2012-ben tőzsdére megy a Facebook

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: Facebook

2012.
01.02.
14:27

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Facebook tervei szerint 2012 elejére elkészülnek az IPO-ról szóló dokumentumok, és benyújtja a kérvényt a Tőzsdei Felügyelet felé, így hamarosan el kell dőlnie, hogy melyik befektetési bank végzi a kibocsátást.

A várakozások szerint 10 milliárd dollár folyhat be a közösségi óriás kasszájába, ami 100 milliárd dollárra - vagy még annál is többre - értékelheti a vállalatot. Ennél a nagyságnál az IPO díja átlagosan 2,2% lehet a Dealogic szerint. A legnagyobb befektetési bankházak versenyeznek azért, hogy megszerezzék 2012 kibocsátási üzletét. 

Mind a Goldman Sachs, mind a Morgan Stanley versenyben van, azonban a hírek szerint eddig a Goldman "áll nyerésre" a jegyzést illetően. Tavaly januárban a cég 1,5 milliárd dollárnyi befektetést tudott összegyűjteni a közösségi portál számára, amivel 50 milliárd dollárra értékelte a Facebookot.
Az ügylet során maga a Goldman Sachs vásárolta meg a Facebook kevesebb, mint 1%-át, 375 millió dollárért, így akkor is nyerni fog a részvénykibocsátáson, ha nem szerzi meg a vezető jegyző szerepét. Amennyiben beigazolódnak a feltételezések és valóban 100 milliárdra értékelik a céget, akkor megduplázhatják a befektetett tőkét. Szakértők szerint a Morgan Stanley az alulteljesítő Zynga részvények miatt veszítheti el a Facebookot.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook csoport vagy céges honlap?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés