A Ford az online-ra kanyarodik

Szerző: digibiz Forrás: Emarketer.com

Címkék: Ford | hirdetés | reklám | interjú

2011.
03.09.
09:03

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Mitől hatásosabbak napjainkban a hirdetések az online, vagy a közösségi médiában, mint a Super Bowl szünetében? Scott Kelley, a Ford Motor Co. digitális marketing részlegének vezetője, az eMarketernek adott interjújában erről és az újfajta digitális stratégiákról is beszélt.

eMarketer: Melyek a Ford digitális marketingjének alapvető elemei?
Scott Kelley: Az abszolút alap a Ford weboldala, és egyéb webes tartalmak, amelyek hozzá kapcsolódnak, valamint a közösségi hálózatokon, online médiában való folyamatos jelenlét. Az online média jelentheti a weboldalakon elhelyezett hirdetéseket, vagy podcastokat, de ide tartoznak a mobilos hirdetések is.

eMarketer: Mennyivel fordítanak többet a digitális marketingre az utóbbi években?
S.K.: Ez elképesztő mértékben növekedett. Egyre többet költünk a digitális hirdetésekre, de azokra is, melyek összekapcsolják a digitális és offline médiát, ahogy az látható volt a Fiesta Mozgalom ideje alatt 2010-ben. Fontos, hogy médiafogyasztási növekedéssel, és nem médiumok közötti váltással állunk szemben, mert a vásárlók, most egyszerre több médiumra kíváncsiak. Nagyon egyszerű lenne, ha annyi dolgunk lenne csak, hogy amennyi pénzt elveszünk a televíziós hirdetésekből, azt átrakjuk a digitálisba. De az látható, hogy a vásárlók ugyanúgy ott vannak a tévé előtt, mint a Hulu.com-on, miközben ott a mobil a kezükben. Nekünk is jelen kell lennünk ezeken a felületeken.

eMarketer: Az online és offline tartalmak integrálásának szempontjából mit talált a Ford a leghatékonyabbnak?
S.K.: Az Explorer Live-ra keresztelt 2011-es Ford Explorer kampány során már lehetőségünk volt kombinálni az online és offline médiát, valamint a fizetett és közszolgálati médiumokat. A Facebook-on mutattuk be az autót, amibe beépítettünk hagyományos bemutató eseményekről jövő stream-eket. Úgy láttuk ezzel a kombinációval tudjuk leghatásosabban, költséghatékonyabban elérni a fogyasztókat. Az Explorer bejelentése után volt a Ford.com második leglátogatottabb napja, valamint a keresési statisztikák is magasabbak voltak, mint máskor akár egy Super Bowl-os reklámot követően. Ráadásul az Explorer kampány jóval kevesebbe is került mint egy Super Bowl-os hirdetés, és itt a Fordnak nem kellett más hirdetőkkel versenyeznie. A Facebook-os bejelentésnél a közönség csak a miénk volt.

eMarketer: Hogyan lehet összemérni egy ilyen kampány sikerességét egy tradicionális offline kampányéval?
S.K.: Ez elég nehéz. A hagyományos számadatok, mint a látogatási statisztika, nem mutatják egyértelműen a sikerességet, ahogy az sem mennyien like-olták a Facebook oldalt. Ezek helyett arra figyelünk, mennyien találnak rá a termékre más oldalakról, elindulnak-e beszélgetések, viták ezzel kapcsolatban, mit mondanak az emberek róla a Facebook-on. Ezek adnak nekünk visszajelzést, így párbeszédet kezdhetünk a vásárlókkal.

eMarketer: Milyen viszonyítási alapokat használnak a hatékonyság felméréséhez?
S.K.: Mivel ez az egész még nagyon új, csak a Ford korábbi közösségi médiában indított kampányaira támaszkodhatunk. Az Explorer Live során több rajongót szereztünk a Facebook-on, mint korábban a Fiesta Mozgalommal, de a Focus Road Rally-val még többet szeretnénk. Idővel ki kell majd jelölnünk viszonyítási pontokat, és ezekkel dolgozni, most viszont arra törekszünk, hogy az egymást követő termékek kampányai mindig sikeresebbek legyenek az előzőeknél.

eMarketer: Kísérleteznek új formákkal a digitális marketing területén?
S.K.: Mindig keverjük a különböző formákat. Egy olyan dolognál, mint a Focus Rally, nagyon erős az online videós megjelenés. Ha éppen egy reklám eseményen dolgozunk jobban odafigyelünk arra, hogy az a célzott közönséghez, a megfelelő módon jusson el. Egyre jobban eltávolodunk a banneres hirdetésektől a videós tartalom felé. A bannereknél nagyon behatárolt a hatás amit elérhetünk. Sok sikerünk volt például a podcast-ekkel, ahol elmondhatjuk a termék történetét, kielemezhetjük a tulajdonságait. Ezekkel sokkal közelebb vihetjük a terméket a vásárlókhoz, mint egy egyszerű honlapon elhelyezett reklámmal.

eMarketer: Mit gondol, mi lesz az online autóipari hirdetések következő nagy újítása?
S.K.: Az egész egyre jobban elmozdul majd az integráció felé, főleg a közösségi média tekintetében. Nem szeretem annyira ezt a "közösségi média" kifejezést használni, mert az emberek ilyenkor csak a Facebook-ra vagy a Twitterre gondolnak. De nekünk a közösségi média azt jelenti, hogy kilépjünk a hagyományos hirdetési keretek közül és párbeszédet kezdjünk a vásárlókkal. Látjuk, hogy az emberek nem bíznak a hirdetőkben, sokkal jobban bíznak egymásban. Tehát ha ösztönözni tudjuk az embereket, hogy beszéljenek rólunk, vagy ha megkapjuk a 'This Week In Tech' podcast-ját, hogy elmondhassuk a történetünket, az sokkal többet ér, mint egy harminc másodperces reklámfilm. 
Azt lehet majd megfigyelni, hogy elszakadunk a megszokott "push" hirdetési formáktól, amelyek nagyon egyoldalúak. Inkább a beszélgetés felé orientálódunk. Egyre több hasonló kampányt láthatnak majd, mint a Fiesta Mozgalom, vagy az Explorer Live, mert tudjuk, hogy ezek sikeresek. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google Docs vagy Dropbox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kémek a sasfészekben

Mindenkinek lehet olyan ismerőse, aki bár aktív internethasználó, mégis nagy ívben elkerüli a közösségi oldalakat. Hogy miért? Egy részük állítólag azért, mert "hivatalból" tilos megjelennie a webes nyilvánosság előtt. Persze azokról is csak sejtéseink lehetnek, akik szolgálatot teljesítenek, amikor éppen lájkolnak.

Hivatalból eltiltva - Akiket hiába keresünk a Facebookon Hivatalból eltiltva - Akiket hiába keresünk a Facebookon

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés