Leplezik a Kindle eladási kudarcát?

Szerző: digibiz Forrás: Mashable.com / digibiz.hu

Címkék: Kindle | iPad | e-könyv

2010.
12.22.
11:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Kindle e-könyv olvasó nyáron bemutatott verziójából néhány hónap alatt több, mint 8 millió fogyott. Legalábbis egy az Amazonhoz közel álló informátor szerint, ugyanis a cégóriás még mindig nem erősítette meg az eladási adatokról szóló híreket. Szakértők szerint talán éppen azért, mert nem fogyott belőle ennyi, hiszen az iPad óriási ellenfele az e-readernek.

A hírek szerint az Amazon e-könyv olvasója, a júliusban debütált Kindle eladása túlszárnyalt minden becslést. Korábban megírtuk, hogy a készülék megjelenésekor a Forrester elemzőcég becslései szerint mintegy 4 millió Kindle-olvasó fogyott az Egyesült Államokban, és az évet várhatóan 6 millió fölötti eladással fogják zárni. Ez úgy tűnik, hogy beigazolódott, sőt több, mint 8 milliót adtak el belőle idén- írja a Mashable.com.

A Bloomberg BusinessWeek információi szerint 2009-ben csupán 2,4 millió Kindle fogyott. Ha ez igaz, akkor idén megháromszorozódott az eladás, aminek elsődleges vonzereje olcsóságában rejlik. 

A kereskedő óriás nyilatkozatai alapján a Kindle 3 a leggyorsabb eladást produkáló e-könyv olvasó termék, azonban a számadatokat nem erősítették meg, amit furcsállnak a külföldi hírportálok. Szakértők feltételezése szerint a híresztelt eladásokkal csak a figyelmet szeretnék fenntartani. Az azonban biztos, hogy a Kindle ellenfelének tartott iPad-ből idén összesen 10,7 milliót adtak el, az Apple ezzel uralja a táblagép piac 94 százalékát. Éppen ezért egyre több külföldi magazin tartja hosszútávon elsődleges platformjának az iPad-et, és a nagy könyvkiadók is az iPad felé fordultak.

A most megjelent hírek alapján elképzelhető, hogy nem érhették el a 8 milliós eladást, főleg, hogy a megjelenése utáni három hónapot követően a ChangeWave Research szerint az iPad megszerezte az eReader piac 16%-t, a Sony Reader-é 10%, és a Kindle részesedése 62% volt.

December elején megírtuk, hogy a Google is beszállt az e-könyv eladásba, és elindították áruházukat. Erre reagálva az Amazon bejelentette, hogy internetes nagykereskedők is árulhatják az online áruházának kínálatát, így az Amazon Kindle e-könyvolvasójának tulajdonosai az eddiginél könnyebben vásárolhatnak digitális könyveket. A Google tartalmai azonban nem érhetőek el a Kindle olvasón. Mégis az iPad hasznosíthatóságának sokoldalúságát igazolja, hogy itthon a Libri könyváruházlánc is az iPad e-könyv olvasó profiljára építette fel karácsonyi e-könyv kampányát.

Sokan már most arról beszélnek, hogy 2011 az e-readerek és a táblagépek összecsapásának éve lesz. Az e-readerek megjelenésekor még nem voltak tabletek, azóta született ez a készülék típus az Apple jóvoltából, és amíg az e-readerek csak egyfunkciósak, addig a tabletek multifunkcionálisak. Ezért a digibiz.hu úgy véli, hogy már középtávon a tabletek győznek és eltűnnek az e-readerek.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Open Office vagy Ms Office?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés