Google: marad a Pacman!

Szerző: digibiz Forrás: MTI/digibiz.hu

Címkék: Google | Pacman

2010.
05.25.
14:40

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A nagy sikerre való tekintettel továbbra is játszhatnak a Pacmannel a Google-felhasználók. A keresőóriás szerint a játéknak az online kínálatuk részét kell képeznie.

Marissa Mayer, az internetes keresőoldal alelnöke közölte, hogy a számítógépes játék harmincadik születésnapja alkalmából csupán rövid időre tervezték Pacman szerepeltetését a nyitólapon, a nagy siker meggyőzte őket arról, hogy a www.google.com/pacman oldalon található játéknak továbbra is online kínálatuk részét kell képeznie.

A Google keresőlapján a jubileumi hétvége óta van fenn az árkád játék részlethű, rövidített verziója. Ahogy arról a születésnap kapcsán már beszámoltunk, a Pacmant, a japán Namco cégnél dolgozó Ivatani Toru találta ki harminc éve: 1980. május 22-én dobták piacra. A Guinness Rekordok Könyve a világ legsikeresebb játékaként tartja nyilván a Pacmant, amelyről tervezője elmondta, hogy elsősorban nőknek és gyerekeknek akart kedveskedni az erőszakmentes, gyümölcsfaló figurával.

Google
Egyszerre ketten is játszhatnak

Az akció egyben jó tesztje annak, hogy hogyan teljesít egy játék, ha a világ egyik legnépszerűbb weboldalára van kitéve. A RescueTime saját, 11 ezres felhasználói adatbázisán matekozott egy kicsit, és nekik az jött ki, hogy a netezők összesen 4,8 millió órát töltöttek Pacmenezéssel a Google nyitóoldalán, ami körülbelül 120 millió dollár értékű munkaórának felel meg. Ennyivel csökkent a világon a produktivitás a Google pacmanes logójának köszönhetően - írja a webisztan.blog.hu.

Kifacsarva

Napvilágot látott ma egy hír az IT cafe-n, mely szerint a Google húzása világszerte körülbelül 120 millió dolláros gazdasági kárt okozott. A lap a The RescueTime blog szerzőjére hivatkozik, aki szerint az átlagos felhasználó négy és fél percet tölt a keresőoldalon naponta, s ez körülbelül 22 oldalletöltést jelent. Ám a játszható Pac-Man logó megjelenése után ez az idő jelentősen meghosszabbodott. A blog mérése szerint a felhasználók átlagosan 36 másodperccel időztek tovább a kereső kezdőlapján, mint korábban - játszottak a Pac-Mannel. A Wolfram Alpha adatai szerint az ünnepi napon (május 23-án) a Google kezdőlapjának több mint ötszázmillió egyedi látogatója volt. Ha a többletidőt a Pac-Man miatt töltötték ott, akkor közel ötmillió látogatói óra jön ki, és ha átlagosan óránként 25 dolláros bérköltséggel számolunk, akkor a Pac-Man összességében egy nap alatt több mint 120 millió dolláros kárt okozott a gazdaságnak - ennyi pénzért a Google közel 20 ezer alkalmazottját nagyjából hat hétig foglalkoztathatta volna (szól a nem kevéssé populista érvelés).
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Videa vagy Indavideo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Visszanyalt a fagyi

A Buzz jogsértései miatt indított jogi hajcihőt végül peren kívül sikerült rendeznie a Google-nek, de így is 2 milliárd forintnak megfelelő összegbe és egy fájóan népszerű videó elterjedésébe került az azóta megbukott termékük agresszív bevezetőkampánya.

Google: ingyenfagyi-osztásért 8 millió dollár büntetés Google: ingyenfagyi-osztásért 8 millió dollár büntetés

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés