A duplázódó hazai költések a Facebookon koncentrálódhatnak

Szerző: digibiz Forrás: eMarketer.com, digibiz.hu

Címkék: iwiw | facebook | online költés

2010.
12.20.
12:33

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az eMarketer becslése szerint az Egyesült Királyságban az internethasználók már mintegy 50% használja a közösségi siteokat, elsősorban a Facebookot. 2012-re a közösségi oldalakon realizálódik az online költések 6%-a, ami kétszerese az ideinek. Ha a látogatottsági trendek folytatódnak, akkor itthon a közösségi költés 2012-ben már kizárólag a Facebooknál realizálódhat.

Angliában jelenleg az online költések 3%-a landol ebben a szegmensben, ez az arány 2012-re duplázódhat, elérve a 430 millió dollárt. Az Egyesült Államokban nagyobb növekedésre számítanak, a jelenlegi 1,68 milliárd dolláros költés már eleve egy 6,7% részesedést jelent, miközben a növekedési várakozások itt is a legalább az idei részarány megduplázódását jelzik. A magasabb arány egyik alapvető oka, hogy az Egyesült Államokban az internetezők már ma megközelítőleg 60%-a használja a közösségi siteokat.


Az Egyesült Királysághoz és az USA-hoz képest a magyar paic sokkal "közösség érettebb".  Az idén év elején készült UPC/Ithaka felmérés alapján a magyar internetezők 90%-a tagja valamelyik közösségi oldalnak. Akkor még a legtöbben az iwiw-et használták, a második volt a MyVip és harmadik a Facebook. Mára már a Facebook látogatottsága megelőzi az iwiw-ét és körülbelül 2,3 millió a magyar regisztráltak száma, ez a hazai internetezők kb. 40%-a.


Ha marad a jelenlegi trend, akkor a közösségi költésekben rohamos koncentráció várható. A Facebook a Gemius adatai alapján 2008 decemberében 183 000 látogatót produkált, amikor az iwiw 2,5 milliót, az utolsó publikus adat szerint 2010 áprilisában az amerikai közösségi oldalt legalább havonta egyszer 1,9 millióan látogatták (januárban 1,4 millióan), az iwiw ekkor 2,6 millión állt.


Az iwiw számai tehát stagnáltak, a Facebook tízszereződött. A trendek alapján a Facebook jelenleg valahol 2,5 millió körül jár, megelőzve az iwiwet, ha a legalább havonta egyszer az oldalra látogatókat vizsgáljuk. 2012-re a jelenlegi trendet figyelembe véve a látogatók száma a teljes hazai online populációt elérheti. Ebben az esetben a közösségi költések itthon szinte kizárólag a Facebookon realizálódhatnak majd.

    
1 hozzászólás 

2010.
12.20.
21:40

Máté
És a Facebook nem izet Magyarországon adót....

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Linux vagy Windows?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mi értelme van az MTI-nek?

Rendhagyó dologra vállalkoztunk. Arra tettünk kísérletet, hogy megvizsgáljuk, milyen arányban hasznosulnak a Magyar Távirati Iroda által készített anyagok fontos hazai hírfelhasználó portálokon. Ami egyben természetesen a saját tartalom nagyságrendjére is utal.

Mi értelme van az MTI-nek? Mi értelme van az MTI-nek?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés