A Microsoft az 1,5 Mrd dolláros kínai kereső piacon

Szerző: digibiz Forrás: The Guradian

Címkék: Microsoft | Baidu | Google

2011.
07.05.
14:40

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Microsoft együttműködésben egyezett meg Kína legnagyobb keresőjével a Baiduval. Ez a lépés mindkét fél számára előnyös, azonban az angol nyelvű keresési találatok cenzúráján nem változtat.

Az üzlet bejelentése azért volt fontos a Microsoftnak, hogy erősítse Bing keresőmotorjának pozícióját a világszerte vezető Google mellett, a Baidu pedig azért örülhet, mert a Microsoftban fontos partnerre talált, hogy nemzetközileg is sikeressé válhasson. A Baidu a nagyjából 450 millió felhasználót számláló kínai keresési piac 83 százalékát fedi le, napi 10 millió angol nyelvű kereséssel. A Google közel 20 százalékot birtokol a piacból, a Yahoo hatot, a Bing pedig mindössze négyet. Az együttműködés által azonban a Baidu angol nyelvű keresési találatai a Bingen keresztül érkeznek majd. A kínai cég szóvivője, Kaiser Kuo szerint a kormány ezeket a találatokat nem fogja jobban cenzúrázni, mint ahogyan azt már most is teszi, ami bevett szokás az országban. Mindenesetre a Microsoft számára nagyon fontos a Bing szembetűnőbb jelenléte, és úgy látják, hogy a Bing-Baidu páros lefedheti a kínai keresési piac nagy részét. A Microsoftnak csak nagyon lassan sikerült betörnie a kínai piacra, de eközben biztosította helyzetét, és a szakértők szerint a kormánynak nem lesz sok problémája a jelenlegi együttműködéssel.

Kérdezhetjük, hogy hol van a Google, erről a piacról, de ők nem voltak ilyen szerencsések. A kereső óriás kivonult Kínából 2010-ben, amikor a kormány által ösztönzött hackerek betörtek az e-mail fiókok és a forráskódok rendszereibe. A Google alapítóinak korábban sem tetszett, hogy cenzúrázniuk kell a keresési találatokat az országban, az eset után azonban úgy döntöttek, erre nem is hajlandóak a továbbiakban, így inkább megszüntették helyi érdekeltségeiket. A Microsoft-nak nincs ellenére a cenzúrázás, ha egy országban csak így tudnak jelen lenni, számukra pedig most a piacszerzés a legfontosabb, főleg, hogy a Baidu tavalyi éves bevétele 1,2 milliárd dollár volt, ami majdnem annyi, mint a Microsoft teljes online hirdetési bevétele.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Az adat az új olaj

"Az [origo] portál címkehalmaza például szinte kimeríthetetlen. Tartalmazza ugyanis a portál teljes archívumának - közel 400 ezer cikk - címkéit is. Ennyi szöveget képtelenség lett volna utólag kézzel felcímkézni, a feladatot a Szegedi Tudományegyetem Mesterséges Intelligencia Kutatócsoportja által fejlesztett algoritmus végezte el."

"Az adat az új olaj" - interjú az Origo Zrt. távozó tartalomfejlesztési vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés