Jumo: jótékonyságra alapoz a nonprofit közösségi oldal

Szerző: digibiz Forrás: nytimes.com / digibiz.hu

Címkék: Jumo | Facebook | adomány

2010.
12.01.
13:45

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Facebook egyik alapítója által készített új közösségi oldal középpontjában a jótékonyság áll. A Jumo névre keresztelt oldal béta verzióban már üzemel, de egyelőre elég kezdetleges. Célja az, hogy kapcsolatot teremtsen a segélyszervezetek és az emberek között, és segítsen mélyebb viszonyt ápolni.

A Facebook egyik alapítója és Barack Obama digitális kampány vezetője, Chris Hughes minden bizonnyal tud egy-két dolgot az online közösség építésről. Eddig megszerzett szaktudását arra fordítja, hogy új vállalkozásba kezdjen és létrehozza a Jumo-t, ami segít kapcsolatot kialakítani non profit vállalkozásokkal és segélyszervetekkel - írja a The New York Times.

Hughes elmondása szerint az oldal célja, hogy hasonló módon szolgáljon, mint a Yelp, csak itt nem éttermeket lehet értékelni, hanem segélyszervezeteket. Ezenkívül a témába vágó cikkeket, Twitter posztokat és YouTube videókat is hozzáadnak az oldalhoz, és a felhasználók kommentelhetik azokat. A felhasználók természetesen megtalálhatják Facebookos ismerőseiket az oldalon és nyomon követhetik az általuk preferált projekteket.

Origo.hu

A Jumoban eddig több mint 3000 szervezet lépett be, de szociális célzattal bárki alapíthat csoportot magának, így a kisebb szervezetek is felülethez juthatnak, és növelhetik bázisukat. Az oldal célja nem az, hogy adományokat gyűjtsenek, hanem az, hogy egy állandó, mélyebb kapcsolatba kerüljenek a felhasználók a szervezetekkel. A Jumo egyébként szintén nonprofit, így a fenntartásához számítanak a felhasználók és a szponzorok anyagi segítségére.

A belépéshez nem kell sok adat, a legfontosabb, hogy megadják a felhasználók, hogy milyen problémás területek érdeklik őket, és már láthatják is az ahhoz kapcsolódó bejegyzéseket a hírfolyamon. A Web 2.0 egyre nagyobb teret hódít magának az élet minden területén, így a jótékonyság mellett például a politikában is. A készítők reményei szerint irányt mutató lesz a kezdeményezésük, mert 2009-ben az adományoknak mindössze 6 százaléka érkezett a neten keresztül.

 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Apple vagy Nokia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kétmilliós netbankos körkérdés

Jóval kétmillió fölött jár már az internetbanki szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. Megnéztük, a kutatások szerint kikről is van szó, és összevetettük az adatokat a bankoktól kapott információkkal. Kiderült, hogy az összképet erősen árnyalják az egyes bankok közti különbségek.

Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat? Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés