A nagy Statcounter-para

Szerző: Berényi Konrád Forrás: Onlinemarketing.blog.hu

Címkék: iWiW

2011.
01.25.
07:55

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A múlt hét végén eltemették az iWiW-et. Bár nem halt meg, sőt, várhatóan az elkövetkezendő módosítások kicsit több életet is fognak belé lehelni, de egy eddig nem igazán ismert statisztikai szolgáltatáson hirtelen nagyot zuhant a grafikon, és azt a hatást keltette, mintha az iWiW látogatottsága hirtelen a Twitter hazai látogatottságára esett volna. Az igazán drámai az esés sebessége: alig néhány hét alatt állt bele a földbe a grafikon.

Az alap cikk a Techline-on van, amin annyira nem lepődök meg, nem ez az első bulvár szagú írás náluk. De a tények tények, mondhatnánk, a grafikon csúnya esést mutat. És bár a cikk megemlíti a Webaudit adatokat és a Google Trend-et is, azoknak a grafikonja valamiért nem fért bele az írásba.

Mondjuk azt nem értem, hogy csak nekem tűnik fel, hogy fájóan hiányzik a Network.hu, és a MyVip? Na mindegy...

A dolog annyira komoly lett, hogy ma az [origo] PR ügynöksége kiadott egy közleményt, hogy nem szabad a számokat komolyan venni. De mégis, mi hiányzik a cikkből, mi az, ami történt? Mert a cikk szépen leírja, hogy ez a grafikon nem látogatottság, hanem valamilyen módon az aktivitás mérése. Akkor tehát?

Ami történt, az természetesen design váltás az iWiW-en. Emiatt mérhet kevesebb oldalletöltést naponta a Webaudit és emiatt eshetett ekkorát a Statcounter is.

Mert azt bizony nem igazán tudjuk, pontosan mi alapján is mér az a rendszer. Csak azt valószínűsíthetjük, hogy az iWiW forgalomterelő képességét figyeli.

We rank social media sites according to their traffic generation capabilities i.e. the amount of traffic they refer to other websites. We do NOT rank social media sites according to the amount of traffic they receive.

De az ilyen nagy esés, ami egybeesik az új designnal, és más mérések nem támasztják alá, azt mutatják, hogy vélhetőleg a módszertani probléma az, amire a Techline újságírója bukkant. Hogy pontosan micsoda? Ehhez sajnos nagyon kevés az adat. A Statcounter oldalán 2010 májusi számszerű adatok érhetőek el arról, hány helyről származnak az adatai, és ennél többet nem mond el, így sajnos nem nagyon lehet mit kinyomozni.

Tanulság? Nem sok van. Talán csak az a régi mondás, amit tanultam: megfelelő mennyiségű adat birtokában mindent, és annak az ellenkezőjét is be lehet bizonyítani.

A bejegyzés írója Berényi Konrád, az onlinemarketing.blog.hu szerzője. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Origo vagy Index?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés