Kindle: Apple konkurens e-book olvasó

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: Kindle | Amazon | CES | Apple | e-book | Facebook

2010.
02.17.
12:41

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az utóbbi időben sokat hallhattunk az Amazon e-book-olvasójáról. A piac egyre bővül, és úgy tűnik, ismét csak az innovatív megoldások menthetik meg a vállalatokat. A CES egyik tanulsága volt, hogy a könyvolvasók piaca óriási növekedésben van, néhány héttel később pedig az Apple tett rá erre még egy lapáttal az iPad-hoz kötött szerződési áraival.

Az Amazon Kindle 2 egy éve jelent meg a piacon, és noha már az első szériával is meglepő sikereket ért el a vállalat, a második kiadás rekordokat döntött a 2009-es karácsonyi szezonban. A statisztika persze az Amazon felmérésén alapul (legnépszerűbb online rendelt karácsonyi ajándék), de a trend kiolvasható belőle. Egyre többen akarnak szemkímélő módon (nem monitorokon) e-bookokat olvasni, a látószerv megkímélésében pedig az e-paper kijelző mellett a text-to-speech (a szöveg felolvasása) funkció is sokat segít.

AFP foto
William Lynch és Amazon

Az idei CES-en kiderült, hogy a kereslet növekedése egyre több vállalat száll be a versenybe, a kiállított darabokon kívül a bővülést mutatja az is, hogy a Freescale Semiconductor nevű e-reader-processzorgyártó vállalat több mint húsz új partnerről számolt be. Több pc-gyártó is készült tablettel, vagyis érintőképernyős hordozható eszközzel, amik közvetlenül ugyan nem jelentenek konkurenciát (pont az e-paperek kényelmes olvasása miatt), a könnyen sokszorosítható pdf-alapú könyvekkel mégis beleszólhatnak a versenybe.

A megoldás az innováció. Ebben a hónapban kezdődik a Kindle fejlesztői környezetének béta tesztje, aminek eredményeképp külső fejlesztők is írhatnak programokat az eszközre. Persze ez nem jelenti, hogy játékkonzol lesz az olvasóból - noha az Electronic Arts is szemet vetett a KDK-ra (Kindle Development Kit) -, egyszerű szöveges kirakókat és éttermi kalauzokat lehet elképzelni a Kindle-re. És persze a folyamatos, külső fejlesztés ígérete a vásárlóknak is ellenállhatatlan pluszt jelenthet.


Van piacuk

Az Amazon Facebook-oldalán ráadásul egy felhasználóbarát, rendszerezett e-book-rendszerező felületet ígér 2010 első felére, amivel könnyebben kezelhetőek az egyre nagyobb számban megjelenő könyvek. Csakhogy eközben új nyomás nehezedett az Amazonra egy új szereplő miatt. Miközben ő szeretne minél alacsonyabb árakat kialkudni, akár a kiadói jutalék emelésével, addig a nemrégiben bemutatott Apple-táblagép, az iPad miatt sarokba került. Az Apple ugyanis magasabb áron kínálja majd a könyveket, ami az egész piacra hatással van, hiába számít új szereplőnek az e-reader piacon a 10 colos érintőképernyős eszköz. Az AppStore, a cupertinói vállalat online üzletének sikere ugyanis minden bizonnyal folytatódik az iPad esetében is, és elsősorban a vásárlók alakítják az árakat.  Az Amazon pedig nem hagyja magát. Legutóbb a Macmillant zárta ki az online üzletből, a New York Times szerint azért, mert a kiadó a 15 dolláros könyvek mellett tette le a voksát. Kérdés, hogy a Kindle gyártója megtorlásának meddig lesz visszatartó ereje.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Origo vagy Index?

További villámkérdések  Szavazás állása

Nők a neten

Az Ipsos-Gemius SA adatai szerint a legmagasabb arányban a Barátikör.com közösségi oldalon vannak jelen a hölgyek 55,16%-kal, míg a Facebook-on a magyar felhasználók 53%-a nő.

A nők és az internet kapcsolata A nők és az internet kapcsolata

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés