjedt a hír

A Nestlé számára 2010. március 17-én kezdődött a zűrzavar, amikor is a Greenpeace egy jelentést tett közzé a vállalat pálmaolaj felhasználásáról. A beszámoló borítóján a KitKat logo megváltoztatott verziója szerepelt, amelyben a márkanevet "Killer"-re, vagyis gyilkosra módosították. Még ugyanezen a napon a Greenpeace az élelmiszeróriás svájci központja előtt tüntetett, és egy olyan hamis KitKat reklámfilmet töltött fel az internetre, amelyben a vállalat egyik irodai alkalmazottja kibontja az édesség csomagolását, és belekóstol egy véres orángután ujjba.

Tiltakozók ezrei özönlötték el a Facebook-ot és a Twitter-t, hogy így népszerűsítsék a videót a világhálón. Néhány Facebook felhasználó még a profil képét is lecserélte a "Killer" logóra, és negatív kommenteket tett közzé a Nestléről a vállalat saját Facebook rajongói oldalán. A Nestlé nyilatkozatai szerint már döntés született arról, hogy leállítják az említett céggel való együttműködésüket, amely a tavalyi évben a Nestlé által felhasznált pálmaolajnak csupán 1,25%-át termelte ki. Az élelmiszeróriás továbbá hozzátette, hogy az ominózus cég kibocsátásának olyannyira apró töredékét vásárolta meg, hogy annak bárminemű környezeti hatása elhanyagolhatóan kismértékű lehetett, és természetesen a jövőben megoldható, hogy kizárólag a környezet épségének megőrzését szem előtt tartó eljárások útján előállított pálmaolajat szerezzenek be.

Olaj a tűzre

A Nestlé közölte a Facebook felhasználókkal, hogy törölni fogja mindazok kommentjeit a vállalat rajongói oldaláról, akik profil képüknek a "Killer" logót használják. Közösségi médiával foglalkozó szakemberek szerint ezzel csak még jobban felbőszítették a tiltakozókat. A Nestlé rajongói bázisa a Facebook-on, amelyeknek nagy része jelenleg tiltakozó, már több, mint 95.000-re duzzadt. A múlt hét végén az édességgyártó szóvivője, Ms. Backes azt nyilatkozta, hogy a Nestlé összeszedte a bátorságát, és elkezdett olyan információkat közzé tenni a Facebook-on, amelyekben a pálmaolaj beszerzési gyakorlatát részletezi. Elmondása szerint egyelőre még korai lenne megítélni, hogy a KitKat vagy más Nestlé termékek eladásait befolyásolta-e a tiltakozás.

facebook




 
"Mint minden más vállalat, mi is épp azt tanuljuk, hogyan tudjuk a legjobban kihasználni a közösségi oldalak nyújtotta lehetőségeket, különösen ilyen összetett esetek vonatkozásában." - mondta Ms. Backes, majd hozzátette: "Amit ebből az egészből le kell szűrnünk, az a fogyasztói kötődés elősegítésének fontossága."

Az eset megosztja a marketing szakembereket azzal kapcsolatosan, hogy vajon a Nestlé-nek egyszerűen le kellene-e állítania a Facebook rajongói oldalát. Jeremiah Owyang, a digitális média tanácsadó Altimeter Group elemzője szerint ez a lépés minden oldalról lezárná a kommunikációt. Ian Schafer, a Deep Focus digitális marketing ügynökség vezérigazgatója mindezt másképp látja: "Olyan mértékű kár keletkezett már ez idáig, hogy egyáltalán nem tartom rossz ötletnek a Facebook rajongói oldal teljes lekapcsolását, és az újrakezdést. Talán ezáltal visszafordítható a Nestlé jelenlegi negatív fogyasztói megítélése."
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Twitter vagy Buzz?

További villámkérdések  Szavazás állása

A tévés rendelésé a jövő

A telefonos ételrendelés leáldozóban van, az internetes fölfutóban, de úgy tűnik, a táplálkozási lánc vége mégsem a számítógép lesz, hanem a tévékészülék. Az erre épülő rendelési módszer majdnem startra kész, már csak egy lépés, és távirányítóval kérhető majd házhoz a pizza. Erről és ehhez hasonló fejlesztésekről beszélgettünk Perger Péterrel, a NetPincér.hu ügyvezetőjével.

Perger Péter: Egyszerűbb lesz tévén keresztül ételt rendelni - interjú Perger Péter: Egyszerűbb lesz tévén keresztül ételt rendelni - interjú

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés