A General Motors nemet mondott a Facebook hirdetésekre

Szerző: digibiz Forrás: Reuters.com

Címkék: Facebook | General Motors

2012.
05.17.
15:13

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A GM kedden jelentette be, hogy leállítja facebookos hirdetéseit, mivel azok hatására nem növekedett az eladott autók száma. A Facebooknak a tőzsdére lépés előtt nem jött jól a bejelentés, miközben megemelték a piacra kerülő részvények számát, az elemzők pedig magasabb kibocsátási árat várnak.

A hirdetések leállítása mellett a General Motors továbbra is fenntartja Facebook oldalait, hangsúlyozta, hogy agresszív tartalmi stratégiával készülnek termékeik népszerűsítésére. A vállalat eddig 40 millió dollárt költött a Facebook jelenlétére, azonban ebből csupán 10 milliót költött a hirdetésekre - írja a Wall Street Journal. A fennmaradó összegből média ügynökségekkel gyártatja a tartalmat és a hirdetéseket.

Ezzel szemben a Reuters információi szerint vanak még autógyártók, akik hisznek a közösségi oldalban, a Ford Motor hpéldául a a korábbiaknál is több pénzt szán Facebook-hirdetésekre. A vállalat a marketing büdzséjének több mint 20 százalékát költi digitális és közösségi média hirdetésekre. Hasonlóképpen, mint a japán Subaru, amely sikerként könyveli el, hogy a Facebooknak köszönhetően a korábbinál több kattintás érkezik a weboldalára is.
 
A Facebook egyelőre nem kommentálta a GM bejelentését, szinte kizárólag a holnapra tervezett tőzsdére lépésre koncentrál. A növekvő keresletet a cég a kibocsátásra szánt részvények számának növelésével igyekszik kielégíteni, igaz, közben várhatóan a papírok árát is megemelik.

A tőzsdefelügyelet szabályai szerint kibocsátás előtt az eredetileg bejelentett mennyiséghez képest még 15 százalékkal lehet növelni a piacra papírok számát, ami a Facebook esetében plusz 50 millió részvényt jelent. Ugyanakkor garantálni kell, hogy az újabb papírokat nyitó áron vásárolják vissza, ha az árfolyam a nyitó ár alá csökkenne.
 
Emelkedett a tervezett kibocsátási ár is, az eddigi 28-35 dolláros várakozáshoz képest 34 és 38 dollár közötti áron lehet majd hozzáférni a papírokhoz. Ezzel együtt nő a cég értéke, amely 92 és 103 milliárd dollár közé eshet. Várhatóan pénteken kezdődik meg a kereskedés a Nasdaqon, bár egyes hírek szerint engedélyek hiányoznak. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

ADSL vagy mobilnet?

További villámkérdések  Szavazás állása

Interjú Barczi Imrével, a Postr leendő termékmenedzserével

"Nem ismerem még ennyire a Postr-t, de nem hiszem, hogy mindenkinek bloggerré kellene válnia. Épp az a lényeg, hogy ezek az új újramegosztó szolgáltatások a bloggolásnál jóval kevesebb energiaráfordítást kívánnak a felhasználóktól, így többen tudnak bevonódni. Sokkal fontosabb a reagálás, mint az önálló tartalomelőállítás."

"Nem hiszem, hogy mindenkinek bloggerré kellene válnia" 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés