A Ford az online-ra kanyarodik

Szerző: digibiz Forrás: Emarketer.com

Címkék: Ford | hirdetés | reklám | interjú

2011.
03.09.
09:03

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Mitől hatásosabbak napjainkban a hirdetések az online, vagy a közösségi médiában, mint a Super Bowl szünetében? Scott Kelley, a Ford Motor Co. digitális marketing részlegének vezetője, az eMarketernek adott interjújában erről és az újfajta digitális stratégiákról is beszélt.

eMarketer: Melyek a Ford digitális marketingjének alapvető elemei?
Scott Kelley: Az abszolút alap a Ford weboldala, és egyéb webes tartalmak, amelyek hozzá kapcsolódnak, valamint a közösségi hálózatokon, online médiában való folyamatos jelenlét. Az online média jelentheti a weboldalakon elhelyezett hirdetéseket, vagy podcastokat, de ide tartoznak a mobilos hirdetések is.

eMarketer: Mennyivel fordítanak többet a digitális marketingre az utóbbi években?
S.K.: Ez elképesztő mértékben növekedett. Egyre többet költünk a digitális hirdetésekre, de azokra is, melyek összekapcsolják a digitális és offline médiát, ahogy az látható volt a Fiesta Mozgalom ideje alatt 2010-ben. Fontos, hogy médiafogyasztási növekedéssel, és nem médiumok közötti váltással állunk szemben, mert a vásárlók, most egyszerre több médiumra kíváncsiak. Nagyon egyszerű lenne, ha annyi dolgunk lenne csak, hogy amennyi pénzt elveszünk a televíziós hirdetésekből, azt átrakjuk a digitálisba. De az látható, hogy a vásárlók ugyanúgy ott vannak a tévé előtt, mint a Hulu.com-on, miközben ott a mobil a kezükben. Nekünk is jelen kell lennünk ezeken a felületeken.

eMarketer: Az online és offline tartalmak integrálásának szempontjából mit talált a Ford a leghatékonyabbnak?
S.K.: Az Explorer Live-ra keresztelt 2011-es Ford Explorer kampány során már lehetőségünk volt kombinálni az online és offline médiát, valamint a fizetett és közszolgálati médiumokat. A Facebook-on mutattuk be az autót, amibe beépítettünk hagyományos bemutató eseményekről jövő stream-eket. Úgy láttuk ezzel a kombinációval tudjuk leghatásosabban, költséghatékonyabban elérni a fogyasztókat. Az Explorer bejelentése után volt a Ford.com második leglátogatottabb napja, valamint a keresési statisztikák is magasabbak voltak, mint máskor akár egy Super Bowl-os reklámot követően. Ráadásul az Explorer kampány jóval kevesebbe is került mint egy Super Bowl-os hirdetés, és itt a Fordnak nem kellett más hirdetőkkel versenyeznie. A Facebook-os bejelentésnél a közönség csak a miénk volt.

eMarketer: Hogyan lehet összemérni egy ilyen kampány sikerességét egy tradicionális offline kampányéval?
S.K.: Ez elég nehéz. A hagyományos számadatok, mint a látogatási statisztika, nem mutatják egyértelműen a sikerességet, ahogy az sem mennyien like-olták a Facebook oldalt. Ezek helyett arra figyelünk, mennyien találnak rá a termékre más oldalakról, elindulnak-e beszélgetések, viták ezzel kapcsolatban, mit mondanak az emberek róla a Facebook-on. Ezek adnak nekünk visszajelzést, így párbeszédet kezdhetünk a vásárlókkal.

eMarketer: Milyen viszonyítási alapokat használnak a hatékonyság felméréséhez?
S.K.: Mivel ez az egész még nagyon új, csak a Ford korábbi közösségi médiában indított kampányaira támaszkodhatunk. Az Explorer Live során több rajongót szereztünk a Facebook-on, mint korábban a Fiesta Mozgalommal, de a Focus Road Rally-val még többet szeretnénk. Idővel ki kell majd jelölnünk viszonyítási pontokat, és ezekkel dolgozni, most viszont arra törekszünk, hogy az egymást követő termékek kampányai mindig sikeresebbek legyenek az előzőeknél.

eMarketer: Kísérleteznek új formákkal a digitális marketing területén?
S.K.: Mindig keverjük a különböző formákat. Egy olyan dolognál, mint a Focus Rally, nagyon erős az online videós megjelenés. Ha éppen egy reklám eseményen dolgozunk jobban odafigyelünk arra, hogy az a célzott közönséghez, a megfelelő módon jusson el. Egyre jobban eltávolodunk a banneres hirdetésektől a videós tartalom felé. A bannereknél nagyon behatárolt a hatás amit elérhetünk. Sok sikerünk volt például a podcast-ekkel, ahol elmondhatjuk a termék történetét, kielemezhetjük a tulajdonságait. Ezekkel sokkal közelebb vihetjük a terméket a vásárlókhoz, mint egy egyszerű honlapon elhelyezett reklámmal.

eMarketer: Mit gondol, mi lesz az online autóipari hirdetések következő nagy újítása?
S.K.: Az egész egyre jobban elmozdul majd az integráció felé, főleg a közösségi média tekintetében. Nem szeretem annyira ezt a "közösségi média" kifejezést használni, mert az emberek ilyenkor csak a Facebook-ra vagy a Twitterre gondolnak. De nekünk a közösségi média azt jelenti, hogy kilépjünk a hagyományos hirdetési keretek közül és párbeszédet kezdjünk a vásárlókkal. Látjuk, hogy az emberek nem bíznak a hirdetőkben, sokkal jobban bíznak egymásban. Tehát ha ösztönözni tudjuk az embereket, hogy beszéljenek rólunk, vagy ha megkapjuk a 'This Week In Tech' podcast-ját, hogy elmondhassuk a történetünket, az sokkal többet ér, mint egy harminc másodperces reklámfilm. 
Azt lehet majd megfigyelni, hogy elszakadunk a megszokott "push" hirdetési formáktól, amelyek nagyon egyoldalúak. Inkább a beszélgetés felé orientálódunk. Egyre több hasonló kampányt láthatnak majd, mint a Fiesta Mozgalom, vagy az Explorer Live, mert tudjuk, hogy ezek sikeresek. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Kindle vagy iPAD?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés