A cégek 80%-a már hirdet a Facebookon Amerikában

Szerző: digibiz Forrás: Emarketer.com

Címkék: Facebook

2011.
08.01.
15:13

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A hirdetők egyre nagyobb figyelmet fordítanak a közösségi oldalakra. Az eMarketer becslései szerint idén a több mint száz embert foglalkoztató amerikai vállalatok 80 százaléka folytat majd marketing tevékenységet a Facebook-on vagy a Twitteren.

A The Pivot Conference és a Brian Solis májusi felmérése kimutatta, hogy a megkérdezett reklámszakemberek kétharmada már most is használja hirdetésre a közösségi oldalakat, további 18 százalékuk pedig tervezi ezt. A legtöbben egyetértettek abban, hogy ez egy nagyon értékes reklámozási felület, és 54 százalékuk elégedett volt a jelenleg futó hirdetésekkel is. 

A közösségi oldalakon elért eddigi sikerek arra ösztönözhetik a hirdetőket, hogy tevékenységüket több hálózatra is kiterjesszék, hiszen jelenleg a Facebook és a Twitter viszi a legtöbb reklámot. Tízből kilenc válaszadó bonyolított már le kampányt a legnagyobb közösségi oldalon, és 78 százalékuk a Twitteren is. Az eMarketer úgy számolja a Facebook 2,19 milliárdos, a Twitter pedig 140 millió dolláros bevételt könyvelhet el így Amerikában idén. De folyamatosan nőni fog a hirdetések száma a LinkedIn-en, a YouTube-on és a Foursquare-en is főleg, hogy a megkérdezettek 20 százaléka is azt mondta, hogy indítanak kapmpányokat ezeken az oldalakon is a jövőben.

A felmérés szerint a leszakadó közösségi oldalak sokat tehetnének annak érdekében, hogy kapjanak egy szeletet az online reklámpiac bevételeiből, kicsit reklámozhatnák saját magukat a hirdetők felé, és dolgozhatnénak azon, hogy kapcsolatokat építenek ki velük. Hiszen a válaszadók csak a Facebook reklámajánlatait tarottták igazán jónak, és bár a Twitter van a második helyen, csak a megkérdezettek 11 százaléka gondolta úgy, hogy hirdetési felületük megfelelő. Nincsen tehát eldöntött dominancia még a közösségi hálózatok között, csak arányaiban reklámoznak többet ezen a két oldalon, amin lehet változtatni.

A kutatásból az is kiderül, hogy a marketingesek nagy részének még bele kell tanulniuk abba, hogyan lehet hatékonyan hirdetni ezeken az oldalakon. Azoknak a 83 százaléka ugyanis, akik még csak most tervezik, hogy elkezdenek reklámozni a közösségi médiában, azt hiszik, hogy blogolni vagy twittelni bőven elég egy közösségi kampányhoz. Abban, hogy a hirdetők könnyebben kiigazodjanak ebben a világban, a közösségi oldalaknak is nagy szerepe van, hiszen a megfelelő hirdetési környezet, és aszolgáltatások kialakításával sokkal több pénzt hozhatnak az oldalakra. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iPhone vagy Blackberry?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés