Jumo: jótékonyságra alapoz a nonprofit közösségi oldal

Szerző: digibiz Forrás: nytimes.com / digibiz.hu

Címkék: Jumo | Facebook | adomány

2010.
12.01.
13:45

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Facebook egyik alapítója által készített új közösségi oldal középpontjában a jótékonyság áll. A Jumo névre keresztelt oldal béta verzióban már üzemel, de egyelőre elég kezdetleges. Célja az, hogy kapcsolatot teremtsen a segélyszervezetek és az emberek között, és segítsen mélyebb viszonyt ápolni.

A Facebook egyik alapítója és Barack Obama digitális kampány vezetője, Chris Hughes minden bizonnyal tud egy-két dolgot az online közösség építésről. Eddig megszerzett szaktudását arra fordítja, hogy új vállalkozásba kezdjen és létrehozza a Jumo-t, ami segít kapcsolatot kialakítani non profit vállalkozásokkal és segélyszervetekkel - írja a The New York Times.

Hughes elmondása szerint az oldal célja, hogy hasonló módon szolgáljon, mint a Yelp, csak itt nem éttermeket lehet értékelni, hanem segélyszervezeteket. Ezenkívül a témába vágó cikkeket, Twitter posztokat és YouTube videókat is hozzáadnak az oldalhoz, és a felhasználók kommentelhetik azokat. A felhasználók természetesen megtalálhatják Facebookos ismerőseiket az oldalon és nyomon követhetik az általuk preferált projekteket.

Origo.hu

A Jumoban eddig több mint 3000 szervezet lépett be, de szociális célzattal bárki alapíthat csoportot magának, így a kisebb szervezetek is felülethez juthatnak, és növelhetik bázisukat. Az oldal célja nem az, hogy adományokat gyűjtsenek, hanem az, hogy egy állandó, mélyebb kapcsolatba kerüljenek a felhasználók a szervezetekkel. A Jumo egyébként szintén nonprofit, így a fenntartásához számítanak a felhasználók és a szponzorok anyagi segítségére.

A belépéshez nem kell sok adat, a legfontosabb, hogy megadják a felhasználók, hogy milyen problémás területek érdeklik őket, és már láthatják is az ahhoz kapcsolódó bejegyzéseket a hírfolyamon. A Web 2.0 egyre nagyobb teret hódít magának az élet minden területén, így a jótékonyság mellett például a politikában is. A készítők reményei szerint irányt mutató lesz a kezdeményezésük, mert 2009-ben az adományoknak mindössze 6 százaléka érkezett a neten keresztül.

 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy iPad?

További villámkérdések  Szavazás állása

Akcióban a szezonális termékek

A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.

Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés