A kínai webóriás is offline megy

Szerző: digibiz Forrás: Yahoo.com

Címkék: Taobao

2011.
05.30.
16:40

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A kínai Alibaba Group-hoz tartozó online lakberendezési vásártér, a Taobao most valós bemutatótermet nyitott Pekingben, élesítve ezzel az építőipari kiskereskedőkkel folytatott versenyét.

A Taobao már most a kínai piac 3 százalékát uralja eladásokban, de ezzel a lépéssel csak növelheti előnyét. A szakértők szerint nem sok idő, hogy egy online cég domináns szerepet szerezzen a piacon, olyan mint akár a Wal Mart Amerikában. A Taobao vezetői szerint a bemutatóterem egy újabb akadály legyőzése ami az egyre növekvő kínai online piac előtt áll. A vásárlók ugyanis nem szívesen költötték pénzüket eddig bútorokra úgy, hogy előtte megnézhették, kipróbálhatták volna azokat, pedig az online áruházak jelentősen olcsóbbak. Itt viszont lehetőség nyílik minderre. A bemutatóteremben 22000 terméket lehet megnézni 300 beszállítótól. Ez a lépés egyébként nem újdonság, a Zbird.com online ékszerbolt is nemrég nyitott bemutató áruházat, hogy a vásárlókat méginkább buzdítsa a drágább termékek megvételére. A vásárlók szemében egy ilyen bemutató terem léte a kereskedő hitelességét is erősíti.

Az Alibaba Group-ban a Yahoo 43 százalékos részesedéssel rendelkezik, de meggyűlt ezzel a bajuk az utóbbi időben, kétes tulajdonjog átruházások miatt. Amúgy sem könnyű megvetnie egy amerikai cégnek a lábát a kínai e-kereskedelmi piacon. Próbálkozott már az eBay is, de ők is, ahogy az Amazon is, inkább helyi cégeknek adtáűk át ottan áruházaik működtetését. 

A kínaiak inkább vásárolnak hazai oldalakról, amelyek egyre nagyobb sikereket érnek el, mint a DangDang könyváruház vagy a Vancl.com ruházati online bolt. A szakértők úgy látják a kínai online kereskedelmi szegmens erősen növekedhet, főleg azért, mert a kereskedők az alacsony átlagkeresetű embereket, akik ráadásul rengetegen vannak az országban, meg tudják győzni termékeik árával.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iWiW vagy myVip?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés