A kereső vagy a közösségi média optimalizálás a jobb?

Szerző: Berényi Konrád Forrás: Onlinemarkting.blog.hu

Címkék: SMO | SEO | közösségi média

2010.
11.02.
09:10

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az Internet Hungary-n többször felmerülő téma volt: keresőoptimalizálás vagy közösségi média optimalizálás a jobb eszköz? Egy ilyen vitát moderáltam is, ami szerencsére valóban vita lett, de sajnos hamar véget is ért. De aztán egy másik kerekasztal beszélgetés keretében tovább folytatódott, és ma az interneten is visszaköszönt: Doransky Facebook oldalán is parázs vita olvasható a kérdésben.

Ami többször elhangzott érv: olyan ez a vita, mintha az almát hasonlítanánk a körtéhez. A két eszköz tök másra való, nem érdemes - sőt, kifejezetten káros - egymáshoz hasonlítani őket. Hiszen a SEO forgalomterelésre van, az SMO meg elsősorban brand építésre. A másik álláspont szerint viszont - és ez is megfontolandó - minden mérhető, és mérni is kell. És ha az SMO nem hozza a SEO számait, akkor az SMO rosszabb. Pont.

Most persze direkt sarkítok, a vita ennél sokkal szofisztikáltabb, de a lényeg: a szakma egyik fontos kérdése most, hogy vajon a közösségi média megoldások mennyire mérhetőek az eddig megszokott számokkal?

Az IAB Magyarország közösségi média munkacsoportjában dolgoztunk egy mérési ajánláson: mit érdemes mérni, mit érdemes mérhetővé tenni. De ezek a számok elsősorban arra jók, hogy a közösségi médián belül tudjunk hasonlítgatni dolgokat. Vagyis az lesz a vége, hogy tényleg az almát hasonlítjuk a körtéhez. Igaz, nem azért, mert nem lehetne összehasonlítani, hanem azért, mert nincs mivel összehasonlítani a két dolgot.

Okosabb én sem vagyok a vitatkozóknál. Nincs a kezemben a Szent Grál, nem tudom kinyilatkoztatni, emberek, ezt egyétek, ezt vigyétek. Kell ez is, az is. Másra az egyik, másra a másik. Látom ezt azért is, mert mindkét területen otthon vagyunk, mindkét területet csináljuk.

De a vitának még nincs vége. Lesznek újabb felvonások...

A bejegyzés írója Berényi Konrád, az onlinemarketing.blog.hu szerzője. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Safari vagy Chrome?

További villámkérdések  Szavazás állása

Közösségi médaikonzerv

A myVIP-re naponta 220.000 hozzászólás és 200.000 képfeltöltés érkezik, több mint 40 millió képet és 700.000 videót tárolnak, ez átlagosan 200.000 képfeltöltést jelent. Az iWiW jelenleg 56 millió fényképet tárol, a felhasználók naponta 30 ezer képet kommentelnek, és 120 ezer új fotót töltenek fel az oldalra.

Alkalmazásban a jövő - hazai közösségi oldal körkép Alkalmazásban a jövő - hazai közösségi oldal körkép

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés