A népszerű iWiW-alkalmazás önálló szolgáltatássá nőtte ki magát

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: közösségi oldal | iWiW | API

2010.
04.09.
12:25

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A közösségi média szárnyalásával együtt a hozzájuk kapcsolt, jól bevált modellel rendelkező kisalkalmazások népszerűsége is elsöprő. Most jött el az ideje, hogy az igazán sikeresek megpróbáljanak leválni kenyéradójukról és önállóan is labdába rúgjanak. Az első fecske, a Csajok és Pasik immáron saját weblapján kínál fizetős többletszolgáltatásokat.

Egy évvel a külső fejlesztőknek hirdetett verseny lezárulta után a vezető hazai közösségi oldal legnépszerűbb kisalkalmazásai az Egymás szemében, a Küldj egy piát! és a Csajok és pasik. Utóbbit mára több mint hatszázezer felhasználó telepítette, és annyiban emelkedik ki az első három közül, hogy rendelkezik a közösségi oldaltól - így a valódi ismerősök hálózatától - független működési modellel.

csajokespasik.hu

A Csajok és Pasik iWiW-alkalmazás sikerét jól példázza, hogy a társkeresőoldalak piacát vezető love.hu napi 57 ezer látogatójának majdnem a dupláját, 90 ezer látogatót vonz naponta - tudtuk meg László Gergelytől az alkalmazást és a weboldalt fejlesztő The Cook ügyvezetőjétől. Így nem meglepő, hogy a bejáratott márkanevet az iWiW-től külön, bővített formában is megpróbálják befuttatni.

Az iWiW a maga 4,4 millió regisztráltjával lefedi a hazai internetes penetráció 80-90 százalékát. Nem véletlen, hogy a közösségi oldalt 2006-ban - akkor még csak egymillió felhasználóval - 1 milliárd forintért vásárolta föl a Magyar Telekom. Az oldal azóta a leglátogatottabb hazai közösségi oldallá nőtte ki magát, a Webaudit adatai szerint átlagos napi látogatóinak száma eléri 1,3 milliót,

A Facebooknál már jól bevált modellt adaptáló Csajok és Pasik alkalmazás népszerűsége egyszerű működésében rejlik. Mindössze helységet és életkort kell választanunk, a rendszer már dobálja is a keresésünknek megfelelő felhasználók fényképeit, melyeket látva csupán arra a szimpla kérdésre kell válaszolnunk, tetszik-e nekünk az illető. Ha igen, azt kétféle módon fejezhetjük ki; névvel vállaltan és rejtve. Utóbbi esetben csak akkor válik nyilvánossá randizási szándékunk, ha mi is tetszünk a kiszemeltünknek. (A Csajok és Pasik miniappal gyakorlatilag megegyező modellt alkalmaz egy másik kisalkalmazás, a Lovehunter is, nagyjából negyedannyi felhasználóval az első tízbe még ők is befértek.)

Csajok és Pasik, szexik vagy nem

A Csajok és Pasik miniapplikáció ennél nagyjából nem is tud többet, éppen ezért lehet vonzó a felhasználók számára az önálló domain alá költözött, több tekintetben is kiterjesztett szolgáltatás, amely azonban, lényegi funkcióit tekintve, csupán a próbaidőszakban ingyenes. A wiw-es alkalmazással szemben a csajokespasik.hu-n ugyanis diszkrétebben foghatunk társkeresésbe, saját profilunk nyilvános felvállalása helyett, elég egy becenevet beírni, így bátrabban adhatunk meg magunkról részletesebb információkat, melyek a továbbiakban - az ideális partner megtalálásában - hasznosak lehetnek. Továbbá különböző szempontok szerint sorolhatjuk be magunkat utazási szokásaink, rendszeretetünk, háziállatokhoz fűződő viszonyunk, vagy bulizási preferenciáink szerint.

csajokespasik.hu


Az életkoron és a helységen túl jóval részletesebben kereshetünk; külsőségek (magasság, testsúly, szem- és hajszín) vagy belsőségek (horoszkóp, végzettség, bulizási vagy épp dohányzás és alkoholfogyasztási szokások) szerint, egy klasszikus társkeresőnek megfelelően. Míg a közösségi site-on a mélyebb ismeretség kialakítása céljából legfeljebb üzenetet írhatunk a kiszemeltnek, az oldalon látjuk, mikor van online és csetelhetünk is vele. Kérdés, hogy elég-e lesz mindez ahhoz, hogy a közösségi oldalon térítésmentesen használható alkalmazás helyett, a már meghódított felhasználók hajlandóak legyenek havi ezer forint körüli összeget fizetni a kibővített szolgáltatásért.


Ingyen nehezen megy

A sikeres párválasztásba vetett hit, az eddigi tapasztalatok szerint jó eséllyel nyithatja meg a pénztárcákat. A Startlap vonatkozó listáján szereplő, mintegy százharminc hazai társkereső-vállalkozás egy része szintén térítés ellenében kínálja szolgáltatását. A piacvezető love.hu-n kívül az ingyenes modell legfeljebb a jelentősebb hírportálokhoz kapcsolt randioldalak esetén működhet, a kisebb, önálló site-ok elenyésző reklámbevételei nem teszik lehetővé a versenytárs közül történő kiemelkedést. Ha pedig nincs elég regisztrált tag, megeshet, hogy a felhasználó csupán egy-két találatot kap eredményül a keresésre, ami gyorsan elveheti a kedvét az oldal további látogatásától. Az üzemeltető természetesen - akár a havidíjból, akár a reklámból származik bevétele - a rendszeres látogatásban érdekelt, így nem árt, ha ezt az alapszolgáltatáson kívül, további plusz időtöltésre alkalmat adó funkciókkal igyekszik serkenteni.

Dizájn és plusz tartalom

A Csajok és Pasik nem csak egyszerű, jól átlátható -  és a többi oldalhoz képest lényegesen színvonalasabb -  dizájnjával, de Szexi vagy nem elnevezésű játékos pontozórendszerével, és a felhasználók randitapasztalataiból merített blogjával is jó eséllyel emelkedhet ki versenytársai közül. Ha megfelelően kommunikálják az új oldal iWiW-applikációval szembeni előnyeit (például, hogy nem kötelező adatlapunkat nyilvánosságra hozva, nevünket vállalva vágni bele a társkeresésbe), nem csak az eddigi, de új felhasználók meghódításában is bízhatnak. Még akkor is, ha az eddigi térítésmentesség helyett a "havi egy mozijegynek" megfelelő összeg talán elriaszt majd néhányakat a próbaidőszak lejártával. Ha azonban elegen jönnek át a wiw-ről, bízva a profilfotóval folytatott gyors választások erejében, az első önállóvá oldallá vált kisalkalmazás akár vezetővé is válhat a társkeresők piacán.
    
1 hozzászólás 

2010.
04.12.
15:15

Biller
Mennyi párkereső szolgáltatást bír el a magyar piac?
mennyi pénz mozoghat itt?

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Gmail vagy Thunderbird?

További villámkérdések  Szavazás állása

Fesztiválok online

A közösségi szájtokon való jelenlét a fesztiváloknak is létszükséglet, az oldalakat lájkolni és követni szinte kötelező. Az európai rendezvények szervezői emellett online fesztiváltévével, fesztiválos iPhone applikációval, a fesztiválhonlapba integrált repjegy- és autóbérlési lehetőséggel is előrukkoltak.

Közösségi oldalak a nagyszínpadon - online fesztiválkörkép Közösségi oldalak a nagyszínpadon - online fesztiválkörkép

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés