A Facebook emeli a hirdetései árát, a Google pedig csökkenti

Szerző: digibiz Forrás: TechCrunch.com

Címkék: Facebook | Google | hirdetés

2012.
04.18.
14:09

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Miközben a Google egyre olcsóbban ad egy kattintást árát (CPC), addig a Facebook jelentősen emelni tudta az árait, igaz a kattintásszám egyre csökken.

Miközben a Google hirdetések kattintásonkénti ára 6%-ot zuhant 2011 utolsó negyedéve óta, a Facebook 23%-ot emelt az árakon a főbb piacokon ugyanezen időszak alatt. A TBG Digital szerint a Facebook hirdetések átlag CPM (cost per thousand impressions) értéke 15%-ot nőtt az elmúlt negyedévben és 41%-ot 2011 első negyedévéhez képest. 

A Facebook és a Google adatai közti eltérésből arra következtetnek az elemzők, hogy Mark Zuckerberg vállalata és annak a magasan targetált, baráti ajánlásra építő hirdetései egyre fontosabbak a hirdetők számára.

Évről évre nézve a Facebook számadatai csak erősödnek. 2011 első negyedéve óta a CPM 0,21 dollárról 0,296 dollárra növekedett átlagosan az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Kanadában, Franciaországban és Németországban. 2011 utolsó negyedévét követően a Facebook CPM 11%-ot emelkedett az Egyesült Államokban és 13%-ot az Egyesült Királyságban, miközben a 35%-kal sikerült növelnie a CPC-t Franciaországban és 20%-kal az Egyesült Államokban.

Az öt legnagyobb picaot vizsgálva, a Facebook CPC aránya 28%-ot nőtt, míg a Googleé 12%-ot csökkent. Most, hogy a Facebook már a mobilos felhasználókból is igyekszik bevételt faragni, az alacsonyabb árak nem csökkentik a teljes CPC-t. 

A kutatás negatív eredménye, hogy - amiről már beszámoltunk - a Facebook hirdetések átkattintási aránya átlag 8%-ot csökkent az Egyesült Államokban és 6%-ot az öt legnagyobb piacon. A teljes képhez hozzátartozik, hogy egy évvel ezelőtt még csak négy hirdetés volt egy oldalon, de most már akár hét is megjelenhet. Ez azt jelenti, hogy tovább a többfelé aprózódik a kattintók figyelme. 

Másik fontos megállpítás volt, hogy 194%-kal nőtt a hírportálokra való átkattintás, aminek oka részben az olyan sikeres közösségi hírolvasókban keresendő, mint a Yahoo, a The Washington Post vagy a The Guardian applikációja.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google Docs vagy Dropbox?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés