A Google Alerts végtelenül egyszerű

Szerző: digibiz Forrás: Onlinemarketing.blog.hu

Címkék: Google Alerts | sajtófigyelés

2010.
06.12.
10:00

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Mivel mostantól magyar nyelven is elérhető a Google Alerts szolgáltatása, érdemes egy kicsit megnézni, elvileg mire jó - és jó-e ez nekünk valamire. A szolgáltatás kapcsán pár dolgot és felvetést olvashatunk a Webisztánon is, én inkább a használattal kapcsolatos ötleteimet osztom most meg.

A Google Alerts végtelenül egyszerű: beírunk pár számunkra érdekes szót, és ha azzal kapcsolatban valamilyen új oldalt talál, akkor azt elküldi nekünk e-mailben. Pár apróbb beállítást megtehetünk, de annyira sok különleges lehetőséget nem kínál a program. Ugyanakkor tetszőleges számú figyelmeztetést létrehozhatunk.

Mire jó ez nekünk? Figyelni magunkra, a cégünkre, a konkurenciánkra. Állítsuk be például arra, hogy a cégünk nevére érkező találatokat dobja ki. Vagy éppen a konkurenciáink nevére érkezőket. De figyelhetünk ezzel termékeket vagy személyeket is: mi az, ami az adott napon megjelenik róla (és a Google erről tudomást szerez).

Valójában ez az eszköz egy egyszerű sajtófigyelés, csak nem a nyomtatott lapokban, hanem a Google által bejárt hazai weben keres. Nagyon jó kis eszköz ez ahhoz, hogy képben legyünk. Hiszen korábban már írtam: ez az új web az írásbeliség webje, az információk nagy része szöveges, és leírt. Márpedig ha a Google valamiben zseniális, akkor az pont ez: a szöveges információkban történő keresés.

Végül a szolgáltatás magyarításáról. Sokakban felmerül, akik már angolul is használták ezt korábban, hogy akkor most mi is az újdonság? Jobbára semmi. De a hazai kisvállalkozói körben egyáltalán nem jellemző a megfelelő angol tudás, és sok szolgáltatást pont emiatt nem is nagyon használnak. De amint a nyelvi korlát megszűnik, rögtön használhatóvá válik. Most is ez történt. Akit eddig az tartott vissza, hogy a Google angolul beszélt hozzá, az most már nem ütközik ilyen korlátban. Most már magyarul is kaphat figyelmeztetéseket.

A bejegyzés írója Berényi Konrád, az onlinemarketing.blog.hu szerzője.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés