A foci VB rásegít a digitális televíziózásra

Szerző: digibiz Forrás: digibiz/ MTI /NHH

Címkék: Foci VB 2010 | digitális televízió | NHH

2010.
06.09.
15:50

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A 2010-es foci VB közeledtével egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik nagy felbontású digitális műsort adó tévék iránt. Az NHH legújabb jelentése szerint 15 ezerrel nőt az elmúlt hónapban a digitális élményben részesülni vágyók tábora, és ezt támasztják alá a nagyobb hazai elektronikai árházak eladási statisztikái is.

A nagyobb elektronikai áruházak a 2010-es VB kezdete előtti néhány napban számítanak a legnagyobb forgalomra, ilyenkor a televízió-osztályok forgalma a karácsonyi rekordokkal vetekszik. A Media Markt koncepciómenedzsere szerint a korábbi labdarúgó világ- és Európa-bajnokságok, valamint az olimpia előtti várakozásoknak megfelelően a foci vb a LED technológiás készülékek előretörését hozza - a 2010-es modellek legalább 20 százaléka LED tévé. Az Euronics-nál is egyre nagyobb érdeklődésről számoltak be, amelyet szerintük elsősorban az elmúlt félév technológiai változásai - LED tv, 3D LED tv, digitális földi sugárzás elindulása - okoznak.




Egyre nagyobb figyelmet kap a digitális tévé

A Nemzeti Hírközlési Hatóság gyorsjelentéséből kiderült, hogy már áprilisban 15 ezerrel nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma. A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. A digitális előfizetéseken belül 2010 áprilisában 435 ezerről 447 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 776 ezerről 778 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Áprilisban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a márciusi 17,3 százalék után 17,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése nem változott, maradt a márciusi 30,9 százalék áprilisban is, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 51,8 százalékról 51,3 százalékra csökkent.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, a márciusi 31,2 százalék után április végén 30,9 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) a piaci részét áprilisban a márciusi 23,4 százalékról 23,8 százalékra növelte, míg a harmadik DIGI piaci része 23 százalékról 23,2 százalékra nőtt.


    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook vagy iWiW ?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés