Jellemzően a fiatalok és az iskolázottak vásárolnak online

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu/MTI

Címkék: online kereskedelem | internetes fizetés | webshop |

2010.
09.21.
15:08

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A webáruházakban vásárlók mindössze 38 százaléka fizet előre eltervezett dolgokért, egyre többen járnak utána a terméknek, és többségük nem részesíti előnyben a magyar termékeket.

Az ezer fő személyes megkérdezésével készült országos reprezentatív minta alapján számított tudatos vásárlói index (TVI) 2010-ben 4,70 pont volt, míg 2007-ben 4,55. Ugyanakkor a 2008. évi 4,95 és a 2009. évi 4,75 ponthoz képest némi romlás tapasztalható. A most elvégzett, immár negyedik éves felmérésen is a vásárlói tudatosságot és a fogyasztói attitűdöket vizsgálták.

A kutatás eredménye szerint "tovább nőtt a vásárlás előtti internetes tájékozódás, összességében viszont kevesebbet gondolkodunk, mielőtt a pénztárcánkhoz nyúlnánk. Kevésbé preferáljuk például a magyar termékeket és a környezetvédelmi szempontok sem olyan fontosak, mint azt gondolnánk" - derül ki a kirakat.hu és az Ipsos piackutató közös kutatásból. A tudatosságot mérő hétfokú skálán a már tudatosnak minősíthető vásárlók aránya a múlt évi 56 százalékról 61 százalékra nőtt, míg 2007-ben, a vizsgálatok első évében 47 százalék volt. A nagyon tudatosnak nevezhető vásárlók aránya pedig a 2007. évi 15 százalékról 21 százalékra ugrott. Ugyanakkor a 2007. évi 16 százalékról 5 százalékra esett vissza azok aránya, akiket a hétfokú skálán nem lehetett besorolni.

A vizsgálat megállapította azt is, hogy csökken a vásárlás előtt tájékozódók aránya. A két évvel ezelőttihez képest 10 százalékponttal, 51 százalékra csökkent azok aránya, akik utána néztek a keresett terméknek. Ugyanakkor még mindig magas az úgynevezett impulzusvásárlók hányada, ugyanis a vevők mindössze 38 százaléka vásárol előre eltervezett dolgokat. A webáruházakat továbbra is a magasabb iskolai végzettségűek, illetve a fiatalok veszik igénybe. Jellemzően a kisebb, két-tízezer fős települések lakói részesítik előnyben a nagyobb településeken élőkkel szemben az internetes vásárlást.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Gmail vagy Thunderbird?

További villámkérdések  Szavazás állása

Augmented reality: Hallott már róla?

Az augmented reality mobiltechnológiára való átterjedése előrevetíti, hogy a jövőben mobiljaink fő feladata lesz tetszőleges pillanatban összekötni a digitális és a valódi világot. Kereséseinket intuitív módon, a fizikai világra kiterjesztve futtathatjuk, a találatok pedig szintén kézzelfogható valóságként érkeznek szempillantás alatt.

A kiterjesztett valóság üzleti lehetőségei A kiterjesztett valóság üzleti lehetőségei

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés