A banner halott

Szerző: digibiz

Címkék: banner | hirdetés

2011.
05.03.
09:39

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Amikor 1994-ben elindultak az első banneres reklámok, még annyira hatásosak voltak, hogy 78 százalékos átkattintási arányt értek el. Ez az elképesztő arány azonban az évek alatt csak lefelé változott. Ma már nem érdemes a bannerre alapozni, az integrált hirdetési formáké a jövő.

Ma ez mindössze 0,2 százalék lett, ami azt jelenti, hogy 1000 bannerből mindössze kettőre klikkel valaki.  Az online hirdetők számára a legfontosabb az lenne, hogy a reklámok erősítsék a vásárlási szándékot, megismertessék a terméket, és elérjék, hogy azt az emberek másnak is ajánlják. És bár több, mint 15 éve használják a banneres formát, ami elég rugalmasnak bizonyult, ezzel lehet ezeket a hatásokat a legkevésbé elérni. Ennek a reklámtípusnak a legnagyobb problémája az úgynevezett "banner vakság", ami azt jelenti, hogy az internetező szeme a keresett tartalomra fókuszál, a hirdetéseket reflexből átugorja. A hirdetőknek nem is azon kell aggódniuk, hogy mennyien kattintanak rá a bannerekre hanem, hogy azokra szinte senki nem emlékszik, így pedig a reklámozott márkát sem jegyzik meg az emberek.

A világ reklámpiacának nagyjából 475 milliárd dollár az éves forgalma, ennek 12 százalékát teszi ki az online szegmens. Az iparban lezajló strukturális változások azt mutatják, hogy az online piac részesedése nőni fogy, ahogy a médiafogyasztás is átalakulóban van. A cégeknek olyan hirdetéseket kell az internetezők számára készíteniük, amelyek alkalmasak a kívánt hatás elérésére. A reklámokat sokkal inkább integrálni kell a webes tartalomba. Bár a legtöbben azt mondják nem szeretik a tévéműsorokban látható termékelhelyezést sem, a marketingesek tudják mennyi értéke van ezeknek is. 

Az integrált hirdetések jelenleg a leghatásosabbak, mint az ingyenes streamek-en elhelyezett reklámok, a videójátékokban található hirdetések, vagy a hírességek által közvetített reklámozás, ami például a Twitteren jelenik meg, nem titkoltan. Azt gondolhatnánk, hogy ezeken is ugyanúgy átsiklik az ember figyelme, pedig felmérések szerint sokkal inkább emlékszünk rájuk, mint például a bannerekre. A celebritások szponzorálása is évtizedek óta működik más médiumokban, miért ne menne az interneten is. Ha az integrált reklámokat nézzük, fontos terület még az, ha képekben helyezik el a terméket. Itt az a lényeg, hogy a termékelhelyezés ne csorbítsa a képet, ami egyébként a böngészési élmény fokozását is szolgálja a felhasználók számára. 

Szövegbe is lehet ügyesen integrálni reklámot, amivel például a Vibrant Media ért el nagy sikereket, ezeket jól lehet célozni, és sokkal többen kattintanak rájuk, mint a bannerekre. Ami pedig rengeteget fejlődött az utóbbi időben, az a játékok reklámpiaca. Itt észre sem veszik a felhasználók, hogy a jobb játékban használatos eszközökért, bónusz pályákért sokszor mélyen a zsebükbe nyúlnak. 

A reklámpiac mindig a felhasználók igényeihez fog igazodni. Míg sokan szeretnének reklámmentes termékeket, nem akarnak túlságoan többet fizetni értük, így sokkal többen használják az ingyenes, viszont hirdetéseket nem nélkülöző szolgáltatásokat. Itt a reklámok nyertek. És az online hirdetési piac akkor kaphat nagyobb teret, ha a marketingesek elkezdenek egyre egyedibb, integráltabb és kevésbé tolakodó hirdetéseket gyártani. Hiszen ez a hatásos, és a hirdető a hatásosságért hajlandó fizetni.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy iPad?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mi értelme van az MTI-nek?

Rendhagyó dologra vállalkoztunk. Arra tettünk kísérletet, hogy megvizsgáljuk, milyen arányban hasznosulnak a Magyar Távirati Iroda által készített anyagok fontos hazai hírfelhasználó portálokon. Ami egyben természetesen a saját tartalom nagyságrendjére is utal.

Mi értelme van az MTI-nek? Mi értelme van az MTI-nek?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés