A Facebook hirdetésben lenyomja a Google-t

Szerző: digibiz Forrás: TechCrunch.com

Címkék: Facebook | Google

2011.
06.06.
12:23

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Nem is olyan régen még azt mondták, hogy a Facebook-os hirdetések nem működnek olyan hatásfokkal, ahogy azt a marketingesek szeretnék. Azóta a helyzet sokat változott, és a világ első számú közösségi oldala még akár a Google-t is lenyomhatja, ha reklámozásról van szó.

A Facebook-on látható hirdetések valóban nem hoztak túl nagy bevételt korábban, de sokat javítottak a hirdetéskiszolgáló algoritmuson, valamint a felhasználóknak is jobban körülírtan kell már megadniuk adataikat, így a reklámok sokkal pontosabban becélozhatók. Az az akadály is kezd tehát elhárulni, hogy az emberek figyelme teljesen kizárja például a jobb oldalon megjelenő bannereket. Ráadásul a márkák is sokkal professzionálisabb oldalakat tudnak létrehozni a megújított Facebook Pages rendszerben, amivel a rajongóikkal is hatékonyabban tudnak kommunikálni.
 
Nem meglepő tehát, hogy míg tavaly a Facebook reklámbevétele 2 milliárd dollár körül volt, addig az eMarketer 2011-re már 4 milliárdot jósol. Bár a Google még mindig sokkal nagyobb értékű cég a közösségi oldalnál, a Facebook-nak ott van az a hatalmas közösségi erő amelyet most már úgy néz ki, a reklámok terén is ki tud használni. A barátok ajánlása, egymás közötti tartalom megosztása egyre fontosabb tényező a marketingesek számára is. Javult a közösségi oldal hirdetéseinek átkattintási aránya, de erősödött a hatékonyság a márkák iránti elkötelezettség és vásárlási szándék kialakulása is. 

A közösségi oldalon nagy arányban vannak jele a megjelenítő, vagy display reklámok. A hozzájuk kapcsolódó oldalak szorosan integráltak a Facebook-ba, ami most nagyjából 2,5 millió weblapot jelent, és ezek száma napi tízezerrel növekszik. A like használatával bármilyen tartalmat gyorsan tovább lehet látni, így a barátaink látják, mit szeretnénk megnézni, megvenni. Ez a közösségi-újracélzás, továbbadás nagyon értékes hirdetési faktor, ami továbblépp a Google és mások által alkalmazott kiegyenlítő újracélzáson.

Az online reklámpiac bevételeinek 45 százaléka a kereső hirdetésekből származik. Azért ennyire erős ez a fajta reklám, mert olyan felhasználókat tudnak vele megcélozni, akiknek nagyobb a vásárlási hajlandóságuk, hiszen a kereséssel már van egy meghatározott érdeklődésük. Ha ezt összekapcsolják a közösségi oldalakon megjelenő ajánlásokkal, akkor egy még erősebb hirdetési platformot kapunk. A Facebook-nak ezen a területen is megvan a lehetősége, hogy lekörözze a Google-t, ami kényes pont, hiszen ez a Google legerősebb hirdetési formája.

A Facebook-nak nagyjából 250 millió olyan aktív felhasználója van, akik mobilról is folyamatosan bejelentkeznek az oldalra, és ez a szám egyre csak nő. A többféle mobilos platformra elérhető ingyenes Facebook alkalmazásokban is ott a lehetőség, hogy okosan célzott reklámokat helyezzenek el bennük. Amerikában a helyi online hirdetésekre 20 milliárd dollárt költenek évente. Ezért akarta a Goole annyira rátenni a kezét a Grouponra. Ha a helyi hirdetést összekötik a közösségi előnyökkel és a mobilos lehetőségekkel, akkor a Facebook mobilos felületében hatalmas hirdetési potenciál van ezen a téren. 

Carolyn Everson, a Favebook nemzetközi marketing igazgatója szerint a közösségi oldal még csak most kezdett el igazán dolgozni a reklámokon. A dolgok jelenlegi állása már mutatja, mi lesz az online marketing kiemelkedő új iránya: a közösségi hirdetések, minden formában. Ahogy a felsorolt reklámozási módok fejlődnek, úgy fogja a Facebook megelőzni a Google-t idővel minden területen. Nem véletlen, hogy a kereső óriás legutóbbi újítása, a +1 egészen olyan, mint a közösségi oldal népszerű funkciója, a like.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Google Docs vagy Dropbox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés