A blogok hódítanak, a "régi médiumok" visszavonulnak

Szerző: digibiz Forrás: Forbes.com, Oxford Analytica

Címkék: szélessávú internet | blog | Google | elektronikus kereskedelem |

2010.
03.02.
11:13

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A netes naplók a félelmek ellenére nem ölik meg a globális hírek összekapcsolására szakosodott médiapiacot. Új irányt teremtenek a hirdetők és a felhasználók kiszolgálása érdekében, növelik a lefedettséget és pótolják a hiányosságokat.

A blogírás az elmúlt évtizedben egyszerűbbé tette a gondolatok kiadását és terjesztését, bárki számára, aki internetkapcsolattal rendelkezik, lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag nulla költséggel megoszthassa gondolatait a világgal. Mégis, a szélessávú internet fejlődésével, sokkal szélesebb körű média-platformmá nőtte ki magát, építve a kereszthivatkozásokra, a képek, a hangok és videók és egyéb szoftveres alkalmazások beillesztésére.

Az eredmény végül egy egészen más típusú média rendszer. Blogok milliói foglalkoznak hírek, magyarázatok és elemzések előállításával, minden elképzelhető témában, és a média egyre nyitottabb, mind a tartalmat mind pedig az együttműködést illetően. A blogoszféra a leglátványosabb a hatást az információ terítésében érte el. Fontos kapocs a technológiák szélesebb láncolatában (kamerás telefonok, vezeték nélküli kapcsolat, olcsó számítástechnika), amely percekre, sőt másodpercekre csökkenti az esemény megtörténte és a megjelenése közötti időt.

lifehackery.com


Felismerve az elmozdulást a statikustól a valós idejű hálózatig, a Google nemrégiben frissítette keresőalgoritmusát, annak érdekében, hogy elérje a blogoszférában keletkező legfrissebb információkat.

Hatás a hagyományos médiára

A blogoszféra átfogó és gyorsan frissülő információ tárházzá fejlődése kihívás elé állítja a médiumokat, mint például az újságokat, tévéket és rádiókat, amelyek hagyományosan a nagyközönség és a globális hírek összekapcsolása felett őrködnek. Az egyre csökkenő finanszírozás nyomása alatt a hagyományos szerkesztőségek egyre kevesebbet költenek magára az újságírásra, különösen a speciális szakismereteket igénylő területeken. Köszönhetően az ismétlődő recessziós sokknak és a hosszabb távú strukturális változásoknak ezt a problémát végül a Web oldja meg (és az olvasók és a hirdetők közös elfordulása a hagyományos formáktól).

A bloggerek képesek több időt és energiát szentelni azoknak a témáknak, amelyeket a hagyományos média már csak nagy szenvedések árán tudna lefedni. Erre a jelenségre reagálva több hírügynökség is előfizetett professzionális médiamonitoring szolgáltatásra a blogoszféra híreinek begyűjtése érdekében.

Átláthatósági aggodalmak

A blogoszféra növekvő befolyása arra készteti a jogszabályalkotókat, hogy a felelősségvállalás új formáit fogadtassák el a bloggerekkel. Így például az Egyesült Államokban, a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság 2009 októberében kiadott új iránymutatásaiban megköveteli a bloggerektől, hogy hozzák nyilvánosságra anyagi érdekeltségeiket, mint amilyenek az ajándékba kapott termékek, vagy az anyagi támogatás, amit azoktól a cégektől kapnak, amelyekről írnak.

Hírnév menedzsment

A blogoszféra kihívás elé állítja az adataikat a weben publikáló magánszemélyeket és a szervezeteket. Az internet például minden alkalmazottat potenciális média kapcsolattartóvá vagy kiszivárogtatóvá változtat. Az információt egyre nehezebb megtartani, bármi legyen is a téma vagy a forrás.

Helyi problémák és titkok gyorsan változtathatók számokban kifejezhető követelésekké, amely az egyéneket és szervezeteket globális méretekben befolyásolhatja.
Hagyományos védelmek, mint a becsületsértési vagy rágalmazási jogszabályok érvényesítése, reménytelen küzdelem, köszönhetően a megosztott szerver elhelyezésnek és a blogok esetében gyakori névtelenségének.

Egyre több céget hajszolnak bele nem tervezett közlemények vagy szabályozás megjelentetésébe a blogoknak köszönhetően. Egyre növekvő felismerés, hogy a digitális híráramlás ellenőrizhetetlen, ezért a legjobb megoldás az együttműködés, a részvétel a blogoszférában, amilyen gyorsan csak lehet. Ez a webes kommunikáció valós idejű figyelésével érhető el a legkönnyebben. Sokak szerint mindez új kommunikációs stratégiák kialakítása felé mutat, amelyek a cégeket és kormányokat arra kényszerítik, hogy fogadják el az elszámoltathatóság magasabb szintjét.

Kilátások

A gazdasági visszaesés és a digitális forradalom elősegítik a költségcsökkentés és a konszolidáció folyamatát, de hosszabb távon a hagyományos média szereplői egy teljesen változatos média világban találják majd magukat, amelyben a blogok fontos, de nem domináns szerepet játszanak majd. A hagyományos médiumok továbbra is a hírek fő gyűjtőhelye és forrása lesznek - a nevük garantálja a megbízhatóságot, de ők maradnak a vita színterei és a média feltörekvő, új szereplőinek bölcsői is. A blogoszféra kiegészíti ezeket, hogy kitöltse a réseket és kiterjessze a lefedettséget.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Kindle vagy iPAD?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés