A cégek 80%-a már hirdet a Facebookon Amerikában

Szerző: digibiz Forrás: Emarketer.com

Címkék: Facebook

2011.
08.01.
15:13

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A hirdetők egyre nagyobb figyelmet fordítanak a közösségi oldalakra. Az eMarketer becslései szerint idén a több mint száz embert foglalkoztató amerikai vállalatok 80 százaléka folytat majd marketing tevékenységet a Facebook-on vagy a Twitteren.

A The Pivot Conference és a Brian Solis májusi felmérése kimutatta, hogy a megkérdezett reklámszakemberek kétharmada már most is használja hirdetésre a közösségi oldalakat, további 18 százalékuk pedig tervezi ezt. A legtöbben egyetértettek abban, hogy ez egy nagyon értékes reklámozási felület, és 54 százalékuk elégedett volt a jelenleg futó hirdetésekkel is. 

A közösségi oldalakon elért eddigi sikerek arra ösztönözhetik a hirdetőket, hogy tevékenységüket több hálózatra is kiterjesszék, hiszen jelenleg a Facebook és a Twitter viszi a legtöbb reklámot. Tízből kilenc válaszadó bonyolított már le kampányt a legnagyobb közösségi oldalon, és 78 százalékuk a Twitteren is. Az eMarketer úgy számolja a Facebook 2,19 milliárdos, a Twitter pedig 140 millió dolláros bevételt könyvelhet el így Amerikában idén. De folyamatosan nőni fog a hirdetések száma a LinkedIn-en, a YouTube-on és a Foursquare-en is főleg, hogy a megkérdezettek 20 százaléka is azt mondta, hogy indítanak kapmpányokat ezeken az oldalakon is a jövőben.

A felmérés szerint a leszakadó közösségi oldalak sokat tehetnének annak érdekében, hogy kapjanak egy szeletet az online reklámpiac bevételeiből, kicsit reklámozhatnák saját magukat a hirdetők felé, és dolgozhatnénak azon, hogy kapcsolatokat építenek ki velük. Hiszen a válaszadók csak a Facebook reklámajánlatait tarottták igazán jónak, és bár a Twitter van a második helyen, csak a megkérdezettek 11 százaléka gondolta úgy, hogy hirdetési felületük megfelelő. Nincsen tehát eldöntött dominancia még a közösségi hálózatok között, csak arányaiban reklámoznak többet ezen a két oldalon, amin lehet változtatni.

A kutatásból az is kiderül, hogy a marketingesek nagy részének még bele kell tanulniuk abba, hogyan lehet hatékonyan hirdetni ezeken az oldalakon. Azoknak a 83 százaléka ugyanis, akik még csak most tervezik, hogy elkezdenek reklámozni a közösségi médiában, azt hiszik, hogy blogolni vagy twittelni bőven elég egy közösségi kampányhoz. Abban, hogy a hirdetők könnyebben kiigazodjanak ebben a világban, a közösségi oldalaknak is nagy szerepe van, hiszen a megfelelő hirdetési környezet, és aszolgáltatások kialakításával sokkal több pénzt hozhatnak az oldalakra. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Apple vagy Nokia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Visszanyalt a fagyi

A Buzz jogsértései miatt indított jogi hajcihőt végül peren kívül sikerült rendeznie a Google-nek, de így is 2 milliárd forintnak megfelelő összegbe és egy fájóan népszerű videó elterjedésébe került az azóta megbukott termékük agresszív bevezetőkampánya.

Google: ingyenfagyi-osztásért 8 millió dollár büntetés Google: ingyenfagyi-osztásért 8 millió dollár büntetés

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés