A Microsoft az 1,5 Mrd dolláros kínai kereső piacon

Szerző: digibiz Forrás: The Guradian

Címkék: Microsoft | Baidu | Google

2011.
07.05.
14:40

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Microsoft együttműködésben egyezett meg Kína legnagyobb keresőjével a Baiduval. Ez a lépés mindkét fél számára előnyös, azonban az angol nyelvű keresési találatok cenzúráján nem változtat.

Az üzlet bejelentése azért volt fontos a Microsoftnak, hogy erősítse Bing keresőmotorjának pozícióját a világszerte vezető Google mellett, a Baidu pedig azért örülhet, mert a Microsoftban fontos partnerre talált, hogy nemzetközileg is sikeressé válhasson. A Baidu a nagyjából 450 millió felhasználót számláló kínai keresési piac 83 százalékát fedi le, napi 10 millió angol nyelvű kereséssel. A Google közel 20 százalékot birtokol a piacból, a Yahoo hatot, a Bing pedig mindössze négyet. Az együttműködés által azonban a Baidu angol nyelvű keresési találatai a Bingen keresztül érkeznek majd. A kínai cég szóvivője, Kaiser Kuo szerint a kormány ezeket a találatokat nem fogja jobban cenzúrázni, mint ahogyan azt már most is teszi, ami bevett szokás az országban. Mindenesetre a Microsoft számára nagyon fontos a Bing szembetűnőbb jelenléte, és úgy látják, hogy a Bing-Baidu páros lefedheti a kínai keresési piac nagy részét. A Microsoftnak csak nagyon lassan sikerült betörnie a kínai piacra, de eközben biztosította helyzetét, és a szakértők szerint a kormánynak nem lesz sok problémája a jelenlegi együttműködéssel.

Kérdezhetjük, hogy hol van a Google, erről a piacról, de ők nem voltak ilyen szerencsések. A kereső óriás kivonult Kínából 2010-ben, amikor a kormány által ösztönzött hackerek betörtek az e-mail fiókok és a forráskódok rendszereibe. A Google alapítóinak korábban sem tetszett, hogy cenzúrázniuk kell a keresési találatokat az országban, az eset után azonban úgy döntöttek, erre nem is hajlandóak a továbbiakban, így inkább megszüntették helyi érdekeltségeiket. A Microsoft-nak nincs ellenére a cenzúrázás, ha egy országban csak így tudnak jelen lenni, számukra pedig most a piacszerzés a legfontosabb, főleg, hogy a Baidu tavalyi éves bevétele 1,2 milliárd dollár volt, ami majdnem annyi, mint a Microsoft teljes online hirdetési bevétele.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Apple vagy Nokia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés