A Bing kiüti a Yahoo-t?

Szerző: digibiz Forrás: eMarketer.com

Címkék: Bing | Yahoo | keresőoldal |

2010.
05.05.
07:16

2 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egyre elterjedtebb a keresőoldalakon való hirdetés, mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy az idei első negyedévében a keresőoldalakon való hirdetők költései felfelé mutató trendet követnek. A Yahoo! piaci részesedése csökkent a Bing térnyerése folytán.

A SearchIgnite jelentése szerint 2010. első negyedévében a keresésekhez kapcsolódó kifizetett hirdetési költségek 11,1%-kal meghaladták az előző év hasonló időszakában realizáltakat, és ezáltal a mostani 2008. negyedik negyedéve óta a keresések legerősebb periódusának mondható. Az előző negyedévhez viszonyítva a jelenlegi időszak költései nem mutattak nagy eltérést, ha azonban mindezt abban a vonatkozásban vizsgáljuk, hogy az előző periódushoz az ünnepek hatására az átlagosnál lényegesen jelentősebb költések kapcsolódtak, máris pozitív képet kapunk.

eMarketer.com


A SearchIgnite növekedési becslései során egy olyan tanulmányra hivatkozik, amelyet a három vezető keresőmotor szolgáltató, a Google, a Yahoo!, és a Bing körében végzett, kattintások, és egyéb vélemények kiértékelésére alapozva. Az Efficient Frontier egy a saját keresőmotor marketinggel foglalkozó ügyfelei körében végzett tanulmányában az előző évhez képest a mostanit vizsgálva 20%-os ugrásról számolt be. Szintén az Efficient Frontier kimutatása szerint 8%-kal csökkent a 2010. első negyedévében realizált költések összege az előző negyedévhez viszonyítva, ami a 2009-es év ugyanezen időszakában tapasztalt visszaesésnek csupán kevesebb, mint a fele.

Bármelyik jelentést vesszük is alapul, az biztosan elmondható, hogy a Bing piaci részesedésének növekedése a Yahoo! kárára történt. Ugyanakkor, mint az a SearchIgnite tanulmányából kitűnik, a költések legnagyobb részt a Bing vonatkozásában estek vissza, annak ellenére, hogy az oldalon hirdető kereskedők az átlagosnál nagyobb bizalmat szavaztak neki.

eMarketer.com

Az Efficient Frontier jelentése arra mutat rá, hogy míg a Bing az amerikai piacon a kereső szolgáltatásokhoz kapcsolódó hirdetési költések 6,5%-át mondhatja magáénak, addig a Google a háromnegyedét, a Yahoo! pedig kevesebb, mint egyötödét. Ugyanebben a vonatkozásban a SearchIgnite a Bing 7%-os, a Google 78%-os, és a Yahoo mindössze 15%-os piaci részesedéséről ad számot. Az Efficient Frontier továbbá arról is beszámolt, hogy a Bing oldalán történt keresési kattintások 5,5%-kal növekedtek, ami az előző év hasonló időszakához viszonyítva 45%-os fellendülést mutat. A Yahoo! kereső kattintásokra vonatkozó részesedése 24,2%-ról 20,5%-ra esett vissza éves szinten, ami 15%-os csökkenést jelent számára.
    
2 hozzászólás 

2010.
05.07.
14:05

Firi
Ja és egyébként a MS és a Yahoo elindította a Search Alliance-t, és egységes keresőhirdetési rendszert üzemeltetnek - szóval nem kiüti a piacról, hanem közösen megpróbálják felvenni a versenyt az Adwordsel (Adwords-dzel? Adwords-zel? Adwords-el?).... a guglival

2

2010.
05.07.
14:02

Firi
Van valakinek ötlete, hogy mikor lesz már végre itthon is hirdetés a bingben? már egy fél éve felraktam a hirdetéseinket, és sehol nem írta az MS, hogy még csak az USA-ban elérhető a rendszer...

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Origo vagy Index?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés