A mobilinternet minden képzeletet felülmúl

Forrás: Dotkom.blog.hu

Címkék: Web 2.0 | mobilinternet

2010.
11.17.
13:32

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A napokban zajlik az internetes világ egyik legmeghatározóbb konferenciája, a Web 2.0 San Franciscóban. Az éppen legmenőbbnek számító cégek fejeseinek fellépései és az egymást érő kisebb-nagyobb vállalati bejelentések mellett tegnap megtartotta már-már tradicionálisnak számító prezentációját Mary Meeker, a Morgan Stanley internetes elemzője is.

Meeker híres a Web 2.0-án előadott pergőtüzeiről, a rekordja állítólag 10 perc alatt 79 slide, de idén "csak" 49 slide jutott az előadásra, ebből mazsoláztam ki a legérdekesebbeket (a teljes prezentáció elérhető a Morgan Stanley oldalán).
Az 51 éves Mary Meeker közel két évtizede gyárt meghatározó elemzéseket az internetes szektorról, a kezdetektől a Morgan Stanley színeiben. A kilencvenes évek közepén résztvett a dotkom-éra kézről kézre járó alapművének, a The Internet Reportnak az elkészítésében, elemzőként jelen volt a Netscape történelmi mérföldkőnek számító tőzsdei bevezetésénél 1995-ben, de ugyanígy résztvett a Google IPO-jában is 2004-ben. A dotkom-lufi kidurranása alaposan megtépázta a hírnevét, sőt, perbe is fogták sok más elemzővel és Wall Street-i társasággal együtt azzal a váddal, hogy túlzottan optimista elemzésekkel vezették félre a később pórul járt befektetőket. Meeker viszonylag épségben keveredett ki az ügyből, nem marasztalták el (sok elemzőt örökre eltiltottak a részvénypiactól), és azóta hírnevét is újraépítette. Az első nagy kutatáshoz hasonlóan az évek során több szegmensről tett közzé hasonlóan mély elemzést, többek között az ő nevéhez fűződik a többéves munka után tavaly publikált, több mint 450 oldalas The Mobile Internet Report is, ami joggal pályázik a mobilinternetes világ "bibliája" címre.
A mobil irgalmatlan térnyerése

Az eddig eladott iPhone, iPad és iPhone Touch készülékek száma brutálisan elválik attól a növekedési pályától, amit a korábbi fejlődési szakaszok meghatározó vállalatainál, termékeinél láttunk. Persze az összehasonlítás önkényes, de Meeker olyan vállalatokat szedett elő, amelyek a maguk korszakában legalább akkora durranásnak számítottak, mint most az Apple. Azt is tegyük hozzá, hogy ha az iOs termékekhez hozzáadnánk a BlackBerryket, androidos és Nokia okostelefonokat, a grafikon kilógna a monitorról.

Dotkom.blog.hu

A feltörekvő piacokra kell figyelni

A mobilinternetes forradalom a legvadabb fejlődést nem is a fejlett piacokon, az Egyesült Államokban és Japánban hozza, bár az amerikai piacon a harmadik generációs mobilpenetráció épp hogy fele a japán és koreai szintnek. Ezeken a piacokon a masszív felhasználói bázis vitathatatlan üzleti lehetőségeket jelent, de az igazi vitamin a legnagyobb feltörekvő piacokban van, az a király, aki idejekorán meg tudja vetni a lábát ezekben az országokban. A CEE-térségből egyébként a Top30-ba Lengyelország (11.), Ausztria (24.) és Románia (30.) fért be a 3G előfizetők száma alapján.

Csak az okostelefon játszik

Meeker szerint a világszerte értékesített okostelefonok száma már 2012-ben meg fogja haladni az asztali és a hordozható számítógépek együttes értékesítését, és miközben utóbbi piac növekedése szépen tovább lassul a következő években, az okostelefon-piac nem lankad. Kérdés, hogy a 2013-ban 600 millió eladott okostelefonba a tabletek is beleszámítanak-e, mindkét verzióra lehetne érveket hozni. Mindenesetre impresszív.

Dotkom.blog.hu


Hiányzik 50 milliárd dollár az internetes hirdetési piacból

Miközben egyre zsugorodik a különféle "hagyományos" médiaformákra szánt idő, a reklámköltések a printben és tévében csak jókora lemaradással követik, az interneten töltött idő viszont folyamatosan növekszik - egy hajszálra van sokáig egyeduralkodó televíziótól -, a reklámköltésben viszont Meeker szerint nagyjából 50 milliárd dolláros rés tátong, ekkora pénzt lehetne elvileg kiszedni a hirdetőkből az értékes elérésekért, amit az internet nyújt.

Egy másik slide-on Meeker összevette a Facebookon legnépszerűbb márkákra adott "like"-ok számát a legnépszerűbb televíziós sorozatok nézettségével, és világosan kirajzolódik, amit egyébként is sejthetünk: a Facebookon a vállalatok szinte ingyen jutottak hozzá akkora fogyasztóközönséghez, mint amekkorát csak a legdrágább idősávokban, a világ minden pénzét elköltve érnek el a televízión keresztül.

Dotkom.blog.hu

A videó a tuti

A hirdetési piacból hiányzó szelet jelentős részét valószínűleg a videóletöltések hirdetési bevétellé konvertálása töltheti be, ami eddig igazán meghatározó arányban még senkinek sem sikerült (bár kétségtelenül vannak erre utaló jelek). A videóstreaming viszont bitangul tör előre az internetfogyasztásban, a Netflix és a Youtube már felverekedte magát a legnagyobb alkalmazások közé az amerikai adatforgalomból kihasított részesedés alapján (bal oldali grafikon), a teljes videóstreaming aránya az adatforgalomban pedig 27 százalékról 41 százalékra nőtt 2010 első kilenc (!) hónapjában. Nyilván a teljes adatforgalom is brutálisan nő, ami még lehengerlőbbé teszi a videóstreaming térnyerését.

Dotkom.blog.hu

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Farmville vagy MaffiaWars?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés