A multik a legnagyobbaknál sem hirdetnek online

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: Facebook | hirdetés

2011.
11.08.
12:05

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A helyi vállalkozások hirdetnek a Facebookon, a nagyvállalatok inkább csak az ingyenes funkciókat használják ki. A Google is nehezen győzi meg a legnagyobb hirdetőket.

A közösségi oldalak hirdetési bevételei jövőre világszerte meghaladják a 8 milliárd dollárt, 2013-ban pedig már megközelítik a 10 milliárd dollárt. 2012-ben a Facebook 5,78 milliárd dollár hirdetésből származó bevételre tehet szert, amely a világ online hirdetési költésének összesen 6,1 százaléka, az Egyesült Államok online költéseinek pedig már 7,9 százaléka. Várhatóan idén lehagyja a Yahoo-t, és az Egyesült Államokban az elsőszámú display hirdetési oldallá válik. 

A Facebook becsült piaci értéke jelenleg 70 milliárd dollár körül van, amely arra alapul, hogy a vállalatok sokat fognak hirdetésekre költeni az oldalon. A közösségi oldal bevételei - amelynek nagyrésze a hirdetésekből származik - 1,6 milliárd dollár körül voltak az év első felében, amely 800 millió dollárral több mint egy évvel korábban.

A gyarapodó bevételek ellenére a Facebooknak komoly gondot okoz, hogy a nagyvállalatok minimális összeget fordítanak az oldal fizetős funkcióira, így a hirdetésekre és a Sponsored Stories-ra. A ComScore adatai szerint a 2011. júliustól szeptemberig tartó negyedévben a Facebookon megjelent hirdetések 62 százaléka kisebb, helyi vállalkozásoktól érkezett. Összehasonlításképp a Yahoo-n ez az arány csak 23 százalék.

Jó példa a Ford Motor, amely a Focus 2012-es online kampányára körülbelül 95 millió dollárt költött összességében, ezzel szemben Facebook hirdetésekre mondhatni, csak filléreket. Ennek ellenére közösségi kampányukkal 43 ezer új rajongót gyűjtöttek és sikerült magukhoz vonzaniuk a fiatalabb korosztályt is. Jelenleg majdnem 900 ezer lájkolójuk van a Facebookon.

A nagyvállalatok hirdetési szokásai nagyon lassan változnak, és az online felületek egyelőre nem tűnnek vonzónak. Jó példa erre az online hirdetési piacot vezető Google, amelynek top 10 költője mindössze 5%-t adja az egyesült államokbeli bevételeinek.

A keresőóriás, amely a becslések szerint idén 12,8 milliárd dollár hirdetési bevételre tesz szert, a 2000-es évek óta a helyi kis és közepes vállalkozások hirdetéseiből él.

Amikor a Google a kilencvenes években színre lépett, akkor kezdetben a kereső technológiák kiépítésére fókuszáltak, még mielőtt a hirdetések irányába indultak volna. 1998-ban komoly vetélytársuk akadt, a GoTo.com, amelynek keresőjében már fizetni lehetett a helyekért. A Google hasonló hirdetési termékét végül 2000-ben indította el. A legfontosabb különbség az volt, hogy a rendszer figyelembe vette a hirdetés relevanciáját annak érdekében, hogy a megfelelő helyre helyezhesse el a kereső oldal eredményei között, ám a megoldásra kezdetben csak a kis és közepes vállalkozások voltak kíváncsiak, a nagyvállalatok nem igazán érdeklődnek a Google ajánlotta hirdetési lehetőségek iránt. 

A British Petrol, a mely a világ harmadik legnagyobb olajvállalata, a Mexikói öbölben történt olajkatasztrófát követően tavaly nyáron kezdett kulcsszavakat vásárolni a Google-től, mint pl.: "olaj kiömlés", "szivárgás". Az AdAge Digital adatai szerint ennek köszönhetően tavaly júniusban már több mint 3,5 millió dollárt költöttek a keresőnél, ezzel a Google hatodik legnagyobb hirdetőjévé váltak. A tavaly júniusi költési listát az AT&T telekommunikációs cég vezette több mint nyolc millió dolláros költéssel, az Amazon a negyedik, a könyvkereskedőt az eBay követi. A top tíz költő tizedik tagja, az ADT Security már "csak" 2,19 millió dollárt költött tavaly júniusban. A világ legnagyobb olajtársasága, az Exxon-Mobile mindössze 34 ezer dollárt költött a vizsgált hónapban. Összesen 47 olyan vállalat volt, amely 1 millió dollárnál többet költött, míg 1356 cég költött 10 ezer és 100 ezer dollár között.

A számok alapján egyértelmű, hogy még a vezető online szolgáltatók számára is hosszabb időre lesz szükség, hogy oldalaikon hirdetőként jelenjenek meg a világ legnagyobb cégei.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google Docs vagy Dropbox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés