10 százalékkal többet költöttünk belföldi nyaralásra tavaly

Szerző: digibiz Forrás: szallas.hu

Címkék: nyaralás | utazás | kereskedelem

2011.
01.19.
09:00

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Tavaly több mint nyolc százalékkal többet költöttünk belföldi nyaralásra az interneten, mint 2009-ben. A magyarok negyede azonban csak egy éjszakát töltött otthonától távol, és a fürdővárosok vonzóbbak voltak Európa Kulturális Fővárosánál.

A szallas.hu statisztikái szerint tavaly átlagosan 43 ezer forintot költöttek belföldi szállásfoglalásra, ami 8,6 százalékos növekedést jelent a 2009-es évhez képest. Az oldal felhasználóinak csak 14 százaléka foglalt 100 ezer forintnál nagyobb értékben, a többség (66 százalék) az 50 ezer forintnál olcsóbb ajánlatokat választotta.

A belföldi nyaralásra fordított idő tavaly óta nem változott: átlagosan 2,6 éjszakát töltöttünk távol az otthonunktól. A statisztikák szerint a foglalások 24 százaléka csak egy éjszakára szólt, és mindössze a felhasználók 3,8 százaléka keresett legalább egy hétre szálláshelyet.

Pécs a statisztikák szerint csak a tizedik legnépszerűbb város volt tavaly, Budapest mellett többek között Zalakaros, Miskolctapolca, Sárvár, Sopron és Hévíz előzte meg az online szállásfoglalások tekintetében. A szallas.hu foglalási adataiból az is kiderül, hogy bár a legnépszerűbb város 2010-ben Hajdúszoboszló volt, a megyéket vizsgálva azonban Somogyba (11 százalék) és Zalába (11 százalék) utaztak a legtöbben.

A belföldi turizmusnak leginkább az augusztus 20-ai hosszú hétvége kedvezett, minden huszadik szállásfoglalás erre az időpontra esett. Az ünnepek közül még a szilveszter hozott kiemelkedő forgalmat a szállásadóknak.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Torrent vagy iTunes?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés