A fiataloknál már az internet a fő hírforrás

Szerző: digibiz Forrás: eMarketer.com / Digibiz.hu

Címkék: internet | televízió | online hirdetés

2011.
01.17.
11:19

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Tavaly először az internet elsődleges hírforrássá lépett elő a fiatalok körében. Ennek ellenére a televízió az összes korcsoportot vizsgálva még mindig tartja az első helyét. Angliában már 2009-ben többet költöttek az internetes reklámokra, mint a televíziósra. 2010-ben pedig a tengerentúlon rekordot döntöttek az online hirdetések, és idén megelőzheti a printet.

A televízió már nem az elsődleges hírforrás az Egyesült Államokban. A Pew Kutató Center szerint főleg a 18-29 év közötti fiataloknál vette át a vezető szerepet az internet 2010-ben.

Összességében nézve a televízió még mindig elsődleges információforrás, és az internet csak a második, de ha ez a trend folytatódik, akkor hamarosan átveheti a vezető szerepet. Az internet mellett szól, hogy egyszerre több nézőpontot is megismerhet a felhasználó, ráadásul bármikor elérhető.

Az újságok szenvedték el a legnagyobb csökkenést az elmúlt évek alatt. Összességében nézve a televíziót az emberek 66 százaléka használja információszerzésre, míg az internetet 41 százalékuk, az újságot 31 százalékuk, és a rádió 16 százalékkal az utolsó.

emarketer.com

Az internetnek nagy erőssége az újságokkal szemben, hogy nem csak írott anyagot lehet rajta olvasni, hanem videókat is lehet nézegetni. Ezek az anyagok egyre népszerűbbek, és ez az elkövetkező években tovább nő, olyannyira, hogy 2010-ben a 18 és 24 év közöttiek több, mint 95 százaléka rendszeres online videó néző lesz.

eMarketer.com

2009-ben elsőként Angliában állt be változás a reklámok terén, ugyanis a hirdetők többet költöttek az internetes reklámokra, mint a televíziósra. A rekord 1,75 milliárd font volt az első fél évben, ez 4,6 százalékos növekedést jelent az azt megelőző évhez képest.

Korábban megírtuk, hogy 2010-ben a tengerentúl is nagymértékben erősödött az online hirdetések piaca, ami idén már meg is előzheti a nyomtatottat. Hazánkban is dinamikus növekedés mutatható ki az online hirdetésekben, ám ez még nem elég a helycseréhez.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Abaqoos vagy PayPal?

További villámkérdések  Szavazás állása

Berobban az SMO

Az Amerikai Marketing Szövetség kutatása alapján a tengerentúli nagyvállalatok jövőre már jelentősen növelik éves marketing-költségvetéseiket. A következő öt évben, a teljes évi büdzsék 17,7 százalékéig dagadhat a közösségi médiára fordított összegek aránya.

2011 az SMO éve lesz 2011 az SMO éve lesz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés