A Microsoft az 1,5 Mrd dolláros kínai kereső piacon

Szerző: digibiz Forrás: The Guradian

Címkék: Microsoft | Baidu | Google

2011.
07.05.
14:40

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Microsoft együttműködésben egyezett meg Kína legnagyobb keresőjével a Baiduval. Ez a lépés mindkét fél számára előnyös, azonban az angol nyelvű keresési találatok cenzúráján nem változtat.

Az üzlet bejelentése azért volt fontos a Microsoftnak, hogy erősítse Bing keresőmotorjának pozícióját a világszerte vezető Google mellett, a Baidu pedig azért örülhet, mert a Microsoftban fontos partnerre talált, hogy nemzetközileg is sikeressé válhasson. A Baidu a nagyjából 450 millió felhasználót számláló kínai keresési piac 83 százalékát fedi le, napi 10 millió angol nyelvű kereséssel. A Google közel 20 százalékot birtokol a piacból, a Yahoo hatot, a Bing pedig mindössze négyet. Az együttműködés által azonban a Baidu angol nyelvű keresési találatai a Bingen keresztül érkeznek majd. A kínai cég szóvivője, Kaiser Kuo szerint a kormány ezeket a találatokat nem fogja jobban cenzúrázni, mint ahogyan azt már most is teszi, ami bevett szokás az országban. Mindenesetre a Microsoft számára nagyon fontos a Bing szembetűnőbb jelenléte, és úgy látják, hogy a Bing-Baidu páros lefedheti a kínai keresési piac nagy részét. A Microsoftnak csak nagyon lassan sikerült betörnie a kínai piacra, de eközben biztosította helyzetét, és a szakértők szerint a kormánynak nem lesz sok problémája a jelenlegi együttműködéssel.

Kérdezhetjük, hogy hol van a Google, erről a piacról, de ők nem voltak ilyen szerencsések. A kereső óriás kivonult Kínából 2010-ben, amikor a kormány által ösztönzött hackerek betörtek az e-mail fiókok és a forráskódok rendszereibe. A Google alapítóinak korábban sem tetszett, hogy cenzúrázniuk kell a keresési találatokat az országban, az eset után azonban úgy döntöttek, erre nem is hajlandóak a továbbiakban, így inkább megszüntették helyi érdekeltségeiket. A Microsoft-nak nincs ellenére a cenzúrázás, ha egy országban csak így tudnak jelen lenni, számukra pedig most a piacszerzés a legfontosabb, főleg, hogy a Baidu tavalyi éves bevétele 1,2 milliárd dollár volt, ami majdnem annyi, mint a Microsoft teljes online hirdetési bevétele.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook vagy iWiW ?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés