A gyerekeknek szóló oldalak kérik a legtöbb adatot

Szerző: digibiz

Címkék: gyerekek | internet

2011.
05.11.
13:48

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egy kétpárti támogatással bíró beadvánnyal azt szeretnék elérni Amerikában, hogy a cégek sokkal kevesebb adatot gyűjthessenek be a gyerekek internetezési szokásairól, személyes érdeklődésükről, vagy akár földrajzi helyzetükről.

A "Do Not Track Kids Act of 2011" nevű tervezetet  Edward J. Markey demokrata, és Joe Barton republikánus politikusok nyújtották be, és messze túlmutat az 1998-as gyermekek online biztonságának védelméről szóló törvényen. Az ugyanis csak arra kötelezi a weboldalakat, hogy a 13 év alatti gyerekek információinak begyűjtéséhez szülői engedélyt kell kapniuk. Az új beadvány azonban már 18 évre szigorítaná a határt, és attól is védené a kiskorúakat, hogy a weboldalak harmadik félnek adják át az adataikat, marketing célokból. A beadvány hivatkozik a The Wall Street Journal írására, melyben arra világítottak rá, hogy a gyermekeknek készülő weboldalak sokkal több személyes adatot gyűjtenek be, mint más weblapok. A tervezet szerint az oldalaknak azt kellene megmagyarázniuk ezek pontosan milyen típusú információk, és milyen célokra használják fel azokat. Jelenleg további meghallgatásokra várnak, és remélik, tovább tudják vinni az új szabályozást.

A jogszabály-tervezet követi a szenátus célkitűzéseit arra, hogy visszaszorítsák az online adatkövetést. John Rockefeller szenátor azt szeretné elérni, hogy a weboldalak ajánljanak fel egy követésmentes opciót, valamint meghallgatásokat tervez a mobile adatvédelemmel kapcsolatban, ahol a fő szerepet a Google és az Apple kapja majd. Ez utóbbi nem véletlen, hiszen az utóbbi hetekben sokat hallhattunk arról, hogyan gyűjt adatokat az Apple arról, merre járunk éppen.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Abaqoos vagy PayPal?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés