A biztosítók a leglassabbak a weben

Szerző: digibiz

Címkék: online biztosítás

2011.
01.18.
08:22

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Míg Magyarországon a kötelező gépjármű biztosítás megkötésének online sikere a hazai biztosítási piac szereplőit gyorsan nyitottá tette az online eszközök alkalmazására, addig az Egyesült Államokban a biztosítók most kezdik el kihasználni az internet nyújtotta előnyöket.

Magyarországon a becslések szerint 2010-ben a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások újrakötésének lehetőségével élve, majdnem egymillió ügyfél váltott biztosítót. Ebben ismét nagy szerepe volt az online biztosításkötésnek is, a vezető biztosítási alkusz Netrisk.hu portál mintegy 770 ezer ügyfelet gyűjtött. Ugyanakkor egyre több biztosító lépett a piacra saját online szolgáltatásával, folyamatosan bővítve az interneten elérhető szolgáltatásokat.

Az amerikai tapasztalatok szerint a biztosítók barátkoznak meg a leglassabban az internet nyújtotta ügyfélszerzési lehetőségekkel. Az eMarketer az Accenture tanácsadó cég észak-amerikai biztosítási üzletágáért felelős Michael Costonis-szal beszélgetett. A szakember a biztosítási online marketing kihasználtságát a konzervatívnak tartott bankszektor mögé helyezte. A kiskereskedelem és fogyasztási cikkek forgalmazói lényegesen előrébb tartanak a digitális marketing, az ügyfél szegmentáció és a webes szolgáltatások személyre szabása terén.
 
A biztosítók azt már felismerték, hogy egyre több potenciális ügyfél tűnik fel az interneten, akik elsősorban a biztosítási termékekről szóló információkat keresnek. Becslések szerint a biztosítót váltók 70-80%-a az internetről gyűjtött adatokat az új szolgáltató kiválasztásához.

Az eMarketer által megszólított szakember szerint a biztosító társaságok úgy próbálják magukra vonni az ügyfelek figyelmét, hogy átvették azokat  a digitális marketing fogásokat, amit például az Amazon, a BestBuy vagy akár  Procter&Gamble is alkalmaz. Az első számú fegyverük a digitális marketing, a második a mobilalkalmazások kialakítása, a harmadik pedig az értékesítési csatornák integrációja. A keresőoptimalizás helyett azt vizsgálják, hogy milyenek az ügyfelek internetezési szokásai, mit keresnek tulajdonképpen és az információk alapján ügyfélprofilokat állítanak fel, és ezekhez igyekeznek illeszteni a szolgáltatásaikat.

A szakember elmondása alapján készítettek egy érdekes esettanulmányt a mobilalkalmazások bevetéséről. A legtöbb vállalat elsieti az iPhone applikációk piacra dobását, a legtöbb alig több egy kitölthető kérelemnél.Mára vannak összetettebb változatok is.  Például az egyik biztosító alkalmazása a "Mennyit ér az életem?" kérdésre válaszolva írja le az ügyfélnek, hogy milyen biztosítási termékekben érdemes gondolkodnia.

Az online tranzakció az egyetlen irány amerre az ágazat haladhat. Az Accenture cég készített egy tanulmányt, amely azt vizsgálta, hogy a biztosítók hova és hogyan fektetnek be annak érdekében, hogy kihasználják ezeket a lehetőségeket. Kiderült, hogy létezik egy erőteljes befektetői rés a főbb szereplők és a gyengébb szereplők között. Az előbbiek átlagosan 126 millió dolláros befektetést terveznek az elkövetkező három évre az integrált többcsatornás értékesítési stratégia részeként. Míg az utóbbiak viszont a ennek a felét vagy kétharmadát.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés