Webkettő nélkül nincs nyertes politika

Szerző: digibiz Forrás: networkeffect.allthingsd.com / origo.hu / einclusion.hu / digibiz.hu

Címkék: politika | Facebook | Obama | Bush

2010.
11.30.
15:15

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

George Bush a napokban nagy felhajtás közepette felkereste Mark Zuckerberget, hogy biztosítsa elismeréséről, és persze, hogy ezáltal reklámozza új könyvét. A közösségi oldalak és az internet ma már központi helyet foglalnak el a politikai kampányokban is. Példaértékű Barack Obama választási netes kampánya, mely nélkül nem győzhetett volna és amivel megváltoztatta az addigi gyakorlatot. Hazánk politikai életében a közösségi média kihasználtsága még gyerekcipőben jár.

George Bush, korábbi amerikai elnök a Facebookot találja a legmegfelelőbb fórumnak új könyve reklámozásához. Az ügy kapcsán felkereste Mark Zuckerberget, akivel vidáman elbeszélgettek, kölcsönösen kedveskedtek egymásnak azzal, hogy kifejtették, ki miért szereti és tiszteli a másikat. Szóba jött az oktatási reform is, amivel kapcsolatban megállapították, hogy közös "vegyes vállalatot" kéne alapítaniuk. Nyilvánvaló, hogy a látogatás promóciós célzattal jött létre.

Watch live streaming video from facebookguests at livestream.com


A Facebook tehát nem csak a művészeti produkcióknak, a zenei és filmes műveknek nyújt remek reklám felületet, hanem a politikával is összefonódik. Természetesen a jelenlegi amerikai miniszterelnök, Barack Obama és felesége is jelen van a Facebookon, noha az elnök bizonyos fokig veszélyesnek tartja azt.

Obamát győzelemre vitte a Web 2.0

Barack Obama szerint veszélyt jelenthet a tinédzserekre, ha túl sok információt osztanak meg magukról a közösségi portálon. Ez kissé ellentmond annak, hogy szakértők szerint Barack Obama választási sikeréhez nagyban hozzájárult a közösségi média, sőt egyes felmérések szerint nem is győzött volna anélkül. Sokan példaértékűként emlegetik, ahogy Obama (tanácsadói segítségével) kihasználta az internet lehetőségeit. Központi felületként használta a Web 2.0 adta lehetőségeket. Obama aktívan jelen volt mindenhol: a MySpace-n és a Facebookon több, mint 1,5 millió rajongóval rendelkezett. Sőt, a Twittert sem hagyta ki! Mára már milliók követik ott is.

Ám nem csak a közösségi portálokat használta megfelelően, hanem a YouTube-t is, ahova napi szinten töltötte fel kifogástalan minőségi hosszabb-rövidebb beszédeit. Sikerült rengeteg fiatalt gyorsan és közvetlenül elérnie, és ezzel gyökeresen megváltoztatni az amerikai elnökválasztás menetét. 

A Pew kutatóközpont 2009-ben készült felmérése szerint a 2008-as kampány során az amerikaiak negyede (24 százalék) az interneten szerezte be ismereteit a verseny állásáról. 2004-ben még csak a megkérdezettek 13 százaléka támaszkodott netes hírforrásokra. Jelentős a korcsoportok közötti különbség: az idősebbek a televíziók hírműsorait és az újságokat említették első helyen. A 18-29 éves korcsoportba tartozók 46 százaléka viszont rendszeresen az interneten tájékozódott.

Obama azonban a választások után sem távolodott el a közösségi médiától. Nyáron sokáig húzódott Obama és Lady Gaga virtuális csatája a lájkolók kegyeiért, amiből végül az énekesnő jött ki győztesen, akinek mostanra majdnem 24 millió rajongója van, míg az elnök lemaradt 16 millió lájkoló körül. Ezzel az eredménnyel Barack Obama a 18. helyezett a Facebakers.com adatai alapján, és egyedüli politikus az 50-es listán. Egyébként George Bush meg sem közelíti a maga 621 ezer rajongójával. Úgy tűnik, a Facebookot senki sem kerülheti ma már ki, még II. Erzsébet angol királynő is beregisztrált november elején.

Hazánk még elmaradott a közösségi politizálásban

A magyar pártok egyre gyorsabban veszik át a külföldön bevált módszereket. Alig három hónappal a 2008-as elnökválasztás után, 2009 februárjában a Lehet Más a Politika (LMP) Obamáéhoz hasonló internetes adománygyűjtő akcióba kezdett. A Fidesz szintén - az európai parlamenti választási kampány részeként - videócsatornát létesített a YouTube-on.

Orbán Viktornak kicsivel több, mint 52 ezer szimpatizánsa van a Facebookon, míg Gyurcsány Ferencnek jelenleg csupán alig több mint 2000. Ezzel szemben ő blogot vezet 2006 óta, amiről rendszeresen hallani a médiában. Országunk politikusai ezt leszámítva nem mutatnak nagy aktivitást az internetes oldalaikon. Hogy a web 2.0-ás jelenléten minden párt kampánystábjának van mit finomítania, nyilvánvaló. A Twitteren például még alig tapasztalható politikai jelenlét, igaz, a Facebookhoz és az iWiW-hez nem mérhető az itt megfordulók száma. Az azonban mindenképp átgondolásra érdemes, milyen minőségben van jelen a politikai kampány a nagy közösségi oldalakon. Hiszen az üzenet legtöbbször nem haladja meg a szórólapok színvonalát, a "Fogjunk össze", "Szavazz rám" felszólításokat.

Szakemberek szerint nem lehetne manapság még választást nyerni Magyarországon online módszerekkel. Ennek legfőbb oka az, hogy sokan nem rendelkeznek internettel, így nem lehet őket elérni azon keresztül.


    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iWiW vagy myVip?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés