3 ezer óra Olimpia a neten

Szerző: Horváth B. Ádám Forrás: digibiz

Címkék: Olimpia | internet

2012.
06.18.
11:29

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A július 27-én kezdődő 17 napos londoni olimpiai játékokra a különféle internetes szolgáltatók is készülnek. Nem kell a tévé előtt ülnie annak, aki nem tud - HD minőségben kaphatja meg mindenki az adást az interneten, és mobileszközökön akár. Felizzik a web2, miközben a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) is készül: a szervezet a résztvevőket akarja kordában tartani, hogy azért minden mégse kerüljön fel a világhálóra. A sporttörténet legaprólékosabban közvetített eseménye lesz a London 2012.

A Youtube a nemrég bejelentette, hogy a 2012-es londoni olimpiai játékok minden egyes mozzanatát élőben, és HD minőségben fogja sugározni. A közvetítési jogokat az Egyesült Államokban az NBC birtokolja. A Google videómegosztójának sikerült megállapodnia a céggel, így tőle kapja majd meg a felvételeket. Az NBC hivatalos olimpiai oldala pedig a youtube-ot fogja használni lejátszóként a korábbi Microsoft Silverlight helyett. 

Az együttműködés bejelentésekor a két cég sietett közölni, hogy ez lesz az első olyan olimpia, ahol valóban minden eseményt élőben közvetítenek majd. Ez nagyjából 3 ezer óra adást jelent. Emellett lesznek ismétlések, interjúk, elemzések és napi összefoglalók. Az adások elérhetőek lesznek a mobil eszközökön is, amelyekhez két új, ingyenes alkalmazást is bevezetnek. A Youtube közben megállapodott a NOB-bal is, hogy 64 ázsiai és afrikai országban, ahol nem értékesítették a digitális jogokat, 10 csatornán 2200 óra sportesemény közvetít majd szintén HD minőségben. Az adások a NOB saját Youtube csatornáján lesznek elérhetők és az élő adások mellett egy napi 24 órás műsor is lesz a legfontosabb történések összefoglalóival. Ha figyelembe vesszük, hogy a listán olyan népes országok szerepelnek, mint India, Indonézia, vagy Nigéria, ez nem kevés potenciális nézőt jelenthet. A NOB a 2008-as pekingi olimpia idején közvetített először sporteseményeket saját youtube-os oldalán. A szervezet a hivatalos fotókat a Flikr oldalon teszi elérhetővé, valamint folyamatos közvetítést tart a Facebookon és a Twitteren is.

A házigazdáknál a BBC-é s közvetítés joga. A brit közszolgálati tévé célja szintén az, hogy ha a tévés adásokat nem is tudják megtekinteni az érdeklődők, az interneten megtehessék, és akkor, amikor azt a néző akarja. A BBC minden idők egyik legátfogóbb közvetítését ígéri. A tévénézőket időszakos 3D adásokkal csábítják, például a nyitó - és záróünnepségeket lehet így követni, a netezőket pedig a youtube-hoz hasonló folyamatos adással, rengeteg háttéroldallal, kiegészítő információkkal, országismertetőkkel, interaktív felülettel és sok-sok más extrával. A BBC is kiad ingyenes alkalmazásokat mobileszközökhöz. "Never miss a moment" - hirdeti magát a már évek óta műsorvezetőként dolgozó BBC Gary Linecker egykori focisztárral, aki a legfontosabb olimpiai műsorok házigazdája lesz. A brit tévé már egy ideje az olimpia lázában ég - élőben közvetítik pár hete az olimpiai láng útját is. 

Magyarországon a közvetítéseket szokás szerint az MTV, pontosabban most már MTVA bonyolítja, és a két fő közszolgálati csatorna mellett a Duna Tv-n és Magyar Rádióban is követhetőek lesznek az események. Az MTVA internetes felületén is számít nézőkre: lesz élő HD adás, összefoglaló anyagok, és mindenféle háttérinformációk.

A sportesemény minden bizonnyal a legfontosabb téma lesz néhány hétig a médiában, és ezt kihasználhatják a hirdetők is. Az NBC például csaknem 1 milliárd dollár értékben árul reklámidőt a tévécsatornáin a sportesemény idejére, de az olimpia miatt megnő a hirdetési költség egyes internetes oldalakon is, így a Facebookon. Ám olyan dolgok is felkerülhetnek a netre, aminek negatív következményei is lehetnek, főképp biztonsági szempontból. A NOB ezt szeretné elkerülni, és ezért útmutatót adott ki az olimpián részt vevő delegációk számára. Ebben arra kérik fel a sportolókat, kíséretüket és más akkreditált személyeket, hogy csínján bánjanak a blogokkal, Facebook, - és Twitter bejegyzéseikkel. Az útmutatás szerint mindenki igazodjon az olimpia szellemiségéhez, kerülendő egyebek közt az obszcén és vulgáris szavak, képek használata, a személyes, bizalmas információk bemutatása. A szabályok rögzítik azt is, hogy a játékok helyszíneiről, az eseményekről vagy a részvevőkről semmilyen képi vagy hanganyag feltöltése az internetre, nyilvánosságra hozatala nem megengedett, azokat csak saját célokra lehet felhasználni. Mindenfajta kereskedelmi és reklámtevékenység tilos. A netes bejegyzéseknek egyes szám első személyben kell íródniuk. Külön megemlítik az olimpiai szimbólum használatát, vagy az olimpiai faluban alkalmazandó szabályokat, például, hogy fotót csak saját magáról közölhet, másról készült kép csak az illető engedélyével közölhető. Még a lakóövezetben készült videót sem lehet feltölteni a Facebook-ra vagy más közösségi oldalakra. A domain-nevek sem maradnak ki a listából: az olyan címek nem engedélyezettek, amelyeknek az "olympic" szó szerepel a ".com" előtt, míg az olyanok, amelyekben a ".com" után van a szó, például egy "/" jellel elválasztva, már használhatók, de csak az olimpia időtartama alatt. A NOB azt is szeretné, ha a témával foglalkozó blogokban szerepelne link, amely vagy a szervezet oldalára, vagy a londoni olimpia hivatalos oldalára irányíthatná az olvasót.

Kérdés persze, hogy az internetezők mindezeket a szabályokat be fogják-e tartani. A NOB ugyanakkor eltökéltnek látszik, és azt ígéri, hogy az útmutatást megszegők akkreditációját is visszavonhatják. Az viszont biztosnak látszik, hogy még soha ilyen mértékben közvetített olimpia nem volt, mint ami most várható Londonban, 2012-ben.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Open Office vagy Ms Office?

További villámkérdések  Szavazás állása

Akcióban a szezonális termékek

A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.

Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés