Áfatörvényt módosítanának az e-book piac új szereplői miatt

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu / MTI

Címkék: online kereskedelem | digitális tartalom | e-book | Bookline

2010.
03.20.
11:05

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az idei Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon mutatkozik be az első két e-könyvre épülő hazai vállalkozás, a Bookline és a Líra közös leányvállalata, az eKönyv Magyarország Kft., illetve a Kossuth Kiadó vállalkozása, a multimediaplaza.hu. A cégek piacra lépése változást okozhat az áfatörvényben is.

A multimediaplaza.hu bemutatóját április 24-én tartjuk, ami Magyarország első online letöltőplázája lesz - mondta Kocsis András Sándor, a Kossuth Kiadó elnök-vezérigazgatója, aki hozzátette, hogy nem a könyvpiac forgalmának visszaesése miatt indítják el új vállalkozásukat, szerinte most alakult ki olyan vásárlóréteg, amely fogékony az új technológiára. "A célközönségünk várhatóan főleg a fiatal üzletemberek lesznek, akik gyorsan élnek és gyorsan akarnak információhoz jutni".

A kiadó az új szolgáltatáshoz szükséges hardvert is árusítja majd, ám az egyelőre titkos, hogy melyik céggel szerződnek. "A világ harmadik legnagyobb vállalkozásáról van szó ebben a műfajban" - árulta el Kocsis András Sándor, hozzátéve, hogy magas színvonalú adathordozóról van szó, amely számos funkciót tömörít majd. Lesz benne mp3 lejátszó, érintőképernyő és kézírás-felismerő szoftver is.

kulturpart.huA technikai háttér fejlődésével és a formátumok megszilárdulásával indokolta Weiler Péter, a Líra-csoport informatikai igazgatója, a Bookline-nal közös vállalkozásuk indítását, az eKönyv Magyarország Kft-t. Weiler Péter az új vállalkozás ügyvezető igazgatói posztját közösen tölti be Starcz Ákossal, a Bookline.hu NyRt. vezérigazgatójával.

A cég webáruháza (www.txtr.hu) áprilisban indul, és az angol és német nyelvű e-könyveken túl magyar nyelvű tartalmat is kínál az olvasóknak. A cég nemcsak a Líra-csoport tulajdonában lévő kiadók könyveit árusítja majd e-formátumban, hanem igyekeznek bevonni a projektbe a kisebb és más nagyobb kiadókat is, hogy minél több hazai cég kiadványa megjelenhessen a e-könyvként is.

"Minél több kötettel indulunk, annál könnyebb lesz a vásárlókat meggyőzni az új formátum praktikusságáról" - tette hozzá Weiler Péter, aki az indulást az internet-szolgáltatás kezdeti szakaszához hasonlította, amikor a nagy cégek hatalmas összegeket fektettek be, hogy kialakuljon az online magyar tartalomipar. "Most nekünk kell befektetni, hogy létrejöjjön a magyar e-könyv piac. Ehhez jó minőségű és nagy mennyiségű könyvet kell átkonvertálni". Ehhez egy olyan szabványt, formátumot kellett találni, amely nemzetközileg is elfogadott, és amely a lehető legtöbb eszközön, például az otthoni pc-ken, iphone-okon is olvasható. Az adathordozó ára egyelőre bizonytalan.

Módosíthatják az áfatörvényt

Mivel csak a papíralapú könyveket terheli 5 százalékos áfa, az e-könyvek után az általános, 25 százalékos forgalmi adót kell megfizetni. Emiatt az áfatörvény módosítását kezdeményezi a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése. Zentai Péter László, a MKKE igazgatója szerint az Európai Unió szintén foglalkozik a kérdéssel, hiszen számos tagállam szeretné elérni, hogy az e-könyvek is bekerülhessenek a kedvezményes adósávba.

A Kossuth Kiadó és az  eKönyv Magyarország Kft. különböző termékekben gondolkozik, ám úgy tűnik, hogy nagyjából ugyanannyiba fog kerülni a készülék, körülbelül hetvenezer forintba. Amit viszont kompenzál az e-könyvek kedvező ára, az előzetes becslések szerint ugyanis 30-50 százalékkal olcsóbban juthatunk az olvasmányok digitális változatához.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Explorer vagy Firefox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Menő a netes TV

Egyre többen néznek televíziót internetes platformon, ám messze még az idő, amikor a felhasználók minden tekintetben e verzió mellett teszik majd le voksukat. Az online tévézés ettől függetlenül máig kiaknázatlan reklámlehetőségeket rejt.

Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés