A Facebook emeli a hirdetései árát, a Google pedig csökkenti

Szerző: digibiz Forrás: TechCrunch.com

Címkék: Facebook | Google | hirdetés

2012.
04.18.
14:09

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Miközben a Google egyre olcsóbban ad egy kattintást árát (CPC), addig a Facebook jelentősen emelni tudta az árait, igaz a kattintásszám egyre csökken.

Miközben a Google hirdetések kattintásonkénti ára 6%-ot zuhant 2011 utolsó negyedéve óta, a Facebook 23%-ot emelt az árakon a főbb piacokon ugyanezen időszak alatt. A TBG Digital szerint a Facebook hirdetések átlag CPM (cost per thousand impressions) értéke 15%-ot nőtt az elmúlt negyedévben és 41%-ot 2011 első negyedévéhez képest. 

A Facebook és a Google adatai közti eltérésből arra következtetnek az elemzők, hogy Mark Zuckerberg vállalata és annak a magasan targetált, baráti ajánlásra építő hirdetései egyre fontosabbak a hirdetők számára.

Évről évre nézve a Facebook számadatai csak erősödnek. 2011 első negyedéve óta a CPM 0,21 dollárról 0,296 dollárra növekedett átlagosan az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Kanadában, Franciaországban és Németországban. 2011 utolsó negyedévét követően a Facebook CPM 11%-ot emelkedett az Egyesült Államokban és 13%-ot az Egyesült Királyságban, miközben a 35%-kal sikerült növelnie a CPC-t Franciaországban és 20%-kal az Egyesült Államokban.

Az öt legnagyobb picaot vizsgálva, a Facebook CPC aránya 28%-ot nőtt, míg a Googleé 12%-ot csökkent. Most, hogy a Facebook már a mobilos felhasználókból is igyekszik bevételt faragni, az alacsonyabb árak nem csökkentik a teljes CPC-t. 

A kutatás negatív eredménye, hogy - amiről már beszámoltunk - a Facebook hirdetések átkattintási aránya átlag 8%-ot csökkent az Egyesült Államokban és 6%-ot az öt legnagyobb piacon. A teljes képhez hozzátartozik, hogy egy évvel ezelőtt még csak négy hirdetés volt egy oldalon, de most már akár hét is megjelenhet. Ez azt jelenti, hogy tovább a többfelé aprózódik a kattintók figyelme. 

Másik fontos megállpítás volt, hogy 194%-kal nőtt a hírportálokra való átkattintás, aminek oka részben az olyan sikeres közösségi hírolvasókban keresendő, mint a Yahoo, a The Washington Post vagy a The Guardian applikációja.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Farmville vagy MaffiaWars?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés