Leplezik a Kindle eladási kudarcát?

Szerző: digibiz Forrás: Mashable.com / digibiz.hu

Címkék: Kindle | iPad | e-könyv

2010.
12.22.
11:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Kindle e-könyv olvasó nyáron bemutatott verziójából néhány hónap alatt több, mint 8 millió fogyott. Legalábbis egy az Amazonhoz közel álló informátor szerint, ugyanis a cégóriás még mindig nem erősítette meg az eladási adatokról szóló híreket. Szakértők szerint talán éppen azért, mert nem fogyott belőle ennyi, hiszen az iPad óriási ellenfele az e-readernek.

A hírek szerint az Amazon e-könyv olvasója, a júliusban debütált Kindle eladása túlszárnyalt minden becslést. Korábban megírtuk, hogy a készülék megjelenésekor a Forrester elemzőcég becslései szerint mintegy 4 millió Kindle-olvasó fogyott az Egyesült Államokban, és az évet várhatóan 6 millió fölötti eladással fogják zárni. Ez úgy tűnik, hogy beigazolódott, sőt több, mint 8 milliót adtak el belőle idén- írja a Mashable.com.

A Bloomberg BusinessWeek információi szerint 2009-ben csupán 2,4 millió Kindle fogyott. Ha ez igaz, akkor idén megháromszorozódott az eladás, aminek elsődleges vonzereje olcsóságában rejlik. 

A kereskedő óriás nyilatkozatai alapján a Kindle 3 a leggyorsabb eladást produkáló e-könyv olvasó termék, azonban a számadatokat nem erősítették meg, amit furcsállnak a külföldi hírportálok. Szakértők feltételezése szerint a híresztelt eladásokkal csak a figyelmet szeretnék fenntartani. Az azonban biztos, hogy a Kindle ellenfelének tartott iPad-ből idén összesen 10,7 milliót adtak el, az Apple ezzel uralja a táblagép piac 94 százalékát. Éppen ezért egyre több külföldi magazin tartja hosszútávon elsődleges platformjának az iPad-et, és a nagy könyvkiadók is az iPad felé fordultak.

A most megjelent hírek alapján elképzelhető, hogy nem érhették el a 8 milliós eladást, főleg, hogy a megjelenése utáni három hónapot követően a ChangeWave Research szerint az iPad megszerezte az eReader piac 16%-t, a Sony Reader-é 10%, és a Kindle részesedése 62% volt.

December elején megírtuk, hogy a Google is beszállt az e-könyv eladásba, és elindították áruházukat. Erre reagálva az Amazon bejelentette, hogy internetes nagykereskedők is árulhatják az online áruházának kínálatát, így az Amazon Kindle e-könyvolvasójának tulajdonosai az eddiginél könnyebben vásárolhatnak digitális könyveket. A Google tartalmai azonban nem érhetőek el a Kindle olvasón. Mégis az iPad hasznosíthatóságának sokoldalúságát igazolja, hogy itthon a Libri könyváruházlánc is az iPad e-könyv olvasó profiljára építette fel karácsonyi e-könyv kampányát.

Sokan már most arról beszélnek, hogy 2011 az e-readerek és a táblagépek összecsapásának éve lesz. Az e-readerek megjelenésekor még nem voltak tabletek, azóta született ez a készülék típus az Apple jóvoltából, és amíg az e-readerek csak egyfunkciósak, addig a tabletek multifunkcionálisak. Ezért a digibiz.hu úgy véli, hogy már középtávon a tabletek győznek és eltűnnek az e-readerek.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Bill Gates vagy Steve Jobs?

További villámkérdések  Szavazás állása

Interjú a Jujj.hu eladásáról

A hazai online videózásnak és a netes közösségeknek bőven van hová fejlődnie. Az ezekben rejlő lehetőségekről, a nagy bevásárlásokról és portfólióbővítésről beszélgettünk Holman Endrével, a juj.hu-t és Cotcot.hu-t nemrég megvásárló Generál Média ügyvezetőjével. Olvassa el a teljes cikket!

Új alapokra kerül az online videózás - interjú a juj.hu eladásáról Új alapokra kerül az online videózás - interjú a juj.hu eladásáról

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés