Eddigi legnagyobb üzletét kötné meg a Yahoo

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: Groupon | Yahoo | közösségi vásárlás

2010.
10.20.
11:20

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Yahoo-hoz közelálló források szerint a cég a Groupon felvásárlását tervezi, amely a legnagyobb közösségi vásárlást bonyolító vállalat világszerte. Sokak szerint a kedvezményekre alapuló csoportos vásárlás a jövő legjobb kereskedelmi fogása. Az amerikai Grouponhoz hasonlóan már Magyarországon is számos közösségi kereskedelmi oldal indult el.

Már nem titok, hogy a Yahoo a kereskedelem felé szeretne elmozdulni a jövőben, elsősorban a csoportos vásárlást kínáló Groupon által. Az üzletet még nem kötötte meg a két cég,  ráadásul a Groupon befektetői kifejezték aggodalmukat az üggyel kapcsolatban, mert szeretnének továbbra is függetlenek maradni. Másrészről viszont ez egy izgalmas irányvonal a Yahoo-tól. Egyes források szerint a cég vezetői részt vesznek egy stratégiai ötletelésen, ahol megtervezik, hogy mennyi munkába kerülne mindez és milyen előnyökkel járna.

A Gruopon a leggyorsabban növekvő cég

A közösségi médiával párhuzamosan egyre elterjedtebb a közösségi vásárlás is. Arra az elvre épül, hogy minél többet vesznek valamiből, annál nagyobb kedvezmény jár rá. Tehát nincs más teendő, mint többen összeállni és a vágyott terméket csoportos kedvezménnyel megvenni. Így mindenki jól jár, a vásárló is, és a kereskedő is, hiszen többet tud értékesíteni. A mára magát divathullámmá kinövő ötlet elindítója a Groupon volt. Az amerikai cég a valaha volt leggyorsabban növekvő cég - legalábbis a Forbes magazin szerint. Andrew Mason 2008-ban alapította a közösségi vásárlós szájtot. Maga a Groupon név a group (csoport) és a coupon (kupon) összevonásából ered - ez be is mutatja az oldal lényegét, a közösségi vásárlást. Mára a Groupon annyira sikeres, hogy 88 amerikai városban és huszonkét ország száznegyven városában kínál kedvezményeket.

Hazánkban még inkább csak ismerkednek a lehetőséggel

Az utóbbi időben Magyarországon is több olyan oldal indult, ami ezen az elven alapuló csoportos vásárlásra buzdít. Az egyik ilyen a júliusban debütált Veddvelem.hu. Ez a szájt némileg különbözik a Groupontól, mert itt nem ajánlatokat kínálnak, hanem lehetőséget adnak arra, hogy egymásra találjanak azok, akik ugyanazt szeretnék megvenni. A Veddvelem.hu nem alkalmaz saját fizetési rendszert. Az oldal csak arra vállalkozik, hogy a keresletet összehozza a kínálattal. A többit a kereskedőre és a vásárlókra bízza. Éppen ezért az oldal egyelőre főleg kereskedők használják termékük hirdetésére, és nem valós vásárlók indítják a toborzásokat. Így például az oldal ajánlatait böngészve rengeteg napszemüveget lehet találni, de érdekességképp kínálnak kedvezményes gitároktatást vagy stúdiófotózást is. 

Másik hasonló magyar oldal a nemrég indult Bónusz Brigád. A rendszer másképp működik, mint a Veddvelem, sokkal jobban követi a Groupon példáját, hasonló működéssel, technikával és üzleti modellel próbálkoznak. Minden nap egy új ajánlat kerül a címlapra, amely kedvezményt kínál azzal a feltétellel, hogy az azt igénybevevőknek el kell érniük egy bizonyos számú vásárlót. Ők elsősorban szolgáltatások, programokat kínálnak. Színes választékukat mutatja, hogy a mai nap ajánlata egy félárú belépő koncertre és Korda György vezette pókerpartyra, de választhatnak a vásárlók kozmetikai arckezelést és vacsorát is.
    
1 hozzászólás 

2010.
11.12.
10:33

Napi Tipp
Több közösségi vásárlási stratégia is van, így van olyan is, ahol Napi Tipp van, azaz minden reggel, jön egy új tipp az email fiókba, ez csak aznap érvényes. Minimum 50% kedvezményt kap a vásárló, de van mikor 90%-ot is adnak a szolgáltatásukat értékesítő cégek.
Sok féle szolgáltatást nyújt a közösségi vásárlás és ami legfontosabb, mind 3 résztvevő nyer az üzleten.
Ha szeretné tudni mi a Napi Tipp, akkor iratkozzon fel a http://napitipp.hu/feliratkozas

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google Docs vagy Dropbox?

További villámkérdések  Szavazás állása

A tévés rendelésé a jövő

A telefonos ételrendelés leáldozóban van, az internetes fölfutóban, de úgy tűnik, a táplálkozási lánc vége mégsem a számítógép lesz, hanem a tévékészülék. Az erre épülő rendelési módszer majdnem startra kész, már csak egy lépés, és távirányítóval kérhető majd házhoz a pizza. Erről és ehhez hasonló fejlesztésekről beszélgettünk Perger Péterrel, a NetPincér.hu ügyvezetőjével.

Perger Péter: Egyszerűbb lesz tévén keresztül ételt rendelni - interjú Perger Péter: Egyszerűbb lesz tévén keresztül ételt rendelni - interjú

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés