A BBC összeomlott, a többiek bírták

Szerző: digibiz

Címkék: BBC

2011.
05.02.
13:24

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Kate Middleton és Vilmos herceg pénteki esküvője az internet korának egyik legnagyobb eseménye lett. A régi hagyományokhoz igazodó menyegzőt sok millióan követhették a világháló modern eszközein keresztül.

Az internet úgy zsongott az esküvővel kapcsolatos hírektől, mint a Westminster körüli utcák. A vezető hírforrás az udvar saját "royal wedding" oldala volt (http://www.officialroyalwedding2011.org/), ahonnan több más site-ra eljuthattak a felhasználók, mint Clarence House Twitter oldala, az esküvő Flickr fiókja, vagy esemény oldala a Facebook-on. A Clarence House Twitter folyamatosan tudatta az érdeklődőkkel, hogy éppen mi történik, amire a twitterezők a #rw2011 hashtag-gel reagálhattak. A Twitteren egyébként az összes vezető téma az esküvővel volt kapcsolatos pénteken.

Ahogy a Facebook-on is erről beszélt mindenki. A hercegi esküvőt követő nagyjából 4 órában 684,399 státuszüzenet tett említést az eseményről, emellett pedig a Facebook Places-ben 2274-en csekkoltak be a Westminster Abbey-be. A menyegző helyszínei egyébként a Foursquare-en is domináltak, az oldal le is tiltotta a azokat a bejelentkezéseket, amelyek nem alkalmazásokból történtek. 

Amellett, hogy a közösségi oldalak folyamatosan árasztották az információt, arról is ki, milyen kalapot viselt, vagy Fülöp herceg elaludt-e már a szertartáson, rengeteg online felületen lehetett nézni is a közvetítést. A YouTube a BBC-től vette át az élő adást, amit a Royal Channel-en keresztül adtak. Az amerikaiakat nem érdekelte annyira a britek imádott eseménye, a csatorna csak a 23-ik legnézettebb volt aznap, és például az America's Next Topmodel is megelőzte. Sok tévécsatorna telefonokra és táblagépekre is nyújtott stream-et, a BBC oldalán pedig sokszor összeomlott a közvetítés a hatalmas látogatószám miatt.

Nehéz számokban megmondani, mekkora internet forgalmat generált a hercegi esküvő világszerte. Az Akamai felmérése szerint 39 százalékkal volt nagyobb az internet használat a megszokottnál, de azt persze semmi nem bizonyítja, hogy ez az esküvő miatt volt. Az biztos, hogy már a menyegző alatt elindultak netes mémek, animációk fontos, és vicces jelenetekről, amelyeknek azóta rengeteg változata van, a Facebook-on pedig még Beatrice hercegnő szörnyű kalapjának is van rajongói oldala. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Safari vagy Chrome?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés