A Facebook hirdetésben lenyomja a Google-t

Szerző: digibiz Forrás: TechCrunch.com

Címkék: Facebook | Google

2011.
06.06.
12:23

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Nem is olyan régen még azt mondták, hogy a Facebook-os hirdetések nem működnek olyan hatásfokkal, ahogy azt a marketingesek szeretnék. Azóta a helyzet sokat változott, és a világ első számú közösségi oldala még akár a Google-t is lenyomhatja, ha reklámozásról van szó.

A Facebook-on látható hirdetések valóban nem hoztak túl nagy bevételt korábban, de sokat javítottak a hirdetéskiszolgáló algoritmuson, valamint a felhasználóknak is jobban körülírtan kell már megadniuk adataikat, így a reklámok sokkal pontosabban becélozhatók. Az az akadály is kezd tehát elhárulni, hogy az emberek figyelme teljesen kizárja például a jobb oldalon megjelenő bannereket. Ráadásul a márkák is sokkal professzionálisabb oldalakat tudnak létrehozni a megújított Facebook Pages rendszerben, amivel a rajongóikkal is hatékonyabban tudnak kommunikálni.
 
Nem meglepő tehát, hogy míg tavaly a Facebook reklámbevétele 2 milliárd dollár körül volt, addig az eMarketer 2011-re már 4 milliárdot jósol. Bár a Google még mindig sokkal nagyobb értékű cég a közösségi oldalnál, a Facebook-nak ott van az a hatalmas közösségi erő amelyet most már úgy néz ki, a reklámok terén is ki tud használni. A barátok ajánlása, egymás közötti tartalom megosztása egyre fontosabb tényező a marketingesek számára is. Javult a közösségi oldal hirdetéseinek átkattintási aránya, de erősödött a hatékonyság a márkák iránti elkötelezettség és vásárlási szándék kialakulása is. 

A közösségi oldalon nagy arányban vannak jele a megjelenítő, vagy display reklámok. A hozzájuk kapcsolódó oldalak szorosan integráltak a Facebook-ba, ami most nagyjából 2,5 millió weblapot jelent, és ezek száma napi tízezerrel növekszik. A like használatával bármilyen tartalmat gyorsan tovább lehet látni, így a barátaink látják, mit szeretnénk megnézni, megvenni. Ez a közösségi-újracélzás, továbbadás nagyon értékes hirdetési faktor, ami továbblépp a Google és mások által alkalmazott kiegyenlítő újracélzáson.

Az online reklámpiac bevételeinek 45 százaléka a kereső hirdetésekből származik. Azért ennyire erős ez a fajta reklám, mert olyan felhasználókat tudnak vele megcélozni, akiknek nagyobb a vásárlási hajlandóságuk, hiszen a kereséssel már van egy meghatározott érdeklődésük. Ha ezt összekapcsolják a közösségi oldalakon megjelenő ajánlásokkal, akkor egy még erősebb hirdetési platformot kapunk. A Facebook-nak ezen a területen is megvan a lehetősége, hogy lekörözze a Google-t, ami kényes pont, hiszen ez a Google legerősebb hirdetési formája.

A Facebook-nak nagyjából 250 millió olyan aktív felhasználója van, akik mobilról is folyamatosan bejelentkeznek az oldalra, és ez a szám egyre csak nő. A többféle mobilos platformra elérhető ingyenes Facebook alkalmazásokban is ott a lehetőség, hogy okosan célzott reklámokat helyezzenek el bennük. Amerikában a helyi online hirdetésekre 20 milliárd dollárt költenek évente. Ezért akarta a Goole annyira rátenni a kezét a Grouponra. Ha a helyi hirdetést összekötik a közösségi előnyökkel és a mobilos lehetőségekkel, akkor a Facebook mobilos felületében hatalmas hirdetési potenciál van ezen a téren. 

Carolyn Everson, a Favebook nemzetközi marketing igazgatója szerint a közösségi oldal még csak most kezdett el igazán dolgozni a reklámokon. A dolgok jelenlegi állása már mutatja, mi lesz az online marketing kiemelkedő új iránya: a közösségi hirdetések, minden formában. Ahogy a felsorolt reklámozási módok fejlődnek, úgy fogja a Facebook megelőzni a Google-t idővel minden területen. Nem véletlen, hogy a kereső óriás legutóbbi újítása, a +1 egészen olyan, mint a közösségi oldal népszerű funkciója, a like.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy iPad?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mekkora az online adózási söralátét?

A kormányfő által még a kampány során használt söralátét-hasonlat éppen azt az attitűdöt fejezi ki, amiről a - törvénytisztelő - állampolgár az adózás kapcsán álmodik: ha már adózni kell, járjon ez a legkevesebb macerával. De vajon hogyan váltak be azok a kezdeményezések, amelyek az adózás egyszerűsítését hivatottak szolgálni, és mi a helyzet a kormányváltás időszakán átívelő, hasonló célú projektekkel?

Mekkora az online adózási söralátét? Mekkora az online adózási söralátét?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés