A közösségi vásárlás miatt több az online vásárló

Szerző: digibiz Forrás: Index

Címkék: közösségi vásárlás

2011.
08.09.
16:38

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A KutatóCentrum éves felméréséből kiderül, hogy 61 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik legalább egyszer vásárolnak az interneten keresztül évente.

Míg egy éve az aktív magyar internetezőknek (18-64 éves korig) csak 48 százaléka mutatott hajlandóságot arra, hogy online vásároljon, addig ez 2011-re jelentősen növekedett. Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere az Indexnek elmondta, hogy ez az emelkedés a közösségi vásárlási oldalak használatának terjedésével magyarázható. Leginkább egyébként a 18-24 éves nők vásárolnak hazánkban az interneten, a felmérés szerint már a 65 százalékuk teszi ezt rendszeresen.

Bár több pénzt költünk el online formában, a tranzakciók száma megközelíti a tavalyi állapotokat. Az online vásárlók 87 százaléka vásárolt legalább háromszor a neten egy év alatt, és csak 25 százalékuk hatnál többször. Azonban többen tervezik, hogy online vennének meg egy terméket egy éven belül, már az internetezők 62 százaléka.

Az online vásárlásnál már kevésbé riasztja a hazai internetezőket a vásárlás biztonságosságának kérdése. A legtöbben általában a gyorsaság, a kényelem vagy a terméke egyedüli online elérhetősége miatt választják ezt a formát. Azonban még mindig sokakat zavar a személyes jelenlét, fizikai kontaktus hiánya, és az, hogy meg kell adniuk bankkártyájuk számát a tranzakcióhoz. Ez utóbbi félelem azonban szerencsére évről-évre csökken.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Farmville vagy MaffiaWars?

További villámkérdések  Szavazás állása

Az adat az új olaj

"Az [origo] portál címkehalmaza például szinte kimeríthetetlen. Tartalmazza ugyanis a portál teljes archívumának - közel 400 ezer cikk - címkéit is. Ennyi szöveget képtelenség lett volna utólag kézzel felcímkézni, a feladatot a Szegedi Tudományegyetem Mesterséges Intelligencia Kutatócsoportja által fejlesztett algoritmus végezte el."

"Az adat az új olaj" - interjú az Origo Zrt. távozó tartalomfejlesztési vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés