A mobilszolgáltatóknak csak az infra marad?

Szerző: digibiz

Címkék: szélessáv | mobil

2011.
03.28.
11:46

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Ahogy a felhasználók egyre inkább a gyorsabb és intelligensebb vezeték nélküli internet szolgáltatásokat használják az Egyesült Államokban, úgy lesz kevésbé fontos a készülékek mint telefon. Rengeteg funkció, ami korábban a mobiltelefon szolgáltatás alapját adta elérhető már ingyenesen az interneten, és ez lassan átszervezi a mobil szolgáltatási szférát.

A Skype, vagy a Google Voice segítségével, ha van internet a telefonunkon, ingyenesen beszélgethetünk bárkivel, de az üzenetküldésre is vannak ilyen lehetőségek. Főleg, mióta ennyire elterjedtek a közösségi hálózatok a mobilokon is. A felhasználók hozzászoknak, hogy szinte mindent megkapnak ingyen, ráadásul szolgáltatójuktól függetlenül.

Míg korábban a mobilszolgáltatók kevés pénzből biztosított szolgáltatásaikkal nagy hasznot húztak, addig most a telefonálás és az SMS-ezés helyett a szélessévú vezeték nélküli internet felé kell fordítaniuk a figyelmet. Hiszen főleg a fiatalok azok, akik kiaknázzák a neten elérhető ingyenes lehetőségeket. Hiába próbálkoztak a szolgáltatók saját üzenetküldő rendszer, videómegosztó vagy közösségi hálózat bevezetésével, azok sorra bebuktak, hiszen a hasonló internetes oldalak hamarabb, nagyobb népszerűségre tettek szert. És nem csak azért mert nem kerülnek semmibe, hanem mert sokkal hatékonyabbak. A fellendülő okostelefon használat és az említett ingyenes szolgáltatások miatt az utóbbi időben nagy mértékben nőtt a vezeték nélküli internetes adatforgalom, amivel a szolgáltatóknak szintén meg kell küzdeniük. Ráadásul a szélessáv folyamatos fenntartása sokkal többe kerül, mint amennyit korábban akár az SMS küldésre kellett fordítani. Az, hogy AT&T megveszi a T-Mobile USA-t is az mutatja, hogy a szélesávú hálózat növelése, és javítása a cél, valamint az, hogy felvegyék a versenyt a Verzionnal. 

Ez a változás természetesen nem jelenti azt, hogy a korábban népszerű telefon funkciók teljesen elvesztenék jelentőségüket. A nagy mobil szolgáltatók bevételének 80 százalékát még mindig ezek adják. Kiemelkedően népszerű az SMS, főleg a gimnazistáknál amellett, hogy interneteznek is közben a telefonjukon. A cégeknek változtatniuk kell a csomagárakon, előfizetési díjakon, és fel kell hagyniuk a korlátlan internet szolgáltatással a behatárolt internetcsomagok irányába.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Explorer vagy Firefox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés