130 milliárd felett az online kereskedelem

Szerző: digibiz Forrás: gkienet.hu

Címkék: online kereskedelem

2011.
08.31.
13:13

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A GKIeNET felmérése kimutatta, hogy Magyarország online kereskedelme a tavalyi év folyamán is növekedett, 133 milliárdos forgalmat bonyolított.

Jelenleg az e-kereskedelmi piac a hazai kiskereskedelmi forgalom 1,8 százalékát teszi ki, azonban úgy számolják, hogy idén ez növekedhet és 2011-ben elérheti a 155-160 milliárdot is, így 2,2 százalékos szeletet jelenthet. 

Míg 2009-ben nagyjából 100 milliárdos volt még csak a forgalom, látható, hogy a folyamatos növekedést, a vásárlói kör bővülését nem akadályozta a gazdasági válság, sőt, elő is segítette azt. Ezekben az adatokban ráadásul nincsen benne az a forgalom, amelyet az aukciós oldalak bonyolítanak, és ami szintén nagyon sikeres, hiszen a tavaly az árverésre bocsátott termékek értéke nagyjából 28-30 milliárd forint volt.

A felmérésből kiderül továbbá, hogy a nagy webáruházak, akik eddig is a piac jelentős szereplői voltak, szintén növelni tudták bevételeiket, anélkül, hogy stratégiát, formát kellett volna váltaniuk. Idén azonban lehet erre szükség lesz a sok újfajta lehetőség, így például a közösségi vásárlási
oldalak miatt. A kisebb változások miatt a nagy webáruházak 7-8 százaléka már apróhirdetési weboldalakon, 9-10 százalékuk pedig aukciós oldalakon is kínálta termékeit.

Idén lesz először igazán népszerű a bónuszos, kuponos vásárlási forma, mely rengeteg területre nyújt kedvezményt, és már most nagyon sokféle cég foglalkozik ilyen szolgáltatással. A becslések alapján 2011-ben ez a szegmens elérheti a 2 milliárdos forgalmat.

Az interneten vásárlókról kiderül az adatokból, hogy a 14 éven felüli népesség 14 százaléka vásárolt már online. A rendszeresen, azaz havonta legalább egy órát internetezőknek pedig a 33 százaléka tette ugyanezt. Egyre többen vannak online Magyarországon (14 évesnél idősebb lakosság 58 százaléka), tehát emelkedett az online vásárlók aránya is.


    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Abaqoos vagy PayPal?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés