A Facebook a gyermekpornográfia ellen

Szerző: digibiz Forrás: cnet.com

Címkék: Facebook

2011.
05.23.
11:33

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Facebook a Microsoft technológiájának segítségével terjesztené ki gyermekpornográfia elleni küzdelmét.

A világ legnagyobb közösségi hálózata csatlakozott az elveszett és kizsákmányolt gyermekekért létrehozott központ (NCMEC) PhotoDNA programjához. A Microsoft és a Dartmouth College által 2009-ben kifejlesztett szolgáltatás egy képmegfeleltető rendszer segítségével keresi az ismert gyermekpornográfiai ábrázolásokat az interneten. A Facebook a PhotoDNA-t használná saját hálózatán belül is, hogy biztosítsák, nem terjednek gyermekpornográfiával kapcsolatos képek a közösségi oldalon belül.

A Microsoft sikerrel használja a képfelismertető rendszert a kezdetektől fogva. A Bingen és SkyDrive-on 2 milliárd képet futtatak át rajta, és az előbbin 1500, utóbbin 1000 gyanús fotót találtak. Az NCMEC elnöke, Ernie Ellen szerint az iylen képek sokszor még évekkel később is újra-meg újra előkerülnek a világhálón a bűncselekmény elkövetése és a bírósági büntetés kiszabása után. Ilyenkor pedig a képeken szereplő gyerekek újra áldozatokká válnak. A PhotoDNA alkalmas arra, hogy megtörje ezt a kört. 

Nem ez a Facebook első törekvése arra nézve, hogy gátolja a gyermekpornográfia terjedését. Tavaly a MySpace-szel ész akkori főügyésszel, Andrew Cuomo-val közösen tervezték egy digitális ujjlenyomat adatbázis kidolgozását, ami analizálná a feltöltött képeket, és figyelné nem tartalmaznak-e gyanús ábrázolásokat.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Torrent vagy iTunes?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés