A latin-amerikai nők viszik előre a közösségi-hálózatokat

Szerző: KV Forrás: comScore

Címkék: Közösségi oldal | social media |

2010.
08.04.
13:02

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Korcsoporttól függetlenül kijelenthető, a social media láza leginkább a hölgyeket fertőzte meg világszerte. A közösségi-oldalak a latin-amerikai nők körében a legnépszerűbbek, de globálisan is havonta több mint egy napot tölt rajtuk a gyengébbik nem átlagos képviselője.

A comScore nevű, elektronikus kereskedelemre szakosodott piackutató cég jelentése szerint a közösségi-hálózatokon jelentősen magasabb számban célozhatók meg nők, mint férfiak. A kutatás szerint, míg a hölgyek havonta átlagosan 5 és fél órát töltenek a Facebookon, Orkuton, Friendsteren és hasonló site-okon, a férfiak mindössze alig 4 órát. A kutatás során a comScore 2010. május havi adatokat elemzett, amiből az is kiderült, hogy bár a fenti oldalak egyedi látogatóinak csak 48 százaléka nő, az összes közösségi-oldalakon töltött idő 57 százalékát hölgyek teszik ki.  A Media Metrix Wordwide adatai szerint az interneten töltött idejükből mindkét nem képviselői a legtöbbet a social mediának szentelnek, de a hölgyek e tekintetben is vezetnek 16,3 százalékos arányukkal a férfiak 11,7 százalékával szemben.

A közösségi hálózatok népszerűsége országonként és kultúránként ugyan változó, de mindenütt egyöntetűen a nők körében magasabb, mint az adott régióban élő férfi társaiknál. Mindközül a latin-amerikai hölgyek körében számít leginkább meghatározó netes tevékenységnek a közösségi-hálókon való időtöltés, itt az online nők 94 százaléka használja a Facebookot vagy valamelyik társát, de Észak-Amerikában élő társaik is csak 3 százalékponttal maradnak el tőlük.



Európában valamivel kisebb hőfokon ég a láz, itt a netező nők 86 százaléka lóg rendszeresen a közösségi szolgáltatásokon, szemben az ázsiai-csendes-óceáni régióval, ahol még mindig sok helyütt alacsony, vagy korlátozott a szélessávú internet-hozzáférés, de az online hölgyek is csupán 55 százalékban használják a netet közösségi-oldalak böngészésére. A közösségi aktivitás nemenkénti eloszlása az Egyesült Államokban a legmagasabb. A tengerentúlon a felnőtt női lakosság 56 százaléka használja a netet ismerősökkel, barátokkal való kapcsolattartásra, míg a férfiak körében itt csupán 46 százalék az arány.

Érdekes módon a 45 év feletti hölgyek szegmense növekszik a legnagyobb arányban a közösségi-oldalakon, mind a látogatások számát, mind az oldalon töltött idő mértékét tekintve. Az 55 év felettiek csoportját vizsgálva pedig tovább erősödött a különbség nemek szerint, természetesen szintén a hölgyek javára, 10 százalék felett különbséggel. Mindent összevetve az is kiderült, hogy bár globálisan még mindig a férfiak vannak többségben az interneten, a nők 8 százalékkal több időt töltenek szörfözéssel, havonta több mint egy napot, átlagosan 25 órát.

"A nemek szerinti internetezési szokások megértése minden elektronikus üzletági szereplő számára fontos feladat, akik férfiakat és nőket egyaránt sikeresen szeretnének elérni online." -nyilatkozta Linda Boland Abraham, a comScore egyik vezetője. "Látjuk, hogy a nők nagyjából azonos netezési szokásokkal bírnak világszerte, egyaránt elkötelezettek a közösségi-hálózatok irányában, de az is nagyon fontos, hogy regionális, országos és helyi szinten, a kulturális különbségek folyamatosan alakítják az online tartalmak fogyasztását."
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Open Office vagy Ms Office?

További villámkérdések  Szavazás állása

Nők a neten

Az Ipsos-Gemius SA adatai szerint a legmagasabb arányban a Barátikör.com közösségi oldalon vannak jelen a hölgyek 55,16%-kal, míg a Facebook-on a magyar felhasználók 53%-a nő.

A nők és az internet kapcsolata A nők és az internet kapcsolata

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés